Gå til innhold

Er 1,5 cm for lite å gå på i vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det de gamle er på den lengste foten...vokste ikke mye i fjor, men er redd det blir litt vel trangt med ullsokker i... Ihvertfall når det blir veldig kaldt. Bor på Østlandet.

Anonymous poster hash: 480fd...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er 1,5 cm å gå på uten tykke sokker, og de skal brukes med, så blir det nok gjerne litt trangt i løpet av vinteren ja. Men de kan nok fint brukes i starten av sesongen, så kanskje det kommer noe på salg etter hvert. ;)

Anonymous poster hash: 359fe...0b0
Skrevet

ja er litt for lite

Skrevet

Ja, det var vel der jeg tenkte også... Har sjekket jevnlig iom at foten nesten ikke har vokst i sommer, men tenkte å se om det holdt...fant noe tilbud på nett som jeg tror jeg skal benytte meg av 😉

Hi

Skrevet

Da passer det kanskje å ønske seg nye til jul 😉

Anonymous poster hash: 2edc9...728

Skrevet

Håper ikke det. Vi gikk akkurat fra str 21 til 23 for en mnd siden (i høst sko). Kjøpte viking gortex sko i str 23 (anbf. fra skobutikken). 

Anonymous poster hash: 9207e...669
Skrevet

Håper ikke det. Vi gikk akkurat fra str 21 til 23 for en mnd siden (i høst sko). Kjøpte viking gortex sko i str 23 (anbf. fra skobutikken).

Anonymous poster hash: 9207e...669

Hadde innbilt meg at de anbefaler 2cm til vintersko, men ser at de fleste skriver at de burde være 1,5 cm for store og et sted stod det 1,5-2 på boots/støvler.

Hi

Skrevet

Jeg fikk anbefalt maks 2 cm på skoringen. De skal ikke være for trange for da blir det kaldt i skoene. Her beregner jeg tynt lag bomull og tynt lag ull. Da har hun enda god plass 😊

Skrevet

1,5 trodde jeg var passe. Sa det da vi kjøpte vintersko nylig

Anonymous poster hash: 93eef...b82

Skrevet

1.5 cm fra storetåa til kanten er perfekt!! Blir det mer blir det rett og slett for stort. De skal jo klare å løpe, leke etc..

Skrevet

Det skal være 1,5 cm voksetillegg. Og husk at man ikke skal bruke rene ullsokker i Goretex sko, da blir barnet våt på føttene (ulla suger til seg fuktighet fra føttene og Goretex membranen slipper ikke fukten ut). Hilsen skoselger.

Anonymous poster hash: ea6da...2cb

Skrevet

1,5 trodde jeg var passe. Sa det da vi kjøpte vintersko nylig

Anonymous poster hash: 93eef...b82

Det kommer litt an på hvor tykke sokker man bruker og da. Vi prøvde nylig min sønns vintersko fra i fjor, der var det akkurat 1,5 cm å gå på, men med strikkesokker ble de så trange at det var ubehagelig.

1,5 til 2 cm anbefales som regel, men skal man bruke tykke sokker bør man prøve med dem på også, det gjør ganske stor forskjell.

Anonymous poster hash: 359fe...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...