Gå til innhold

Besvimte, slo overarmen.. vondt når jeg nyser......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, hos lege. Forslått, ikke brudd eller noe.

Hun sente meg ike til røntgen, forde hun var veldig sikker ut fra hva hun kunne kenne osv.

Takk for omtanke.

Anonymous poster hash: 7da27...1c9

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vil bare si at det er bra du gikk til lege, men om det ikke er stor bedring innen en uke ville jeg bedt om "second opinion".

Jeg var i en ulykke tidligere i år og legen på legevakten kjente etter der jeg hadde vondt og konstanterer at jeg "bare" er kraftig forslått.

Vel, smertene blir værre og værre og jeg klarer nesten ikke bevege meg etterhvert. Kommer meg til legen igjen og fastlegen ser kjapt at noe er gale, blir henvist videre og det viser seg at jeg har fått store skader i ryggen som jeg fremdeles blir behandlet for. Jeg har fortsatt smerter og ikke full bevegelighet enda.

Så en første undersøkelse, hvor legen bare kjenner med hendene, er ikke sikkert at gir riktig resultat av skadeomfanget.

Bare ett tips å ha i bakhodet. God bedring.

Anonymous poster hash: f866f...51a

Skrevet

Synes også det hørtes rart ut! Hvordan kjenner man et stabilt brudd med fingrene? Synes du burde vært til rtg med de smertene du beskriver!!

Anonymous poster hash: aafea...901

Skrevet

Jeg knakk et bein i ankelen, vistes ikke på røntgen. En lege jeg var hos for noe annet så på ankelen og røntgen ca to uker etter at det skjedde. Ikke noe brudd sa han og. Mr tre mnd etter, viste brudd. Har fremdeles problemer med ankelen, tre år etterpå.

Krev å få røntgen er mitt råd!

Anonymous poster hash: d27f6...3e0

Skrevet

Jeg vil bare si at det er bra du gikk til lege, men om det ikke er stor bedring innen en uke ville jeg bedt om "second opinion".

Jeg var i en ulykke tidligere i år og legen på legevakten kjente etter der jeg hadde vondt og konstanterer at jeg "bare" er kraftig forslått.

Vel, smertene blir værre og værre og jeg klarer nesten ikke bevege meg etterhvert. Kommer meg til legen igjen og fastlegen ser kjapt at noe er gale, blir henvist videre og det viser seg at jeg har fått store skader i ryggen som jeg fremdeles blir behandlet for. Jeg har fortsatt smerter og ikke full bevegelighet enda.

Så en første undersøkelse, hvor legen bare kjenner med hendene, er ikke sikkert at gir riktig resultat av skadeomfanget.

Bare ett tips å ha i bakhodet. God bedring.

Anonymous poster hash: f866f...51a

Enig i dette. Når smertenivået ikke stemmer med "bare forslått", da er det lurt med en second opinion.

Jeg har hatt flere pasienter med lignende historier som din, når de kommer til meg så sender jeg dem tilbake til legen.

Sist var det ei som fikk høre at det bare var stiv muskulatur, men som egentlig var flere delvis avrevne muskler.

Selv har jeg også hatt brudd som "bare var forslått".

Så enig med anonym her, om det er svært smertefullt fremdeles, vurder å få en second opinion, HI.

Anonymous poster hash: 19e9b...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...