Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Noen som har en oppskrift på en kake/ muffins som fireåringer faktisk spiser? Er så kjedelig å bake masse, og så blir bare seigmennene og glasuren spist. Det kommer et barn som et allergisk mot egg og nøtter. Anonymous poster hash: 66a9c...d90
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Allergikokken.no Bruker å lage sjokolademuffins. Stort sett alle kaker som har egg i seg kan du bytte ut egget med bakepulver og natron. Men da er det best å lage muffins, og ikke kake Hever bedre da! husk å bruke litt mindre mel enn oppskrifta sier, så blir ikke muffinsene så tør. Sjokolademuffins på allergikokken steker jeg i 12-15 min. Anonymous poster hash: 0eae9...d31
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 sjekk ut minmat.no Kake uten nøtter er jo uproblematisk og det finnes mange kaker samlaget uten egg! Til og med flere av de ferdigkake-mixene er uten egg!! Anonymous poster hash: adf1c...db1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Har ikke oppskrift, men kunne det være en grei løsning å ha is og gelé i stedet for kake/muffins? De fleste unger liker jo is, iallfall enten is eller gelé. Anonymous poster hash: 65e1c...ee2
Kjerringa med agurken Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 Lag vanlige lyse muffins, men bytt ut egget med eggerstatning. Bruk bringebæressens (står som regel sammen med bakevarer på butikker)slik at du får en mer tiltalende smak på selve muffinsene for barn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Google Muffins uten egg, ligger flere oppskrifter på nett Har enda ikke møtt et barn som ikke spiser muffins Ellers kan du jo lage boller, trenger ikke egg i gjærdeig, ha på rosa melis og kakestrøssel Anonymous poster hash: c91ca...f03
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 O'boy-kake 7,5 dl kefir 150 gr smør 10 dl hvetemel 6 dl sukker 1 ss natron 10 ss o'boypulver Bland det tørre. Smelt smør og tilsett det og kefir. Rør. Stek på ca 180 grader, 30-40 minutter. Dette er en kake både voksne og barn elsker:) Anonymous poster hash: 5c899...8ca
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #8 Skrevet 7. oktober 2016 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de sidene:) fireåringen min liker ikke gelé, men har tenkt på is med masse gode sauser. Men er det ikke egg i is? Eller er jeg helt på jordet? Og så synes jeg liksom at det må være en kake der og... Anonymous poster hash: 66a9c...d90
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Oboy- kake !! Nammnamm! Den tror jeg jeg skal prøve- takk. Og boller med melisglasur var heller ikke dumt:) Så masse fine ideer- fine damer der ute. Anonymous poster hash: 66a9c...d90
Gjest grønteple Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 Den toro-posen med sjokoladekake kan fint brukes av egg- og nøttealergikere!
Gjest Antarctica Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de sidene:) fireåringen min liker ikke gelé, men har tenkt på is med masse gode sauser. Men er det ikke egg i is? Eller er jeg helt på jordet? Og så synes jeg liksom at det må være en kake der og... Anonymous poster hash: 66a9c...d90 Det er ofte egg i is, jo.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #13 Skrevet 8. oktober 2016 Crazy sjokoladekake fra det søte liv-uten melk og egg, den liker barna veldig godt! Anonymous poster hash: 8b2b1...48a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 Crazy sjokoladekake fra det søte liv-uten melk og egg, den liker barna veldig godt! Anonymous poster hash: 8b2b1...48a Den er ikke god!Det er den eneste kaka jeg har bakt som har endt i søpla. Ikke en gang allergikerne ville deiser mer enn 2 munnfuller av den kaka Anonymous poster hash: 9df49...40f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #15 Skrevet 8. oktober 2016 Surmelkskake i langpanne. Kjempegod, saftig sjokoladekake som holder seg lenge Anonymous poster hash: f38a5...0ab
Giss Skrevet 8. oktober 2016 #16 Skrevet 8. oktober 2016 Da ville jeg lagd gelé i stedet. Den kan pyntes som en kake og som regel blir det spist også.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #17 Skrevet 8. oktober 2016 Da ville jeg lagd gelé i stedet. Den kan pyntes som en kake og som regel blir det spist også. Det er jo dumt når bursdagsbarnet ikke liker gele........ Anonymous poster hash: 483e1...9f2
Giss Skrevet 8. oktober 2016 #18 Skrevet 8. oktober 2016 Det er jo dumt når bursdagsbarnet ikke liker gele........ Anonymous poster hash: 483e1...9f2 Beklager. Det hadde jeg oversett.
Tekoppen Skrevet 8. oktober 2016 #19 Skrevet 8. oktober 2016 Crazy cake er knallgod! Ellers anbefaler jeg Møllerens sjokoladekake, om du vil ha det lettvindt
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de sidene:) fireåringen min liker ikke gelé, men har tenkt på is med masse gode sauser. Men er det ikke egg i is? Eller er jeg helt på jordet? Og så synes jeg liksom at det må være en kake der og... Anonymous poster hash: 66a9c...d90 Ikke egg i vanlig is. Men sjekk innholdsfortegnelsen for sikkerhets skyld. Hadde akkurat en eggeallergiker i bursdag (hadde ikke regnet med han kom når jeg laget maten). Han kunne spise pizza, is og gele, hvertfall. Anonymous poster hash: 18788...4ba
amandine Skrevet 9. oktober 2016 #21 Skrevet 9. oktober 2016 Oboykaken som hun over her foreslo er absolutt å anbefale. Og hvis du googler verdens beste rosinboller fra godt brød finner du nettopp det, verdens beste rosinboller( eller uten rosin om du vil) uten egg. Det luftigste og beste bollene du noensinne har laget.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #22 Skrevet 9. oktober 2016 Ikke egg i vanlig is. Men sjekk innholdsfortegnelsen for sikkerhets skyld. Hadde akkurat en eggeallergiker i bursdag (hadde ikke regnet med han kom når jeg laget maten). Han kunne spise pizza, is og gele, hvertfall. Anonymous poster hash: 18788...4ba Sørlandsis inneholder egg,ihvertfall. Og bokser med litt "bedre" is. Anonymous poster hash: f38a5...0ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå