Gå til innhold

Hvor mange UL hadde du i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde vel 4 med begge.

Nr en pga leie, og etterhvert pga overtid og størrelse i seteleie.

Nr 2 pga jeg hadde vært utsatt for radioaktiv stråling før jeg var klar over graviditeten, og deretter fordi de ikke kunne se at alt var i orden på oul, så jeg måtte tilbake.

Ingen private.

Anonymous poster hash: 8bb8b...191

Annonse

Første ungen:uke 18 ordinær ul. En eller annen gang etter der. Legen hørte to hjerter så da måtte det sjekkes, gjorde det to dager på rad nemlig. Fant bare en unge. Det var såvidt jeg fikk lagt meg ned før den ble ferdig, siden jeg ble skvist mellom to timer. Tror ikke jeg fikk sett skjermen engang.

Og i uke 38. Påkjørsel nyttårsaftn, så da tok jg turen på legen vakten for sikkerhetsskyld selv om smellen var minimal. Legevaktn ringte sykehuset og legen ville ha meg dit. Det viste seg at legen kjedet seg på jobb og han hadde kun hatt en ul før, så dette ville han. Fikk så utrolig mang koslige bilder derfra. Legen spurte meg om han fikk prøve seg litt frm etter han hadde sjekket at alt sto bra til. Jeg fikk med meg ett bilde av ansiktet hjem, og det ansiktet var det som kom ut noen uker etter. Fasinerende at en kan se ansiktstrekkene på ul. Dette var ul jeg syns var kosligst. Så aldri hele ungen siden den da var så stor, men det å kunne se ansiktet og at det var så likt var utrolig. En utrolig hyggelig lege også da.

Unge nr 2: ul i uke 15. Vi trodde jeg skulle vøre i uke 18, men det var vist feil sp jeg måtte komme tilbake i uke 19 siden han ikke fikk målt det han skulle.

Anonymous poster hash: 60b42...c02

Jeg lurer på hvor mange ultralyder du tok under ditt svangerskap?

Når tok du disse?

Jeg er nyskjerrig da jeg vurdere opp til flere :P

Anonymous poster hash: 9372b...21d

Første:

Uke 12, 17, 29 og 32 (to siste pga blødning)

Andre:

Uke 12 og 16/17

Anonymous poster hash: 6069f...77d

Annonse

Husker ikke med de to første...

Nå: Uke 9 og 12 privat.

OUL.

Uke 24 privat, skal også ha en i uke 36 (tar noen av de ordinære svangerskapskontrollene hos gynekolog)

En rundt uke 28 på sykehuset.

I tillegg bruker fastlegen min ultralyd i stedet for Doppler(!), så det er UL på hver kontroll. 😜 Men han er jo selvsagt på langt nær like dyktig på UL som jordmor/gyn, så det bruker han egentlig bare for å telle hjerteslag pluss se om hodet ligger opp eller ned.

Så - veldig mange til sammen...

Anonymous poster hash: 72909...32f

4. En ordinær ultralyd, så en fordi jeg ble så syk og gikk ned i vekt det var vel i uke 31. Så to i uke 36/37 før indusert fødsel. De to siste var for å estimere vekt. Bare for opplysningensskyld så estimerte legen vekt med nesten en kg i forskjell.

I mitt første svangerskap hadde jeg en tidlig ul (privat) og OUL.

I mitt andre og tredje svangerskap hadde jeg ul i disse ukene: 6, 8, 11, 14, 16, 18 (oul), 22, 24, 28, 30, 32, 33, 34, 35, 36. Planlagt ks i uke 36. Alle ul var på sykehuset.

Anonymous poster hash: 0d301...c9e

1. Tidlig i uke 10 pga jeg mistet en som viste seg å være tvilling. Deretter fulgte jeg standartopplegget, men mot slutten fikk jeg begynnende SF, så I den forbindelse ble det tatt en ekstra ul tre uker før termin.

2.Grunnet at nr to ble født med noen medfødte medisinske problemer fikk jeg 2 ekstra ul ca uke 26 og 34.

Anonymous poster hash: 4425f...f0a

Til dere som mer eller mindre har hatt annenhver uke, hvorfor ??

Såfremt det ikke er situasjoner hvor det er nødvendig.

Anonymous poster hash: 3de40...a6d

Er det noen annen grunn enn det da?

For min del hadde jeg komplikasjoner som måtte følges opp. Skumle gjerne ønske jeg slapp, 4t i bil tur/retur sykehuset.

Anonymous poster hash: 62807...8b0

Eeeh? Tror du man bare får så mange ultralyder på morsomt? Fordi man synes det er kjekt med ultralyd?

Evt noen som tar privat å bruker 15.000kr på det?

For min del så var det unormal vekstkurve og medisinering/oppfølging på hvordan barnet tålte medisinerne. Med første var det fordi jeg hadde premature rier i uke 22-26 og lakk fostervann

Anonymous poster hash: 83072...96a

Blødninger, SV.DIA, rier fra uke 22, veksten til fosteret avtok osv

Anonymous poster hash: b85da...d1b

Hadde 4-5 stk i første svangerskap, vekstestimering

I andre svangerskap hadde jeg 6-7, en ekstra da lillegutt ikke ville vise seg da de skulle sette termindato, resten pga vekstestimering pga overvekt hos meg.

Anonymous poster hash: 3e4de...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...