Gå til innhold

Hva hjalp mot kviser for deg/dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det var hormonelt ja, siden ingenting annet hjalp. Jeg ble plaget første gang jeg ble gravid. Og pillene hjalp jo. Men aner ikke om det går an å finne ut av om det er hormonelt eller ikke...

Anonymous poster hash: 9662e...50a

Den kremen du bruker nå er vel på resept?

Anonymous poster hash: b9b57...e3b

Fortsetter under...

Skrevet

Hva tenker dere om å vaske ansiktet med kaldt vann metoden på kviser?

Skrevet

Den kremen du bruker nå er vel på resept?

Bruker ikke krem, men piller. Og ja, den er på resept. Får den hos hudlege. Det er dritstrengt. Når jeg tenker meg om, så tror jeg kanskje du kan være for ung? Det er krise om man blir gravid pga fare for skader på foster, så de krever at du går på minst 1 sikker prevensjonsmetode. Graviditetstester hver måned osv. Eller noe sånt. Jeg slipper det siden legen vet jeg er såpass gammel, har tre barn, spiral osv osv. 😉

Du kan Google Isotretinoin og lese mer om det.

Men kanskje verdt å prøve det andre legemiddelet først. Husker ikke navnet på det, men også på resept hos legen.

Skrevet

Bruker ikke krem, men piller. Og ja, den er på resept. Får den hos hudlege. Det er dritstrengt. Når jeg tenker meg om, så tror jeg kanskje du kan være for ung? Det er krise om man blir gravid pga fare for skader på foster, så de krever at du går på minst 1 sikker prevensjonsmetode. Graviditetstester hver måned osv. Eller noe sånt. Jeg slipper det siden legen vet jeg er såpass gammel, har tre barn, spiral osv osv.

Du kan Google Isotretinoin og lese mer om det.

Men kanskje verdt å prøve det andre legemiddelet først. Husker ikke navnet på det, men også på resept hos legen.

Disse reseptpillene/kremene hos legen. Er vel først og fremst hos de med veldig stort kviseutbrudd? Eller minimalt også?

Kan være at jeg har kviser av mat, men tviler sterkt på at mat og kviser har sammenheng.

Skrevet

Disse reseptpillene/kremene hos legen. Er vel først og fremst hos de med veldig stort kviseutbrudd? Eller minimalt også?

Kan være at jeg har kviser av mat, men tviler sterkt på at mat og kviser har sammenheng.

Spesielt pillene gis nok ikke til hvem som helst. Jeg var ikke veldig sterkt angrepet, men hadde slitt veldig i mange år med konstante kviser (ikke mange).

Det finnes kremer man får på resept hos legen også. Og du blir vel eventuelt satt på slike ting før hestekurer.

Ellers kan du kutte ut diverse matvarer som noen over her nevner. 😊

Jeg er sikker på at sukker er gift for kroppen, så jeg hadde nok begynt der. 😉

Skrevet

Fikk skinoren krem på resept som ungdom. Hjalp meg godt.

Anonymous poster hash: 8f045...987

Annonse

Skrevet

Hvordan kan jeg vite hva jeg ikke tåler osv?

Spiser normal mat inkludert snop.

Ta en test hos legen.

Vet også om venner som reagerer med kviser på feks sjokolade.

Skrevet

Roaccutan! Det er det eneste som funker ordentlig. Alle andre produkter er midlertidig. Jeg har ikke hatt en eneste kvise på ryggen eller noen vonde i ansiktet etter den kuren. Jeg har aldri vært den som har hatt mest kviser men nok til at det var sjenerende.

jeg prøvde tetracyclin i noen måneder først og det funket dårlig, fikk henvisning til hudlege og da løy jeg og sa jeg hadde prøvd alt han nevnte og sa det ikke funket. Ikke F om jeg skulle gå ett år til å prøve ut ting som ikke funker.

Nå har jeg bare en nupp i ny og ned og er lykkelig

Anonymous poster hash: 79c49...2b9

Skrevet

Sliter litt med kviser og har det ennå. Er 20. Er ikke sånn megamye, men de er der.

Igår etter at jeg våkna så kom det en kvise på leppa f.eks, og den svir når jeg beveger munnen. Kommer sånn 1 og 1 kvise lissom.

Hva hjalp for dere? Noen kremer?

Å kun vaske ansiktet med vann

Såpe uten parfyme

Anonymous poster hash: 67d38...39d

Skrevet

Cerazette p-piller hjalp for meg. Har slitt med hormonelle kviser hele livet.

Anonymous poster hash: c7f08...65f
Skrevet

Ta en test hos legen.

Vet også om venner som reagerer med kviser på feks sjokolade.

Hvilken test?

Skrevet

Å kun vaske ansiktet med vann

Såpe uten parfyme

Anonymous poster hash: 67d38...39d

Haha hadde det bare vært så enkelt. Å vaske ansiktet med vann også går kvisene vekk..

Skrevet

Hvilken test?

Gå til fastlegen og si du vil teste for allergi, både mat, dyr og støv. Da har du dekket alt.

Annonse

Skrevet

Sliter litt med kviser og har det ennå. Er 20. Er ikke sånn megamye, men de er der.

Igår etter at jeg våkna så kom det en kvise på leppa f.eks, og den svir når jeg beveger munnen. Kommer sånn 1 og 1 kvise lissom.

Hva hjalp for dere? Noen kremer?

Differin og skinoren, evt i kombinasjon kveld morgen.

Isotretinoin kurerer og fungerer også mot fine linjer.

Anonymous poster hash: 33bfa...d96

Skrevet

Også må dere slutte å krisemaksimere når det kommer til iso. Langeland i Oslo ser heldigvis pasienten og skjønner atdet ikke er fett å gå rundt som et pizzatryne evt noen her og der som gir arr eller bruker lang tid på å gå vekk. Fikk det med en gang da mine få ga arr. Flinke legen!

Skrevet

Exfoliering tre ganger i uken.

Parfymefri ansiktskrem. Bruker Clinique.

Kutte all sukker og sukkererstatning.

Skrevet

Sut kosthold. Spise minst mulig sukker, korn og ferdigprodukter.

Anonymous poster hash: e3c30...422

Skrevet

Det hjalp å være gravid. Men det er jo bare 9 måneder, og så kom problemet tilbake!

Anonymous poster hash: 3b145...c15

Samme her, skulle ønske jeg kunne være gravid hele tiden! 0 kviser og utrolig fin hud. Fikk baby nå for 1 mnd siden, ansiktet mitt ser ut som pizza tryne !

Anonymous poster hash: 88b64...cac

Skrevet

Jeg har hormonell akne. Hvis vi ser bort fra medisinsk behandling så er lavkarbo kosthold det eneste som hjelper.

Anonymous poster hash: cfcf0...57f

Skrevet

Differin og skinoren, evt i kombinasjon kveld morgen.

Isotretinoin kurerer og fungerer også mot fine linjer.

Og alt det der er resept?

Hvorfor ikke prøve basiron?

Skrevet

Exfoliering tre ganger i uken.

Parfymefri ansiktskrem. Bruker Clinique.

Kutte all sukker og sukkererstatning.

Hva hjelper den kremen på? Kviser?

Hva gjelder sukker, så skjer det ikke at jeg kutter ut ALL sukker. Sånn naziopplegg holder jeg meg unna.

Skrevet

P piller og epiduo eller aerol.

Er epidoeu og aeorol resept?

Skrevet

Jeg har hormonell akne. Hvis vi ser bort fra medisinsk behandling så er lavkarbo kosthold det eneste som hjelper.

Anonymous poster hash: cfcf0...57f

Haha sikker på det?

Men seriøst, lavkarbo skjer ikke. Gidder ikke å sulte meg ihjel. Dessuten tviler jeg på at det har meget bra effekt.

Skrevet

Bump

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...