Gå til innhold

Noen som har gått på klexsanr og albyl e?

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen av dere som har gått på klexane sprøyter og albyl e i svangerskapet, hvor svangerskapet har gått bra? Vi hadde en dødfødsel i mai når jeg var 32 uker på vei. Jeg er nå blitt gravid på nytt og fått beskjed om og gå på klexane og albyl e..men er bekymret likavell..

Fortsetter under...

Jeg gikk på Klexane uder svangerskapet med minstemann. Gikk helt fint det. Fødte en skjønn gutt rett over termin.

Var heller ikke klar over at det var noen større risiko forbundet med det?

Anonymous poster hash: 2d3f5...e69

Takk for svar😊 Nei jeg har ikke hørt at det er noe fare forbundet med det..jeg mente bare om noen angst gått på det og at det har gått bra. Jeg er bare så innmari redd for å oppleve det samme igjen, så jeg håpte noen kunne berolige meg med at med klexane så hår det bra 😊😊

Jeg har nå fått Albyl E i dette svangerskapet.

Jeg fikk for noen år siden en veldig liten gutt på bare 2 kilo og han kom i uke 37.

Det var dårlig blodgjennomstrømning i navlesnoren. Nå får jeg Alb for å øke sirkulasjon i livmor/morkaken slik at babyen får mer næring.

Jeg er veldig spent på om det har noen effekt. Håper flere med erfaring kan svare❤️

Gikk på Albyl-E sammen med Klexane. Albyl-E gikk jeg på kun de første 10 ukene. Deretter Klexane resten av svangerskapet og 6 uker etter. For min del var det mer sykdomshistorikk enn konkret risiko og aktuell sykdom som gjorde at jeg ble satt på dette. Så andres behov kan være annerledes. Jeg spurte legen på fødeavdelingen spesifikt om Albyl-E, husker jeg, og han sa at det var veldig vanlig å bruke Albyl-E i svangerskapet, og at det skal gå fint. (Jeg var nemlig litt bekymret etter å ha lest om Albyl-E i Felleskatalogen…)

Annonse

Jeg har gått på begge to samtidig fra og med eggløsning for å øke sjansen for graviditet + å minske sjansen for spontanabort.
Nå går jeg kun på Klexane, da ivf-klinikken mente det ville holde :)  Er bare gravid i uke 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...