Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Det går an: http://ribe.no/node/27 (Jeg sier det før denne tråden begynner å handle om det går an eller ikke ) Far har flyttet ut av landet og langt vekk. Han har da selvfølgelig ikke samvær. I tillegg trenerer han/avstanden vanskeliggjør bestilling av pass og bankkort og åpning av bankkonto. Er dette tilstrekkelig, eller må det foreligge andre grunner i tillegg til dette. Anonymous poster hash: f8069...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 dytt Anonymous poster hash: f8069...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Har du spurt han om han vil si fra seg foreldreansvaret? Anonymous poster hash: d179c...7d5
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Har du spurt han om han vil si fra seg foreldreansvaret? Anonymous poster hash: d179c...7d5 Ja Men det er ikke mulig å få noe rasjonelt ut av ham. Det har jeg heldigvis skriftlig. Anonymous poster hash: f8069...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Ja Men det er ikke mulig å få noe rasjonelt ut av ham. Det har jeg heldigvis skriftlig. Anonymous poster hash: f8069...cf4 Det var dumt. Min eks er håpløs han også men heldigvis fikk jeg han til å signere skjemaet for å fraskrive seg foreldreansvaret. Vet ikke hva man gjør når far ikke gjør det frivillig. Skjønner jo godt at det er håpløst å dele ansvaret med en som sitter i utlandet og er vrang Anonymous poster hash: d179c...7d5
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Barnefar her flyttet til kualalumpur. Vi får da til samvær selv om det er lang vei. Far kommer hot og jeg tar barnet med dit. Når barnet er trygg, er hun med far mens jeg er på ferie og tilgjengelig i nærheten. De skyper, noe jeg tok initiativ til siden det må passe inn i vår hverdag. Reagerer på at du sier "selvfølgelig" at det ikke er samvær. Anonymous poster hash: 6a3e6...fe3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #7 Skrevet 4. oktober 2016 Barnefar her flyttet til kualalumpur. Vi får da til samvær selv om det er lang vei. Far kommer hot og jeg tar barnet med dit. Når barnet er trygg, er hun med far mens jeg er på ferie og tilgjengelig i nærheten. De skyper, noe jeg tok initiativ til siden det må passe inn i vår hverdag. Reagerer på at du sier "selvfølgelig" at det ikke er samvær. Anonymous poster hash: 6a3e6...fe3 Men hvordan skal HI få til samvær med barnets far når han ikke hjelper henne med å få pass til barnet engang? Anonymous poster hash: d179c...7d5
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Dette kan jeg svare deg helt konkret på, og svaret er utrolig nok nei. Jeg har barn med en eks som bor i utlandet, ikke har samvær eller kontakt med barna. Og ikke betaler han bidrag heller 😡 Det har vært et helvete i ti år hver gang vi trenger hans underskrift og ikke får tak i han. Jeg kontaktet til slutt advokat for å få foreldreansvar alene. Det skulle vise seg å være nermest U M U L I G 😡 Jeg hadde ingen sak så lenge far ikke utga noen direkte trussel mot barnet. Det at vi ikke får tak i han, eller at han ikke har sett barna på flere år spiller ingen rolle... Det et fullstendig håpløst! Det eneste du kan gjøre er å forklare far hvor vanskelig det er, og håpe at han skriver foreldreretten over på deg frivillig. Mener ikke å ta håpet fra deg, men jeg vet hva jeg snakker om. Har brukt flere år og en masse penger til advokat for ingenting. Det løste seg til slutt for oss ved at han til slutt skrev under frivillig. Etter åresvis med press. Utrolig frustrerende, og en ekstra byrde på toppen av å være alene om alt. Anonymous poster hash: d4719...c66
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 Dette kan jeg svare deg helt konkret på, og svaret er utrolig nok nei. Jeg har barn med en eks som bor i utlandet, ikke har samvær eller kontakt med barna. Og ikke betaler han bidrag heller 😡 Det har vært et helvete i ti år hver gang vi trenger hans underskrift og ikke får tak i han. Jeg kontaktet til slutt advokat for å få foreldreansvar alene. Det skulle vise seg å være nermest U M U L I G 😡 Jeg hadde ingen sak så lenge far ikke utga noen direkte trussel mot barnet. Det at vi ikke får tak i han, eller at han ikke har sett barna på flere år spiller ingen rolle... Det et fullstendig håpløst! Det eneste du kan gjøre er å forklare far hvor vanskelig det er, og håpe at han skriver foreldreretten over på deg frivillig. Mener ikke å ta håpet fra deg, men jeg vet hva jeg snakker om. Har brukt flere år og en masse penger til advokat for ingenting. Det løste seg til slutt for oss ved at han til slutt skrev under frivillig. Etter åresvis med press. Utrolig frustrerende, og en ekstra byrde på toppen av å være alene om alt. Anonymous poster hash: d4719...c66 Og så har du meg igjen som også måtte engasjere advokat. Far til mitt barn bor ikke i utlandet men saboterer likevel i form av at han trenerer prosesser. Etter en rekke skriv frem og tilbake mellom advokatene ble saken tatt opp i retten. Far møtte ikke opp i retten (ble også sett på som sabotasje) og mistet foreldreansvaret. Anonymous poster hash: fe351...8a4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #10 Skrevet 4. oktober 2016 Og så har du meg igjen som også måtte engasjere advokat. Far til mitt barn bor ikke i utlandet men saboterer likevel i form av at han trenerer prosesser. Etter en rekke skriv frem og tilbake mellom advokatene ble saken tatt opp i retten. Far møtte ikke opp i retten (ble også sett på som sabotasje) og mistet foreldreansvaret. Anonymous poster hash: fe351...8a4 Tok forresten bare 10 mnd. Anonymous poster hash: fe351...8a4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #11 Skrevet 4. oktober 2016 Her hadde far ikke samvær, heldigvis så trengte vi ikke visum og pass mens han levde (han døde 2 år etter vi gikk fra hverandre). Det å ikke ha samvær var hans ønske alene, selv om jeg prøvde å tilrettelegge, og det var blant annet familievernkontoret klare over. Han nektet likevel å skrive på flyttemeldinga, heldigvis så trengte jeg ikke OS eller noe lignende, og da gikk det automatisk etter 6 mnd at han ble registrert som utflyttet hos Skatteetaten. Jeg tror at det er en frist - hvis far ikke skriver under på f eks pass, så går det noen måneder, så får du pass uten underskrift så lenge far ikke har skrevet at han frykter kidnapping og lignende. Anonymous poster hash: 6220e...d55
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #12 Skrevet 4. oktober 2016 Barnefar her flyttet til kualalumpur. Vi får da til samvær selv om det er lang vei. Far kommer hot og jeg tar barnet med dit. Når barnet er trygg, er hun med far mens jeg er på ferie og tilgjengelig i nærheten. De skyper, noe jeg tok initiativ til siden det må passe inn i vår hverdag. Reagerer på at du sier "selvfølgelig" at det ikke er samvær. Anonymous poster hash: 6a3e6...fe3 Her er det nok uaktuelt at far kommer til Norge. Det vil han neppe. Det er også uaktuelt at jeg frakter meg selv og barn ut av både landet og Schengen og det hele. Han har hatt flere besøksforbud for trakassering og trusler og truer med å ta over omsorgen ved makt. Foreløpig har han hatt samværsrett frem til han dro, men det var absolutt et diskusjonstema hvorvidt han burde ha det da også. Det er veldig selvfølgelig at han ikke har samvær, syns jeg. Men jeg ser at det i mange andre situasjoner kan ordnes dersom man har tid, vilje og midler til det Anonymous poster hash: f8069...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #13 Skrevet 4. oktober 2016 Her hadde far ikke samtvær, heldigvis så trengte vi ikke visum og pass mens han levde (han døde 2 år etter vi gikk fra hverandre). Det å ikke ha samvær var hans ønske alene, selv om jeg prøvde å tilrettelegge, og det var blant annet familievernkontoret klare over. Han nektet likevel å skrive på flyttemeldinga, heldigvis så trengte jeg ikke OS eller noe lignende, og da gikk det automatisk etter 6 mnd at han ble registrert som utflyttet hos Skatteetaten. Jeg tror at det er en frist - hvis far ikke skriver under på f eks pass, så går det noen måneder, så får du pass uten underskrift så lenge far ikke har skrevet at han frykter kidnapping og lignende. Anonymous poster hash: 6220e...d55 Stemmer. Man kan få politiet til å sende et brev hvor han blir gitt en frist til å stevne til sak om utreiseforbud hvor han sannsynliggjør at det er fare for kidnapping. Hvis ikke får man et slags pass, men det gjelder bare for en reise og er gyldig i ett år. Anonymous poster hash: f8069...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå