Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #26 Skrevet 5. oktober 2016 Om dette er så utelukkende positivt og ungene gleder seg hver gang, hvorfor må da en ansatt komme og snakke med dem om ting som kan være vanskelig og tungt? Synes det å måtte ta hensyn og lære om at ( dine ord) noen barn har det vanskelig og derfor må vi hjelpe dem, selv om noen reagerer med sinne osv er en altfor tung bør for barn å bære. Og for å være fæl her, hva skjer den dagen dere får inn en unge som slår deres unger eller misbruker dem seksuelt? Trengs bare at det skjer en gang i et uaktsomt øyeblikk til at det ødelegger barna dine. Du sier selv at dine to eldste har hatt det litt vanskelig med at dere er beredskapshjem, kanskje de har sagt mer til familiemedlemmer men ikke til dere for det er jo sååå syyynd på fosterbarna og fy skam om vi tenker på oss selv. Anonymous poster hash: b835e...c27 Jeg sier ikke at det er utelukkende positivt. Jeg er klar over de negative sidene. Det at en ansatt kommer er forebyggende, ikke fordi det er så vanskelig. 😊 Anonymous poster hash: 8cc87...5ac
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #27 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg sier ikke at det er utelukkende positivt. Jeg er klar over de negative sidene. Det at en ansatt kommer er forebyggende, ikke fordi det er så vanskelig. Anonymous poster hash: 8cc87...5ac Og hvordan mener du det at noen kommer skal det kunne forebygge noe som helst? Anonymous poster hash: d1ec8...c38
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #28 Skrevet 5. oktober 2016 Kan jeg spørre hvem dere jobber for, vi vurderer også å bli bedredskapshjem om noen år, vår barn er 9-8 og 3,5 år, minste er fosterbarn. Tenkte å vurdere det om et par tre år, greit at de blir litt større først:) Det høres ut som dere får flott oppfølging:) Anonymous poster hash: 946b8...d2e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #29 Skrevet 5. oktober 2016 Og hvordan mener du det at noen kommer skal det kunne forebygge noe som helst? Anonymous poster hash: d1ec8...c38 Fordi de da får en tillitsperson å snakke med. Han viser forståelse for situasjonen de er i, forteller dem om hvorfor barna vi har av og til oppfører seg rart, gir dem masse ros osv. Det er i hvert fall ikke negativt. Anonymous poster hash: 8cc87...5ac
Gjest Antarctica Skrevet 5. oktober 2016 #30 Skrevet 5. oktober 2016 Med denne tråden friskt i minne: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144294703-jeg-vil-hjelpe-barnet-men-hvordan/?fromsearch=1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #31 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg tror at barna dine er litt for små. Hos oss er minste 11 og for å bli beredskapshjem gjennom Bufetat må minste vere over 10. Det er en grunn til at denne grensa er satt.Jeg synest av og til at mine er litt for små og kunne godt ventet til de var et par år eldre. Det er selvsagt fordeler med tiden mellom plasseringer da man har god tid til egne barn.Den dagen mine barn ikke vil dette mer kommer jeg til å slutte. Vi snakker om det etter hver plassering. Anonymous poster hash: eac82...c83
LillaFrue Skrevet 5. oktober 2016 #32 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg tror at barna dine er litt for små. Hos oss er minste 11 og for å bli beredskapshjem gjennom Bufetat må minste vere over 10. Det er en grunn til at denne grensa er satt.Jeg synest av og til at mine er litt for små og kunne godt ventet til de var et par år eldre. Det er selvsagt fordeler med tiden mellom plasseringer da man har god tid til egne barn.Den dagen mine barn ikke vil dette mer kommer jeg til å slutte. Vi snakker om det etter hver plassering. Anonymous poster hash: eac82...c83 Bufetat i Buskerud og Akershus har grense på 6 år (vet ikke grensen for andre fylker). Vi vurderer å bli beredskapshjem nå, vi har to barn som har flyttet ut og ett barn på 4. Kan jeg spørre HI, hvem dere jobber for? VI har snakket med flere private aktører men det er vanskelig å velge hvem vi vil jobbe for, de er jo så gode på å "selge seg selv". Send meg gjerne en PM hvis du ikke vil oppgi hvem dere jobber for, da ville jeg blitt veldig takknemmelig!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #33 Skrevet 5. oktober 2016 Fordi de da får en tillitsperson å snakke med. Han viser forståelse for situasjonen de er i, forteller dem om hvorfor barna vi har av og til oppfører seg rart, gir dem masse ros osv. Det er i hvert fall ikke negativt. Anonymous poster hash: 8cc87...5ac Trodde du mente dere voksne snakket med dem, da misforsto jeg deg. At barna gjør det kan sikkert være lurt. Anonymous poster hash: d1ec8...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå