Gå til innhold

Lage halloween fest for barna?

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 10 og ei datter på 8 som jeg vurderer å lage halloweenparty for. Nå skal det sies at jeg ikke er noen veldig tilhenger av halloween, men innser at den er kommet for å bli...(mine meninger får jeg holde for meg selv😂)

I fjor synes jeg det var grådig mye styr, den vil gå med den, men ikke med den. Noen vil gå her og noen vil gå der. Den de har avtalt med skal plutselig noe annet istenfor osv. I fjor var det et kaos uten like og det var ikke klart før samme kveld hvem de skulle gå med osv. Følte det ble mye forventninger til dagen som ikke ble oppfylt og mye usikkerhet rundt hva de egentlig skulle. De vil dele denne dagen med sine venner.

Ønsker å unngå dette styret i år. Har også to mindre barn, så er ikke alltid så lett å være med dem ut etter leggetid på de minste. Nå vurderer jeg å lage en halloween fest her hjemme der de f.eks kan invitere 4 eller 5 stk hver slik at de blir 10-12 stk totalt.

Hva hadde dere tenkt om barna deres hadde blitt invitert på en slik fest?

Har dere gode forslag på mat leker og aktiviteter?

Alle forslag og ideer ønskes hjertelig velkommen!

Anonymous poster hash: c81bb...b1b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144294994-lage-halloween-fest-for-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sønn på 10 og ei datter på 8 som jeg vurderer å lage halloweenparty for. Nå skal det sies at jeg ikke er noen veldig tilhenger av halloween, men innser at den er kommet for å bli...(mine meninger får jeg holde for meg selv😂)

I fjor synes jeg det var grådig mye styr, den vil gå med den, men ikke med den. Noen vil gå her og noen vil gå der. Den de har avtalt med skal plutselig noe annet istenfor osv. I fjor var det et kaos uten like og det var ikke klart før samme kveld hvem de skulle gå med osv. Følte det ble mye forventninger til dagen som ikke ble oppfylt og mye usikkerhet rundt hva de egentlig skulle. De vil dele denne dagen med sine venner.

Ønsker å unngå dette styret i år. Har også to mindre barn, så er ikke alltid så lett å være med dem ut etter leggetid på de minste. Nå vurderer jeg å lage en halloween fest her hjemme der de f.eks kan invitere 4 eller 5 stk hver slik at de blir 10-12 stk totalt.

Hva hadde dere tenkt om barna deres hadde blitt invitert på en slik fest?

Har dere gode forslag på mat leker og aktiviteter?

Alle forslag og ideer ønskes hjertelig velkommen!

Anonymous poster hash: c81bb...b1b

Veldig hyggelig. Tommel opp.

Anonymous poster hash: afa1f...503

Mine unger har vært med på slik fest før. En klasseveninne av mitt ene barn pynter garasjen og har fest der. Ungene har det utrolig gøy og foreldrene kan bare lukke garasjeporten når det er ferdig. Rydde kan de gjøre siden, så mer praktisk enn i huset. De er i garasjen så de må kle seg mer enn for å være inne, men ikke for å være ute. Noen varmeovner gjør det greit der.

Kommer søsken eller om det plutselig er enn venn som står på døra for å høre om de skal gå sammen kan de bli med, ingen problem. Foreldrene syns det. Så gøy å stelle istand slik at de tar ikke imot hjelp når jeg har spurt, eneste de vil vite er om barnet kommer eller ei. Sånn at de har litt peil på hvor mange som kommer. Jeg sender alltid med endel snop, for det vet jeg de ikke har alt for mye av. De prioriterer festen, og flere unger har med seg litt så totalt får de masse.

Men litt varierende hva ungene her har valgt. Nå har de endt opp med at vi pynter litt her og vi har åpent hus. De som kommer innom kommer, og kommer ingen så koser vi oss og vi skremmer de som kommer på døra. Eller det er min mann som syns det er så gøy, selv om han aldri tørr det. I år tenkter jeg eldste tar med barnet hun sitter barnevakt for slik at de kan ta seg en runde i nabolaget. Men basen blir nok her. Det fungerer egentlig veldig greit for oss, for da slipper vi å styre så mye. Det er også hallovenn rett borte i gata, så vil de dit kan de gå dit også. Eldste måtte bort der i fjor for å hjelpe til, bonusbarnet vårt som err voksen jobbet der og det kom fler unger enn beregnet så da smisken han litt med oss.

Anonymous poster hash: dc9d9...781

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...