Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Har en jente på 6 mnd som foretrekker kald melk. Blander jeg lunka vil hun ikke drikke før den er kald. Kan jeg blande nan i kaldt vann og gjør det at holdbarheten øker? Må vel være bedre å blande i kaldt enn å vente til den luka melken har blitt kald? Anonymous poster hash: aeb88...852
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg lærte at man ikke se kan gjøre det for da løser ikke pulveret seg opp som det skal. Det er viktig at vannet ikke er kokende og ikke kaldt, begge deler kan gi mageknip og fordøyelsesproblemer fordi melkepulveret ikke løser seg opp eller blir ødelagt Anonymous poster hash: 47bf9...980
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg lærte at man ikke se kan gjøre det for da løser ikke pulveret seg opp som det skal. Det er viktig at vannet ikke er kokende og ikke kaldt, begge deler kan gi mageknip og fordøyelsesproblemer fordi melkepulveret ikke løser seg opp eller blir ødelagt Anonymous poster hash: 47bf9...980 Synes det ser ut som pulveret løser seg fint jeg. Ingen klumper. Kanskje bedre med ferdigblandet da, men det er så dyrt. Hun blir kjempesinna når hun får varm melk og det kan fort ta 20-40 min før den er så kald at hun vil drikke Anonymous poster hash: aeb88...852
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Synes det ser ut som pulveret løser seg fint jeg. Ingen klumper. Kanskje bedre med ferdigblandet da, men det er så dyrt. Hun blir kjempesinna når hun får varm melk og det kan fort ta 20-40 min før den er så kald at hun vil drikke Anonymous poster hash: aeb88...852 Det har ikke noe med klumper å gjøre, det er snakk om kjemi ned på molekylnivå. Var helsesøster som sa til meg at det var viktig at vannet hadde den temperaturen som det sto i bruksanvisningen på pakken når pulveret ble blandet i for ellers ble ikke næringsinnholdet som det skulle og ikke minst kunne barnet få mageknip Kan du ikke bare kjøle ned flasken under rennende kaldt vann når du har blandet da? Anonymous poster hash: 47bf9...980
Mamma_til_2 Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Nan 1 og 2 skal blandes i kokt vann nedkjølt til ca 40 grader. Nan 3 kan du blande i kaldt vann men den er fra 10 mnd.
Pobie Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Bland ut mengden for hele dagen og putt i kjøleskapet? Forøvrig som over, vannet skal kokes og kjøles ned til angitt temperatur før du putter i pulveret.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Bland ut mengden for hele dagen og putt i kjøleskapet? Forøvrig som over, vannet skal kokes og kjøles ned til angitt temperatur før du putter i pulveret. Trodde ikke at ferdigblandet nan kunne stå i mange timer jeg? Anonymous poster hash: 3e151...d8b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Trodde ikke at ferdigblandet nan kunne stå i mange timer jeg? Anonymous poster hash: 3e151...d8b Det skal ikke det heller pga bakterier. Anonymous poster hash: 39f2c...87d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Skal blandes i kokt avkjølt vann for å drepe evt bakterier i pulveret. Anonymous poster hash: 135fa...4d4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Det anbefales vel at man blander i varmt vann (70 grader tror jeg?) for å drepe evt bakterier, og deretter kjøler ned... Men vet at på NAN-pakkene står det 40 grader.. Anonymous poster hash: 26f7e...aca
Pobie Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Trodde ikke at ferdigblandet nan kunne stå i mange timer jeg? Anonymous poster hash: 3e151...d8b Utblandet mme holder seg i kjøleskap i 24 timer.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Utblandet mme holder seg i kjøleskap i 24 timer. Nestlé sier nei til dette. Det skal drikkes med det samme. Anonymous poster hash: 3a3ff...3dd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Nestlé sier nei til dette. Det skal drikkes med det samme. Anonymous poster hash: 3a3ff...3dd Nå sier Nestlé ganske mye som ikke stemmer også da... Anonymous poster hash: 7cf4b...e8f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 Gjør som meg. Jeg gir feks 120 Ml: Sett klar flakser med lunket vann 40-50 Ml og bland i resten med kokt vann fra termos. Blandingen blir da lunket med en gang fordi du blandet lunket/ kaldt med kokt vann. Anonymous poster hash: c1f9e...e2a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Det anbefales vel at man blander i varmt vann (70 grader tror jeg?) for å drepe evt bakterier, og deretter kjøler ned... Men vet at på NAN-pakkene står det 40 grader.. Anonymous poster hash: 26f7e...aca Det er forskjell på merkene, pulveret løser seg best opp ved en gitt temperatur og den er forskjellig fra merke til merke Vannet skal kokes opp for å drepe bakterier også kjøles ned til den temperaturen akkurat ditt mme-merke løser seg best opp i (babysemp på 70 grader, hipp på 50 grader og nan på 40 grader) Anonymous poster hash: 47bf9...980
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 Nå sier Nestlé ganske mye som ikke stemmer også da... Anonymous poster hash: 7cf4b...e8f 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 135fa...4d4
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 He he, Ok, vet ikke om jeg ble så mye klokere😂 Men da blander vi i 40 grader(slik det står på pakken og kjøler ned. Anonymous poster hash: aeb88...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå