Gå til innhold

Kan man bære tungt når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at jeg burde unngå å bære tung i første og siste trimester. Er man i form i andre så skal det gå greit, så ville vært litt forsiktig jeg når du bare er 7 uker.

Anonymous poster hash: 3d3b1...9d1

Jeg flytta samtidig med deg i graviditeten, og bar esker, halvparten av relativt lette møbler som man måtte være to på, type sofa/seng etc, mens vaskemaskin, kjøleskap fryseboks etc overlot jeg til andre. 

Anonymous poster hash: 84ce9...db5

De sier vel at du kan fortsette å løfte det du er vant til å løfte før svangerskapet. Altså kan du fortsette å løfte om det er noe du pleier å gjøre og har muskler og kropp til å tåle, men du skal ikke begynne løfte om du ikke er trent til det fra før.

Det har ikke med abortfare som mange tror da, har du et friskt foster i magen faller det ikke ut selv om du løfter. Det har med faren for skader å gjøre. Som gravid er leddbånd, sener o.l mye løsere og mykere pga hormonene og det er lett å løfte på seg en skade. Det et ikke optimalt med en smertefull skade når magen vokser

Anonymous poster hash: 12cd9...f60

Takk for svar dere :) da må jeg få noen til å hjelpe mannen :P

Men vil jo ikke at folk skal finne ut at jeg er gravid :P de synes sikkert det er rart siden jeg klarte å bære alt inn :P

Anonymous poster hash: 4de34...242

Annonse

Men vil jo ikke at folk skal finne ut at jeg er gravid :P de synes sikkert det er rart siden jeg klarte å bære alt inn :P

Si at du må på et viktig jobbmøte eller noe 😉

Anonymous poster hash: 01e26...896

Kan du ikke bare si at du har vondt i armen, så du kan ikke løfte de tyngste tingene da?

Anonymous poster hash: 44c6f...bce

Kan du ikke bare si at du har vondt i armen, så du kan ikke løfte de tyngste tingene da?

Anonymous poster hash: 44c6f...bce

Joda kan vel si det :) men jeg har alltid vært sterk å bruker ikke å spørre andre :)

Da klarer du å bære det ut også.

Anonymous poster hash: f8f0f...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...