Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Har et tre med ulike eplesorter og et med vinterepler. På det med ulike sorter, er det noen epler som lett slipper, så de tar jeg med inn og spiser, men så er det andre epler som sitter bom fast (samme art). Vintereplene sitter godt fast. I natt har det imidlertid vært 0 grader og var et tynt islag på bilrutene klokken sju. Bør eplene høstes selv om de sitter godt fast eller bør de få henge til de er lette å få løs, selv om det kanskje blir litt kuldegrader? Hvordan oppbevarer dere epler? Kjøleskap, ute, bod... Anonymous poster hash: b781b...a13
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Har et tre med ulike eplesorter og et med vinterepler. På det med ulike sorter, er det noen epler som lett slipper, så de tar jeg med inn og spiser, men så er det andre epler som sitter bom fast (samme art). Vintereplene sitter godt fast. I natt har det imidlertid vært 0 grader og var et tynt islag på bilrutene klokken sju. Bør eplene høstes selv om de sitter godt fast eller bør de få henge til de er lette å få løs, selv om det kanskje blir litt kuldegrader? Hvordan oppbevarer dere epler? Kjøleskap, ute, bod... Anonymous poster hash: b781b...a13 Epler tåler litt nattefrost, en-to minusgrader så lenge de henger på trærne. Oppbevar eplene mørkt og kaldt men frostfritt. Vintereplene som skal stå og modnes etter plukking kan gjerne dekkes til med plast over, ikke pakkes inn men ligge løst over. Må selvsagt ikke ligge slik at evnt. gnagere kan komme til.. Anonymous poster hash: fd1ee...98b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Tusen takk, da lar jeg dem henge litt til. Bør de helst henge til de slipper lett eller modnes dem uansett slik at det ikke er så farlig? Anonymous poster hash: b781b...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå