Gå til innhold

Overgangssko eller ikke? Finnes det billigere?

Anbefalte innlegg

Så det store spørsmålet. Trenger nan overgangssko til 1.5-åring i Oslo. Frem til nå har det vært bra med joggesko, men nå er det plutselig litt kaldere.

Føles litt bortkastet å bruke 800 på sko som vil brukes i 1 mnd? Eller hvor lenge bruker de overgangssko?

Vintersko blir for varmt?

-Førstegangs (selvsagt)

Anonymous poster hash: 6d17f...12a

Fortsetter under...

Alltid brukt overgangssko ja. Det lønner seg å følge med hvor det er tilbud pg kjøpe da. Jeg kjøpte viking Gore-tex til 499. Tror det er en del tilbud på jollyroom nå så ville sjekket ut der!

Anonymous poster hash: babc2...3a7

Hva er denne rare forestillingen om at det er regler for når sko skal brukes? Overgangssko er et oppkonstruert begrep, da høsten og våren kan gi alle mulige værtyper og da kan man ikke basere seg på å bare ha den 'mellomtingen'. Kan man ikke bare ha et utvalg sko (gore-tex joggesko, lette tøysko, støvler og vintersko) og bruke de etter vær og føre? Nei, det er ikke nødt til å være dyre sko, men ha et utvalg tilgjengelig slik at dere ikke plutselig står i beita.

Anonymous poster hash: 9a2eb...f41

Annonse

Jeg synes det er veldig praktisk, så slipper de ha på seg støvler hver gang det er fuktig. Bruker det alle dager i året som ikke er tørre, så lenge det er plusgrader. Du kan sjekke merker som leaf og gulliver. Disse er ofte på tilbud og er i utgangspunktet billigere enn de mer kjente merkene som superfit, ecco og viking. Lurt å se etter i nettbutikker som lekmer, sportamore og ellos.

Hva er denne rare forestillingen om at det er regler for når sko skal brukes? Overgangssko er et oppkonstruert begrep, da høsten og våren kan gi alle mulige værtyper og da kan man ikke basere seg på å bare ha den 'mellomtingen'. Kan man ikke bare ha et utvalg sko (gore-tex joggesko, lette tøysko, støvler og vintersko) og bruke de etter vær og føre? Nei, det er ikke nødt til å være dyre sko, men ha et utvalg tilgjengelig slik at dere ikke plutselig står i beita.

Anonymous poster hash: 9a2eb...f41

Gutten min har brukt sko i mindre enn et halvt år...så har ikke et utvalg sko akkurat, derav spørsmålet. Hadde ikke gore-tex joggesko om sommeren

Jeg bor også i Oslo. Har tre barn og ingen overgangssko. Det er bare et par uker det er aktuelt å bruke dem.

Hva bruker dine barn nå? Eller, hva er neste etter sommersko?

Superfit ser ikke ut til å ha sko i str 22..

Gtx joggesko skal man ha sammen med vanlige joggesko hele året! Ikke på vinteren da. Irriterende med foreldre som ikke gidde kjøpe det. Så må barna gå i tunge støvler når det egentlig ikke er behov.

Anonymous poster hash: 929f9...d62

Som noen over her sier: Følg med på salg. Jeg kjøpte til våre barn i vår, på Intersport, 200 kr pr par! Veldig kjekke sko når det er fuktig/vått ute men ikke regn, brukte de faktisk på tur i helga, plutselig kom regnet og det varte i minst 15 min og likevel var barna tørre og varme på føttene etterpå. Utrolig mye bedre å gå med enn tunge støvler.

Anonymous poster hash: 2feb3...d2b

XXL hadde tilbud på flere typer tur/overgangssko sist jeg var der. Det jeg savner er de litt rimeligere jr. skoene i store strl. Har en tiåring med relativt store føtter (hun trenger strl 37 i utesko). Voksensko blir gjerne for kraftige, dessuten har jeg ikke lyst til å blåse 8-900++ kr på sko hun for det meste bruker på turdag på skolen (vi er ikke veldig friluftsmennesker ellers). Noen som har noen tips?

Kjøpte overgangssko i august til begge. Så de er blitt mye brukt. Kjekt når det er vått og støvler blir litt vel mye. Om det er goretex du tenker på.

Vinterskoene blir ikke brukt enda, så jeg ville kjøpt. Forhåpentligvis passer de til våren også 😉

Annonse

Har aldri hatt. Goretexskoene som brukes som tursko om sommeren duger som vanlige utesko om høsten. I år har eldste lave og yngste høye goretexsko. De dekker mer eller mindre samme behov.

Anonymous poster hash: 0ec45...993

Så det store spørsmålet. Trenger nan overgangssko til 1.5-åring i Oslo. Frem til nå har det vært bra med joggesko, men nå er det plutselig litt kaldere.

Føles litt bortkastet å bruke 800 på sko som vil brukes i 1 mnd? Eller hvor lenge bruker de overgangssko?

Vintersko blir for varmt?

-Førstegangs (selvsagt)

Hva med å heller bruke tynne ullsokker i joggeskoa? Om du ikke har supergod råd tenker jeg det er unødvendig.

Har kjøpt til mine, men det er fordi de alltid sliter ut joggeskoa lenge før vintersko er aktuelt. Da kjøper jeg overgangsko.

Anonymous poster hash: f8525...eba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...