Gå til innhold

Hvor mange UL hadde du i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4. Da jeg var 8+5, 11+5, 19+5 og da jeg var ca 27 uker på vei. Den første var fordi jeg hadde fått omfattende medisinsk behandling før jeg fant ut at jeg var gravid, nr 2 var kun for min egen del, nr 3 var OUL og nr 4 var 3D-ultralyd. 

Første svangerskap hadde jeg to, ordinær ul ul en i uke 36 for de slet med å bestemme leiet

Andre svangerskap hadde jeg bare ordinær ul

Tredje svangerskap hadde jeg tre, betalte selv privat for å sjekke at alt var ok i uke 13, ordinær ul pluss en grundig sjekk som endte med igangsettelse i uke 37 pga lite liv/bevegelse. Dramatisk, endte med varige mèn hos barnet

Fjerde svangerskap hadde jeg en ul i måneden hos gynekolog pga forrige svangerskap

Anonymous poster hash: 12373...3ac

Nr 1: Tidlig UL privat uke 12, ordinær UL uke 19, ultralyd for sjekk av leie uke 38.

Nr 2: Tidlig UL privat uke 8, tidlig UL privat uke 12, ordinær UL uke 20.

Nr 3: Tidlig ultralyd offentlig uke 7, tidlig UL privat uke 13, ordinær UL uke 22.

Anonymous poster hash: 56602...688

Første svangerskapet kun ordinær ultralyd.

Nummer 2 hadde jeg en tidlig ved 7 uker pga blødninger, så ordinær, så en uke før termin grunnet lite liv, så en ultralyd på overtidskontroll.

Anonymous poster hash: 84d53...44d

Annonse

Uke 13, to i uke 16-17, ordinær i uke 18, daglig i 8 dager i uke 32 før barnet ble tatt ut.

Med neste: uke 5, uke 7, uke 12, uke 16, ordinær, uke 20, uke 30, uke 37, og på overtid.

Anonymous poster hash: 27786...565

1 svangerskapet var det en i uke 19 (ordinær ul) og en i 34 (lite liv)

2 svangerskap var det mange pga diverse risikofaktorer.

Uke 8 - stor vektoppgang og smerter

(kunne være væske i egglederne pga medisiner).

Uke 11- sjekk av hjertelyd og eventuelle avvik.

Uke 13 - fant ikke hjertelyden hos legen- ble ultralyd pga dette.

Uke 18- ordinær ultralyd

Uke 25- dårlig plassering på morkake- oppfølging. Forkortninger av livmorhals.

Uke 28- sjekk av fosteret, vekt og morkake. Forkortninger av livmorhals

Uke 32 - sjekk av vekt, seteleie og forkortninger av livmorhals

Uke 36- sjekk av vekt og om jeg fikk føde på nærmeste sykehus.

Jeg er glad for at de fulgte meg godt opp i svangerskapet slik at det ikke ble prematur fødsel.

Anonymous poster hash: 88003...225

I første og andre svangerskap. Oul i uke 19 og 3D i uke 28.

I første sv.skap hadde jeg også ul 7 dager over termin i forbindelse med overtidskontroll

I tredje svangerskap, uke 10 og 12 (i forbindelse med duotest), Oul uke 18, og på termindato(pga høyt/ raskt stigende SF mål, viste seg å være pga mye fostervann)

Anonymous poster hash: 30f6e...a2c

Ordinær ul uke 18. Sjekk i slutten av uke 26 pga et slag/spark mot mage på jobb (sendt opp fra legevakt). Så en sjekk rundt uke 35-36 pga høyt blodtrykk (henvist av jordmor). Hadde og ultralyd på termindagen pga høyt blodtrykk/svangerdkapsforgiftning/lite liv (igjen henvist av jordmor ifm kontroll). Endte med igangsetting.

Anonymous poster hash: c21e1...5f9

Annonse

Hadde 4 i første svangerskap. En i uke 7 pga det er prosedyre ved assistert befruktning, den ordinære, en 3d ul og en ltralyd pga lite liv.

Med nr to hadde jeg 3 ultralyder, tidlig pga assistert, en ul pga blødning og den ordinære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...