Gå til innhold

Hvor lenge er deg vanlig å ha et sett med sommerdekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt ut mine på en sesong.

Anonymous poster hash: 7d9cb...521

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har mine lenge, gubben har de kun en sesong. Kommer litt an på hvordan du kjører :)

Skrevet

Også kommer det an på om du har riktig lufttrykk og om det er noe galt med feks spissinga.

Anonymous poster hash: 67207...4fd

Skrevet

Hvor langt kjører dere på en sesong da?

Anonymous poster hash: cce26...0ce

Skrevet

Kjører 10.000 pr sesong. Bytter dekk hvert 3 år.

Anonymous poster hash: 31fa3...f9a

Skrevet

På den forrige bilen min så hadde jeg de samme dekkene fra jeg kjøpte bilen til jeg solgte den 8 år senere. Kjører rundt 8000 i året tror jeg

Anonymous poster hash: df642...153

Annonse

Skrevet

På den forrige bilen min så hadde jeg de samme dekkene fra jeg kjøpte bilen til jeg solgte den 8 år senere. Kjører rundt 8000 i året tror jeg

Det er ikke å anbefale, selv om sporene er fine. Dekk er ferskvare, de er laget sv gummi, og bør byttes ut med jevne mellomrom uansett så ikke gummien blir hard.

Vi har dekkene ca tre sesonger, byttes uansett etter fire.

Skrevet

Det er ikke å anbefale, selv om sporene er fine. Dekk er ferskvare, de er laget sv gummi, og bør byttes ut med jevne mellomrom uansett så ikke gummien blir hard.

Vi har dekkene ca tre sesonger, byttes uansett etter fire.

Jeg fikk beskjed om av de som skifter dekkene mine at det ikke var noe problem

Skrevet

Jeg fikk beskjed om av de som skifter dekkene mine at det ikke var noe problem

Jaja, varierer vel med profesjonaliteten fra sted til sted. Men åtte år gamle dekk er for gamle.

Skrevet

Trodde det var vanlig med 2-3 sesonger. Alt etter kjøring og forhold, og ikke minst varigheten på sesongen (noen ganger er jo sommerdekka på fra mars, andre nesten juni, og tilsvarende i andre enden).

Anonymous poster hash: 774fc...5f7

Skrevet

Kommer helt ann på hvilke dekk du kjøper! Kjøper du billigdekk, så er det ikke sikkert de varer mer enn 1 sesong, alt etter hvor mye man kjører!

Her kjøper vi skikkelig dekk til begge bilene, men skifter oftere på den ene pga det er den som blir mest brukt!Å siden dekk er en "ferskvare" med holdbarhetsdato så er det vel anbefalt Max 4-5 år! Og så kommer det jo helt ann på sporene på dekkene, og som andre påpeker, riktig lufttrykk. Vi hadde feil med forstillinga på vår bil og det endte med dekkbytte pga skeivkjørte dekk!

Jeg ville ikke møtt deg som hadde samme dekk på i 8 år, på en regnværsdag hvor det kan være glatt eller hvis du får vannplaning pga dårlig dekk! Har liten tro på at fagfolk har sagt 8 år er helt innafor!

Anonymous poster hash: e0b18...a0f

Skrevet

2-3 sesonger.

Anonymous poster hash: 3c216...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...