Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var inne hos kontroll på sykehuset i dag og legen prøvde "tøye" litt på livmoren for at modingsprossen skulle starte. Nå i kveld var jeg på do å da jeg tørket meg var det en del rosa/brunt slimete blod på papiret. Kan det være slimproppen? Om det er slimproppen hvor lang tid kan det gå før fødselen starter ? Er dette noe jeg burde ringe opp til føden om eller er dette normalt nå (termin i morgen)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144295094-er-dette-slimproppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var inne hos kontroll på sykehuset i dag og legen prøvde "tøye" litt på livmoren for at modingsprossen skulle starte. Nå i kveld var jeg på do å da jeg tørket meg var det en del rosa/brunt slimete blod på papiret. Kan det være slimproppen? Om det er slimproppen hvor lang tid kan det gå før fødselen starter ? Er dette noe jeg burde ringe opp til føden om eller er dette normalt nå (termin i morgen)?

Ja, det kan være slimproppen. Den kan gå alt fra et par uker før frem til samme dag som fødsel (eller faktisk under selve fødselen)- den bestemmer ikke når kroppen og babyen er klar for fødsel. Du trenger altså da ikke å kontakte føden såfremt ikke vannet har gått, du har rier eller blødninger. Blir det større blødninger (som mens) må du kontakte føden med en gang. Blir det lite liv må du selvsagt også kontakte føden. Jordmor eller lege må bestille overtidssjekk på sykehuset 7-10 dager etter termin for en eventuell igangsetting.

Lykke til med fødselen!

Venter spent (hver natt) på at poden min skal finne på å komme ut også. Han har trosset alles spådommer om tidlig fødsel og liker seg definitivt for godt inne i magen til å komme ut.

Jeg håpet noe skulle skje i natt men det gjorde det ikke. Min ligger i seteleie så om ingenting skjer nå i helgen blir jeg satt igang til mandag for de vil ikke jeg skal gå for lenge over termin. Håper jo på at det kan skje av seg selv i helgen, men virker ut som babyen trives for godt i magen..

Jeg håpet noe skulle skje i natt men det gjorde det ikke. Min ligger i seteleie så om ingenting skjer nå i helgen blir jeg satt igang til mandag for de vil ikke jeg skal gå for lenge over termin. Håper jo på at det kan skje av seg selv i helgen, men virker ut som babyen trives for godt i magen..

Krysser fingrene for deg. Tøff du som tør vanlig fødsel i seteleie. Råmelka har kommet her og nedpresset har vært rimlig intenst i dag så er ikke så lenge igjen her heller tenker jeg :)

Annonse

Annonse

Gratulerer så masse froggi. Ble satt igang klokken 09.00 i går vannet gikk rundt klokken 18.00, så ble riene kraftigere. Klokken 05.00 idag tidlig var jenta mi ute med rompen først. For en glade og lykke å få lov å føde sitt eget barn 😊

Gratulerer! Utrolig deilig å ha fødselen unnagjort :)

Hvor lang og tung var hun?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...