Gå til innhold

Hva av interiør og møbler er det styggeste du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt. hvilken stil kunne du aldri hatt hjemme?

Her vil 90-talls stilen med furumøbler, mørkerødt, grønt og okergult aldri komme i hus - selvsagt ;) men av det er jo ulike ting og møbler som for så vidt er "in" men som stilmessig er langt unna det jeg kunne hatt i hus og trives med. Veggord, shabby chic, krystallysekroner, tekst som "Home", "Love" osv på ting, lyslenker (sånne runde baller) - særlig hengt på en stige i stua og alt som har med hjerter å gjøre. Stilen til Villa Paprika er typisk en stil jeg ikke kunne hatt hjemme hos meg selv. Overdimensjonert, tusen pynteputer og pledd og altfor mye stæsj alle veier.

Anonymous poster hash: 0f49c...314
Skrevet

Jeg synes disse lysestakene som står på en kube omtrent er skikkelig ulekre. Det er mange element i villa paprika stilen jeg kunne hatt, men ikke alt på en gang, jeg hadde fått klaus!

Skrevet

Lærsofa og stor mørk vifte i taket. Grøss!

Mengder av tørkete blomster. (I buketter, kranser, hengende i buer bortetter kanter osv)

Vegg-til-vegg-tepper.

Persienner i stedet for gardiner. Jeg får alltid litt tannlegekontorfornemmelse av det.

Fargeløse interiør. Bare hvitt, grått og svart. Jeg trives med farger.

Skrevet

Hater svart skinn, dobbel, kino stol møbEl 😣😣😣 har et slikt monster i stuen. Mannen elsker det, jeg hater det 😣😣

Anonymous poster hash: 172f7...64c

Skrevet

Svart skinnsalong med glassbord til.

Skrevet

Liker Villapaprikastilen. Hjemmekoselig. Kunne aldri hatt den kalde sterile minimalistiske stilen. Får kontorfølelse av det.

Anonymous poster hash: ba55a...b8c

Gjest 5 andre
Skrevet (endret)

Alt for gjennomførte stiler er uansett over the topp, men kritthvite vegger med svarte møbler, svarte garderobeskap, kjøkkenskap og baderomsinnredning. Altså hvitt, svart og stål i alle detaljer er kaldt og rett og slett utrivelig. Spesielt hvis det er kjøpt inn tre turkise ting for å vise at man liker å sprite opp tilværelsen.

Endret av 5 andre
Skrevet

Glassbord, alt av furumøbler, strietapet med fiskebeinsmønster, masse forskjellige farger på en gang, buet åpning mellom to rom. Liker heller ikke for mye puter og dilldall.

Skrevet

En ananas i 'gull' eller 'sølv' kunne jeg nok aldri hatt. Ellers er jeg åpen for det meste, men alt til sin tid og på riktig sted 😊

Anonymous poster hash: c0de0...713

Skrevet

Er ikke så glad i gull og sølv

Skrevet

Jeg er ikke fan av verken Villa Paprika-stilen eller Fotballfrue-stilen. Fint nok hos andre, men ikke hos oss. Liker litt sjel, blandings av gammelt og nytt og litt tilfeldige ting, men også designermøbler (og utvalgte ting på IKEA!) 😊

Anonymous poster hash: aea62...211

Skrevet

Jeg gidder ikke legge energi i å kalle møbler eller interiør "det styggeste jeg vet".

Jeg vet hva jeg liker og ikke liker like godt. Men det jeg ikke kunne tenkt meg å ha hjemme kan være kjempefint hos andre, eller i hvert fall hjemmekoselig eller funksjonelt.

Uansett stil folk velger så har jeg ikke sansen for det når noen nærmest slavisk følger en stil som ikke gir rom for å vise noe om hvem som bor der eller hvem de er.

Hvordan andre velger å ha det hjemme er noe jeg ikke gidder å ha så mye meninger om, så lenge det ikke er helsefarlig.

Anonymous poster hash: 58727...13f
Skrevet

Er dere 14 år eller? Folk har forskjellig stil og ting de liker. Selvom du ikke liker de samme tingene, så er jo ikke tingene stygg av den grunn!

Anonymous poster hash: 16993...abe

Skrevet

Svart skinnsalong med glassbord til.

Det har vi 😁 Jeg er ikke så glad i glassbordet da, men mannen måtte få bestemme litt også 😉

Jeg er ikke så glad i sterile hjem hvor omtrent alt er hvitt. Det mangler liksom sjel også ser det ikke ut som noen bor der.

Anonymous poster hash: 3ca47...44f

Skrevet

Når hele huset ser ut som om det er fra et interiørmagasin :/

Anonymous poster hash: 7d621...cd7

Skrevet

Stoffsofa med matrester, tørket snørr og gammel parfyme i. Jeg vil mye heller ha en ren skinnsofa med noen tepper og puter.

Anonymous poster hash: 430ef...a5d

Skrevet

Det eneste jeg ikke liker er møbler og hyller/vinduskarmer som er overfylte og rotete med ting som ikke "hører hjemme" på den plassen. Ellers legger jeg ikke merke til stilen eller type møbler og pynt i andres hjem. Hos meg er det en blanding av ting jeg liker og er fornøyd med.

Skrevet

Jeg kunne nok ikke bodd i et hjem med svært gjennomført stil, samme hvilken stil, tror jeg. Jeg er litt rotehue, og det vises også i hjemmet mitt.

Det jeg ikke kunne hatt hjemme, er f.eks. altfor lange gardiner, slik at gardinene ligger på gulvet. Jeg synes også det ser helt ille ut med senger og sofaer totalt overfylte av tepper og puter. Dessuten er det uhyggelig mye stygt nips ute og går for tiden.

Anonymous poster hash: 2a297...66e

Skrevet

Jeg kunne nok ikke bodd i et hjem med svært gjennomført stil, samme hvilken stil, tror jeg. Jeg er litt rotehue, og det vises også i hjemmet mitt.

Det jeg ikke kunne hatt hjemme, er f.eks. altfor lange gardiner, slik at gardinene ligger på gulvet. Jeg synes også det ser helt ille ut med senger og sofaer totalt overfylte av tepper og puter. Dessuten er det uhyggelig mye stygt nips ute og går for tiden.

Anonymous poster hash: 2a297...66e

Hva slags nips da?

Anonymous poster hash: 78410...ad2

Skrevet

Furuhelvete.....være seg vegger, golv og møbler! Grøss!

Anonymous poster hash: 2c42b...8ae
Skrevet

Jaja, vi har vel stygt interiør her da i henhold til hva enkelte proklamerer på DIB/BIM :P

Vi har svart skinnsofa, glassbord med stål /og eller marmor, kritthvite stresslesser og lysekroner. Hvite vegger og mange detaljer i svart, hvitt, lysegrått og mørkebrunt gjennom hele huset. Det som er enda snodigere er at vi får så mange komplimenter for huset og interiøret.

Vi har da heldigvis en gjennomført stil. Synes det er verre med de som har litt av alt mulig overalt og fullt kaos. Huset vårt er verken sterilt eller ser ut som et loppemarked :)

Anonymous poster hash: 2dab3...10c

Skrevet

Det har vi Jeg er ikke så glad i glassbordet da, men mannen måtte få bestemme litt også

Jeg er ikke så glad i sterile hjem hvor omtrent alt er hvitt. Det mangler liksom sjel også ser det ikke ut som noen bor der.

Anonymous poster hash: 3ca47...44f

Ikke meningen å fornærme noen da :-) 

Forøvrig enig med deg i slike hvite hjem, gjerne med ekko i rommene. 

Skrevet

Jaja, vi har vel stygt interiør her da i henhold til hva enkelte proklamerer på DIB/BIM :P

Vi har svart skinnsofa, glassbord med stål /og eller marmor, kritthvite stresslesser og lysekroner. Hvite vegger og mange detaljer i svart, hvitt, lysegrått og mørkebrunt gjennom hele huset. Det som er enda snodigere er at vi får så mange komplimenter for huset og interiøret.

Vi har da heldigvis en gjennomført stil. Synes det er verre med de som har litt av alt mulig overalt og fullt kaos. Huset vårt er verken sterilt eller ser ut som et loppemarked :)

Anonymous poster hash: 2dab3...10c

Hvorfor er det snodig?

Alle har ikke lik stil, og kanskje dere har snubla borti flere som liker hjemmet deres. Eller så gir folk komplimenter for å være hyggelige. Selv er jeg aldri hjemme hos noen for første gang uten å si noe hyggelig om hjemmet deres.

Anonymous poster hash: 212c5...741

Skrevet

En ananas i 'gull' eller 'sølv' kunne jeg nok aldri hatt. Ellers er jeg åpen for det meste, men alt til sin tid og på riktig sted Anonymous poster hash: c0de0...713

Helt enig! De er så grelle. Ser de hele tiden, hva er det for noe? Gjerne med en lekker pistol i gull ved siden av.

Ellers så er jeg ikke så glad i glorete nips generelt, og blingbling lysekroner.

Skrevet

Elsker tre jeg, furu og! Jeg liker at det er mye naturmaterialer og rolige farger. Helt kalde,upersonlige hjem er jeg ikke så glad i.

Anonymous poster hash: d6a7d...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...