Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Trenger litt inspirasjon. Vi lager bare det samme om og om igjen. Jeg kan jo dele min beste fiskeoppskrift først: Surr purreløk, gul paprika, en pose fersk spinat og 3 hvitløksfedd i panna. Hell på 1 1/2 pk matfløte. Legg i en grønnsaksbuljong. Legg torskefileter i og la det surre i fløten til torsken er gjennomkokt. Serveres med fersk grønnsakspasta og hvitløksbaguett. Barna elsker denne fiskemiddagen så den lages ofte. Det er også godt å ha i et par spiseskjeer grønn pesto med matfløten for å variere retten litt. Noen som har noen gode oppskrifter? Anonymous poster hash: b0525...fde
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Lager mye fiskegrateng, fiskesuppe, laks med grønnsaksris, fiskekaker med poteter, råkost og makaroni, fiskeboller, kokt torsk med poteter og eggesmør... Anonymous poster hash: 622f8...b7d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Fiskegrateng. Lager hvit saus med muskat og et par egg oppi. Skjærer fisk i biter. Bruker det vi har av fersk fisk, eller sei- eller torskeblokk. Kok makaroni. Bland alt i ildfast form, strø over strøkavring. (Jeg lager av brødrester i blender, men kan vel kjøpes også. Anonymous poster hash: a8b09...0d1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Det hørtes godt ut! Her er favoritten en skikkelig klassiker: stekt torsk med gulrotpuré, bacon, kokt potet og rømme. Men den søte pureen mot salt bacon er virkelig nydelig følge til fisken. Anonymous poster hash: d9a05...91a
Lessismore Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Laksefilet trukket i godt saltet vann. Kokte poteter, smeltet smør, agurkskiver i eddiklake, og rømme. Nydelig, enkelt, og barna elsker det. Endret 9. oktober 2016 av Lessismore
Jenny-penny Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Laksestykker i folie. Topper med purre, paprika, rødløk, dill og en klatt smør. Stekes i ovn 20 min. Serveres med ris, og dressing av lettrømme med hakket dill.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Rå salma i tynne skiver. Serveres gjerne som plukkmat, med avocado, grønnsaker, salat etc til... Kan dyppes i soyasaus. Noen ganger slår vi til og smører litt philadelphia på lomper og ruller salma inni. Anonymous poster hash: 49c22...683
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Fiskeburgere med minst 80 % fisk. Grove burgerbrød, og så får barna velge: ost, salatblader, tomatskiver, agurk, rå løk og ketsjup eller wasabi på toppen. Steker burgerne i ovnen, med eller uten ost. Kjempeenkelt og godt likt av både egne og besøkende barn Anonymous poster hash: 7fd63...aa1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Så lenge det serveres råkost på siden spiser de all slags fisk her i huset Stekt laks med kokte poteter og sandefjorsmør er favoritten men de spiser all slags kokt og stekt fisk. Anonymous poster hash: 7882e...37b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Laksefilet trukket i godt saltet vann. Kokte poteter, smeltet smør, agurkskiver i eddiklake, og rømme. Nydelig, enkelt, og barna elsker det. Sorry, men dette vekket dårlige minner. Sånn var det vi fikk servert fisk hjemme når jeg vokste opp. Tok maaaange år før jeg begynte å like fisk og fant ut at fisk kan være godt, tilberedt på rett måte. Dvs ikke slik... Anonymous poster hash: d2505...dc8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Trenger litt inspirasjon. Vi lager bare det samme om og om igjen. Jeg kan jo dele min beste fiskeoppskrift først: Surr purreløk, gul paprika, en pose fersk spinat og 3 hvitløksfedd i panna. Hell på 1 1/2 pk matfløte. Legg i en grønnsaksbuljong. Legg torskefileter i og la det surre i fløten til torsken er gjennomkokt. Serveres med fersk grønnsakspasta og hvitløksbaguett. Barna elsker denne fiskemiddagen så den lages ofte. Det er også godt å ha i et par spiseskjeer grønn pesto med matfløten for å variere retten litt. Noen som har noen gode oppskrifter? Anonymous poster hash: b0525...fde Hmm, dette høres i grunnen veldig godt ut, og jeg er ikke så veldig glad i torsk engang Anonymous poster hash: 0faad...b7c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Her var det mange gode tips! Til deg med gulrotpuréen, oppskrift på den? Hi Anonymous poster hash: b0525...fde
Lessismore Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 Sorry, men dette vekket dårlige minner. Sånn var det vi fikk servert fisk hjemme når jeg vokste opp. Tok maaaange år før jeg begynte å like fisk og fant ut at fisk kan være godt, tilberedt på rett måte. Dvs ikke slik... Anonymous poster hash: d2505...dc8 Javel. Du får komme hjem til oss på middag og prøve det igjen da. Jeg lover deg at det er kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 Trenger litt inspirasjon. Vi lager bare det samme om og om igjen. Jeg kan jo dele min beste fiskeoppskrift først: Surr purreløk, gul paprika, en pose fersk spinat og 3 hvitløksfedd i panna. Hell på 1 1/2 pk matfløte. Legg i en grønnsaksbuljong. Legg torskefileter i og la det surre i fløten til torsken er gjennomkokt. Serveres med fersk grønnsakspasta og hvitløksbaguett. Barna elsker denne fiskemiddagen så den lages ofte. Det er også godt å ha i et par spiseskjeer grønn pesto med matfløten for å variere retten litt. Noen som har noen gode oppskrifter? Anonymous poster hash: b0525...fde Den skal jeg prøve! Laksepasta er pop her, og kjapt å lage på en hverdag. Kok pastarør, stek laksefileter, lag sausen av løk, hvitløk, kyllingbuljong (+ Evt litt hvitvin om rester), fløte, salt og pepper. Bland alt sammen + godt med sukkererter eller sånne lange grønne bønner. Fiskegrateng liker de også. Og panert fisk. Men dette tar litt lenger tid å lage. De er generelt glad i laks så ofte steker vi den bare og serverer med ris eller byggryn/grønnsaker og salat. Ungene liker soyasaus på. Anonymous poster hash: f5e42...8d4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 Hjemme hos oss er det eneste som duger for å få inn fisk rett og slett å steke den i panna med litt krydder UTEN noe tilbehør. Anonymous poster hash: 9e99d...5f1
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 Stekt laks/ ørret med poteter,lettrømme og agurksalat er en hit her i huset.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 Wok med grønnsaker, nudler, laks og sesamfrø. Eller plukkfisk😊 Anonymous poster hash: ff5ea...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå