Gå til innhold

Gi meg din beste fiskeoppskrift som barna også liker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon. Vi lager bare det samme om og om igjen. Jeg kan jo dele min beste fiskeoppskrift først:

Surr purreløk, gul paprika, en pose fersk spinat og 3 hvitløksfedd i panna. Hell på 1 1/2 pk matfløte. Legg i en grønnsaksbuljong. Legg torskefileter i og la det surre i fløten til torsken er gjennomkokt. Serveres med fersk grønnsakspasta og hvitløksbaguett.

Barna elsker denne fiskemiddagen så den lages ofte. Det er også godt å ha i et par spiseskjeer grønn pesto med matfløten for å variere retten litt.

Noen som har noen gode oppskrifter?

Anonymous poster hash: b0525...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager mye fiskegrateng, fiskesuppe, laks med grønnsaksris, fiskekaker med poteter, råkost og makaroni, fiskeboller, kokt torsk med poteter og eggesmør...

Anonymous poster hash: 622f8...b7d
Skrevet

Fiskegrateng. Lager hvit saus med muskat og et par egg oppi. Skjærer fisk i biter. Bruker det vi har av fersk fisk, eller sei- eller torskeblokk. Kok makaroni. Bland alt i ildfast form, strø over strøkavring. (Jeg lager av brødrester i blender, men kan vel kjøpes også.

Anonymous poster hash: a8b09...0d1

Skrevet

Det hørtes godt ut! Her er favoritten en skikkelig klassiker: stekt torsk med gulrotpuré, bacon, kokt potet og rømme. Men den søte pureen mot salt bacon er virkelig nydelig følge til fisken.

Anonymous poster hash: d9a05...91a

Skrevet (endret)

Laksefilet trukket i godt saltet vann. Kokte poteter, smeltet smør, agurkskiver i eddiklake, og rømme. Nydelig, enkelt, og barna elsker det.

Endret av Lessismore
Skrevet

Laksestykker i folie. Topper med purre, paprika, rødløk, dill og en klatt smør. Stekes i ovn 20 min. Serveres med ris, og dressing av lettrømme med hakket dill.

Skrevet

Rå salma i tynne skiver. Serveres gjerne som plukkmat, med avocado, grønnsaker, salat etc til... Kan dyppes i soyasaus. Noen ganger slår vi til og smører litt philadelphia på lomper og ruller salma inni. 

Anonymous poster hash: 49c22...683
Skrevet

Fiskeburgere med minst 80 % fisk. Grove burgerbrød, og så får barna velge: ost, salatblader, tomatskiver, agurk, rå løk og ketsjup eller wasabi på toppen. Steker burgerne i ovnen, med eller uten ost. Kjempeenkelt og godt likt av både egne og besøkende barn

Anonymous poster hash: 7fd63...aa1

Skrevet

Så lenge det serveres råkost på siden spiser de all slags fisk her i huset ;)

Stekt laks med kokte poteter og sandefjorsmør er favoritten men de spiser all slags kokt og stekt fisk.

Anonymous poster hash: 7882e...37b
Skrevet

Laksefilet trukket i godt saltet vann. Kokte poteter, smeltet smør, agurkskiver i eddiklake, og rømme. Nydelig, enkelt, og barna elsker det.

Sorry, men dette vekket dårlige minner. Sånn var det vi fikk servert fisk hjemme når jeg vokste opp. Tok maaaange år før jeg begynte å like fisk og fant ut at fisk kan være godt, tilberedt på rett måte. Dvs ikke slik...

Anonymous poster hash: d2505...dc8

Skrevet

Trenger litt inspirasjon. Vi lager bare det samme om og om igjen. Jeg kan jo dele min beste fiskeoppskrift først:

Surr purreløk, gul paprika, en pose fersk spinat og 3 hvitløksfedd i panna. Hell på 1 1/2 pk matfløte. Legg i en grønnsaksbuljong. Legg torskefileter i og la det surre i fløten til torsken er gjennomkokt. Serveres med fersk grønnsakspasta og hvitløksbaguett.

Barna elsker denne fiskemiddagen så den lages ofte. Det er også godt å ha i et par spiseskjeer grønn pesto med matfløten for å variere retten litt.

Hmm, dette høres i grunnen veldig godt ut, og jeg er ikke så veldig glad i torsk engang :D

Anonymous poster hash: 0faad...b7c

Skrevet

Her var det mange gode tips! Til deg med gulrotpuréen, oppskrift på den? Hi

Skrevet

Sorry, men dette vekket dårlige minner. Sånn var det vi fikk servert fisk hjemme når jeg vokste opp. Tok maaaange år før jeg begynte å like fisk og fant ut at fisk kan være godt, tilberedt på rett måte. Dvs ikke slik... Anonymous poster hash: d2505...dc8

Javel. Du får komme hjem til oss på middag og prøve det igjen da. Jeg lover deg at det er kjempegodt!

Skrevet

Den skal jeg prøve! Laksepasta er pop her, og kjapt å lage på en hverdag. Kok pastarør, stek laksefileter, lag sausen av løk, hvitløk, kyllingbuljong (+ Evt litt hvitvin om rester), fløte, salt og pepper. Bland alt sammen + godt med sukkererter eller sånne lange grønne bønner.

Fiskegrateng liker de også. Og panert fisk. Men dette tar litt lenger tid å lage.

De er generelt glad i laks så ofte steker vi den bare og serverer med ris eller byggryn/grønnsaker og salat. Ungene liker soyasaus på.

Anonymous poster hash: f5e42...8d4

Skrevet

Hjemme hos oss er det eneste som duger for å få inn fisk rett og slett å steke den i panna med litt krydder UTEN noe tilbehør.

Anonymous poster hash: 9e99d...5f1
Skrevet

Stekt laks/ ørret med poteter,lettrømme og agurksalat er en hit her i huset.

Skrevet

Wok med grønnsaker, nudler, laks og sesamfrø. Eller plukkfisk😊

Anonymous poster hash: ff5ea...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...