Gå til innhold

Besvimte, slo overarmen.. vondt når jeg nyser......

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 uker siden besvimte jeg på badegulvet. Jeg var syk, og husker ikje mye av det, eller hordan jeg falt.

Dagen etter hadde jeg vondt i armen, fra albuen og opp til skulderen, og skulderbladet.

Jeg var blå øverst på skulderen, men det var ikke der jeg hadde vondest.

Det var inni armen. Jeg greide ikke løfte armen, problemer å få på genser osv.

Ingen hevelse.

Smerten er grusom. Jeg har gradvis blitt litt bedre. Nå greier jeg å sette i en hårstrikk dersom jeg løfter opp den vonde armen med den friske.

Jeg greier å la den handa svinge med rattet i bilen dersom jeg griper tak i rattet nede ved fanget, og lar handa bli med rundt når jeg svinger-men jeg greier ikke løfte armen og ta tak i rattet høyere oppe.

Jeg greier ikke enda å sette armen ned i senga som støtte dersom jeg skal snu meg osv.

Det er ikke fryktelig vondt å ta på armen, bortsett fra skulderbladet, litt, men ikke fryktelig.

-men smerten er mer "inni".

Det er 2 uker siden, og fortsatt sliter jeg med å løfte armen uten å hjelpe med den friske. Det er ikke grusimt å holde den oppe for å shamponere håret, men å løfte den opp dit er uutholdelig, aldeles umulig. Grenseløst smertefult.

Når jeg går svinger armene naturlig frem og tilbake. Men etter fallet må den armen henge i ro.

Det blr pittelitt bedre dag for dag.

Men fortsatt kan den ikke svinge fritt.....

Og gud forby jeg skulle nyse....herregud så smertefult det er i overarmen. Det er så vanvittig vondt at det kan ikje beskrives.

Hoste likedan. Det er så vondt.

Jeg skjønner ikke heilt. Jeg må ha slått dn rmen noe voldsomt når jeg besvimte. Det skjedde på badet. Jeg slo hodet mitt også. Ble bittelitt blå på øyekroken, og på kinnet. Har fortsatt smerter når jeg trykker på kinnbeinet. Og bakhodet var knall ømt, ikke kul, bare vondt.

Mulig jeg har slått meg på doskåla.

Dette skjedde ei natt jeg hadde ett kraftig migrene annfall, hadde kastet opp, og tatt mye migrene medisin og paralgin forte.

Var derfor temmelig omtåket.

Men den armen, som er så grusomt vondt enda....det er så vondt å bruke den, og når jeg nyser.....

Ja da er det så vondt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Er det rett og slett en forslått muskel??

Nei da, dere er ikke leget, jeg vet, men jeg lufter bekymringen likevl jeg.....

Anonymous poster hash: 7da27...1c9

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du har slitt så til de grader i to uker, hvorfor har du ikke dratt til legen? Jeg ville ha bestilt time i morgen for å få en sjekk. Det kan være brudd.

Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en tur til legen i morgen. Du kan ha fått en brist eller et stabilt brudd.

Ikke gå lenger med det uten å oppsøke lege!

Anonymous poster hash: 19e9b...591
Skrevet

I alle dager, hvorfor har du ikke vært hos legen. Det har gått 2 uker og du sitter hjemme og har kjempevondt uten å sjekke det :sjokkert: Du kan ha brudd eller brist

Anonymous poster hash: 90fb2...70e
Skrevet

Vil tro du har et brudd så kom deg til legen.

Skrevet

Kom deg til legen! Hilsen legen.

Anonymous poster hash: 1879a...895

Annonse

Skrevet

Jesus. Dra til legen!

Anonymous poster hash: be697...526

Skrevet

Jeg er sjokkert over at man kan være så skjødesløs med egen helse

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nå er ikke jeg den som roper "Kom deg til lege fortest mulig" i tide og utide, men her er det på sin plass. Hvorfor i all verden har du ikke konsultert lege? 2 uker med store smerter? Du, det der er neppe spesielt lurt, greit nok at man ikke skal springe ned dørstokken hos legen, men dette er grunn til legebesøk og videre til røntgen osv. 

Skrevet

Du må ha slått hodet kraftig også.

Normale folk går til legen ved slik smerte du beskriver.

Anonymous poster hash: a209b...8af

Skrevet

Ja men til mitt forsvar..... hadde jeg brukket noe hadde jeg vel hatt vondt når jeg klep og klemte på armen vel??

Og hoven??

Jeg har en blåflekk, og vondt når jeg bruker musklaturen.....

Seriøst, kan da ikke være brudd........??

Desuten blir jeg jo pittelitt bedre dag for dag. Og DET hadde jeg ikke blitt dersom det var brudd.....??

Hadde så lyst å se "går sikkert fint, du er nok bare forslått" .

Var ikke forbredt på å få pes....bli kalt skjødesløs, og at jeg må ha slått hodet kraftig....

Skrevet

Ja men til mitt forsvar..... hadde jeg brukket noe hadde jeg vel hatt vondt når jeg klep og klemte på armen vel??

Og hoven??

Desuten blir jeg jo pittelitt bedre dag for dag. Og DET hadde jeg ikke blitt dersom det var brudd.....??

Var ikke forbredt på å få pes....bli kalt skjødesløs, og at jeg må ha slått hodet kraftig....

Du virker noe enkelt utstyrt! Gå til legen for svingende! Hva venter du på? Permanent nerveskade?

Anonymous poster hash: be697...526

Skrevet

Gå til legen, ring i morgen og få det sjekket. Burde ringt dagen etter, men nå er det nå sånn at du ikke har gjort det.

Anonymous poster hash: 0be92...74f

Annonse

Skrevet

Og hoven??

Kan godt være du "bare" er forferdelig forslått. Men fordi det ikke er normalt å ha så store smerter så lenge og såpass stort funksjonstap, så ringer du legen i morgen.

Og jo, det kan seriøst være brudd selv om du ikke er særlig hoven eller blå. Kanskje er det bare muskulært, men det kan også være muskulære ting som bør gjøres noe med.

Så igjen - lege i morgen!

(snakker av erfaring - jeg ventet i fire uker før jeg gikk til lege og fikk påvist et brudd jeg ikke burde greid å gå særlig på - jeg jobbet i gående/stående jobb fra dagen etter. Så gjør som jeg og de andre sier - ikke gjør som jeg gjorde, for det skaffet meg en del ekstraproblemer jeg ikke trengte å ha fått!)  Lege - i morgen!!!

Skrevet

Og hoven??

Hvis du har brudd, så har det jo begynt å gro. Er du riktig uheldig hvis det er sånn, så må du kanskje brekke det opp igjen. I mine øyne er du skrekkelig skjødesløs. Mener du fremdeles etter å ha lest svarene, at du ikke trenger å gå til lege?

Skrevet

Ærlig talt vet jeg ikke heilt hva heg mener. For flere av svarene er så spydige og ufine at jeg vet ikke om jeg skal ta det seriøst.

-ikje riktig utstyrt......??

Seriøst, trodde det var voksene greie damer her.

Greit nok å mene jeg burde dra til lege. Men å skrive slikt er ikke ok.

Til dere andre. Takk for tilbakemeldiner.

Får se om jeg ringer legen i morra.

Skrevet

Ærlig talt vet jeg ikke heilt hva heg mener. For flere av svarene er så spydige og ufine at jeg vet ikke om jeg skal ta det seriøst.

Får se om du ringer.... å ikke ringe er å ikke ta seg selv og egen helse på alvor, Hi.

Jeg har svart deg tidligere, ikke vært ufin. Jeg har nok helsefaglig bakgrunn til å si at du bør til lege. En annen har skrevet at hun er lege og bedt deg komme deg til legen. Alle - uten unntak - er enige i at du må bli undersøkt av lege. I tilfelle det er noe som krever behandling. Venter du risikerer du i verste fall at du får en varig skade.

Du har et valg nå - bli ordentlig snurt over de her som ikke greier å uttrykke seg med noenlunde normal høflighet. Eller høre på det enstemmige budskapet absolutt alle prøver å få deg til å forstå - at du må få en lege til å vurdere den armen din!

Det bør tas røntgen av overarm og skulderbue, er smertene lenger nede på overarmen bør det også tas bilde av albuen, men først og fremst overarm og skulderbuen.

Om du derimot velger å ikke kontakte lege nå, da er du skødesløs med din egen helse. For nå har du blitt informert av mange at du må få en lege til å vurdere armen din!

Skrevet

Blir du så snurt over svarene at du heller velger å la være å gå til legen?

Skrevet

Setter penger på at du har brudd!

Anonymous poster hash: 86450...93e

Skrevet

Oi da.....setter du penger på brudd??

Vel, beklager at jeg virket sur gor tilbakemeldinger. Men følte at jeg ble fnøst goraktelig til og ristet på hodet til og himlet med øynene til.....og dabkommer man i forsvars posisjen.

Beklger

Jeg sksl bestille legetime i morra. En jeg settet penget på ikke brudd.

Ikke hoven

Ikke vondt å ta på

Bedring dag for dag

Den verker ikke eller er vond dersom den ikke brukes

Derfor tror eg ikke det e brudd.

Men vi får se hva legen mener.......

Takk for tilbakemeldinger. Og beklager at jeg virket sur.

Skrevet

Det kan være då mye.

Min mor gikk med slike plager lenge etter et fall. Vi fikk henne til lege etter 8 uker og det ble jammen operasjon. Hun hadde revet av et eller annet i skulderen. Noen bånd.

Anonymous poster hash: 9c4eb...9ab

Skrevet

Høres ut som noe lignende svigermoren min hadde. Hun hadde røket flere leddbånd og fordi hun ventet 6 uker før hun gikk til lege var de ikke sikre på om de kunne reparere skaden siden leddbåndene hadde trukket seg sammen og å strekke dem igjen kunne føre til ny skade. Best å komme seg til legen snarest.

Skrevet

Var du hos legen i dag?

Anonymous poster hash: 6db6c...3fc

Skrevet

Var du hos legen i dag?

Anonymous poster hash: 6db6c...3fc

Det lurer jeg også på!

Skrevet

Kragebeinsbrudd?

Jeg mener ikke å være ufin, men stusser over at du har så voldsomme smerter og ikke går til lege.

Håper du har vært til legen og tatt rtg. God bedring, hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...