Gå til innhold

Noen som har lagt vegg til vegg teppe nå nylig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså etter 80 tallet 😜 har så lyst på det når vi skal pusse opp tre soverom som ligger i 1 etg og som blir veldig kalde. Er det å anbefale?

Anonymous poster hash: 44cfa...ef9

Fortsetter under...

Skrevet

NEI!!!

For det første samler det seg utrolig mye støv. Du "dusjer" konstant i det, teppet blir aldri rent. 
Hvis barna springer inne med sko, vil teppet aldri bli rent igjen. Søler du noe, vil flekkene være der for alltid. 

Eneste fordelen er at gulvet er varmt. Resten er bare ulemper som du vil irritere deg over for alltid!

men for all del, er du glad i skitt og hater å vaske med mopp og vann- kjør på ;)

Anonymous poster hash: 624dc...a11
Skrevet

Ja, vi har vegg-til-vegg tepper i hele soveroms-etasjen (utenom badet, såklart).

Det er en avleggs holdning om at det er uhygienisk og upraktisk. Moderne tepper er fantastiske. Vi valgte flatvevd vegg-til-vegg teppe i ull, noe som er både smussavvisende og meget lett å holde rent. Man slipper alt av svevestøv. Vi støvsuger en gang i uken, og til og med jeg, som er småallergisk mot støv i luften, har null problemer. Jeg har dog en litt annen erfaring med tepper, da jeg er oppvokst i England og vet at gode tepper ikke er noe problem.

Tepper skaper et lunt miljø, man slipper iskalde gulv (ikke alle har mulighet til innlagt gulvvarme), og det beste av alt; vi og barna leker mye mer på gulvet på soverommene deres da det er mye mer behagelig nå.

Anbefales på det varmeste 😃

Skrevet

Ja, vi har vegg-til-vegg tepper i hele soveroms-etasjen (utenom badet, såklart).

Det er en avleggs holdning om at det er uhygienisk og upraktisk. Moderne tepper er fantastiske. Vi valgte flatvevd vegg-til-vegg teppe i ull, noe som er både smussavvisende og meget lett å holde rent. Man slipper alt av svevestøv. Vi støvsuger en gang i uken, og til og med jeg, som er småallergisk mot støv i luften, har null problemer. Jeg har dog en litt annen erfaring med tepper, da jeg er oppvokst i England og vet at gode tepper ikke er noe problem.

Tepper skaper et lunt miljø, man slipper iskalde gulv (ikke alle har mulighet til innlagt gulvvarme), og det beste av alt; vi og barna leker mye mer på gulvet på soverommene deres da det er mye mer behagelig nå.

Anbefales på det varmeste 😃

Tepper i England er i alle fall "verken lette å holde rene" eller "fri for svevestøv"...

Anonymous poster hash: 95a2b...111

Skrevet

NEI!!!

For det første samler det seg utrolig mye støv. Du "dusjer" konstant i det, teppet blir aldri rent. 

Hvis barna springer inne med sko, vil teppet aldri bli rent igjen. Søler du noe, vil flekkene være der for alltid. 

Eneste fordelen er at gulvet er varmt. Resten er bare ulemper som du vil irritere deg over for alltid!

men for all del, er du glad i skitt og hater å vaske med mopp og vann- kjør på ;)

Setter pris på tilbakemelding. Du har dette selv du og? :)

Skrevet

Anbefales på det varmeste

Gulvene er iskalde, så må ha noe på de i hvertfall. Hvordan er det om det kommer en flekk der da? Takk for svar forresten :)

Annonse

Skrevet

Tepper i England er i alle fall "verken lette å holde rene" eller "fri for svevestøv"...

Anonymous poster hash: 95a2b...111

'Tepper i England'? Merkelig generaliserende konklusjon, med tanke på at tepper kan være så mangt.

Flatvevde, moderne tepper er ingen problem å holde rene. For oss som er frelst på lune, myke gulv, er slike tepper en perfekt løsning.

Skrevet

Gulvene er iskalde, så må ha noe på de i hvertfall. Hvordan er det om det kommer en flekk der da? Takk for svar forresten :)

Vi får ikke flekker på teppene. Ingen har med seg verken mat eller drikke på soverommene. Ingen går med sko i denne etasjen. Uhell kan såklart skje, men vi tar det som det kommer.

Skrevet

Bare som et alternativt, vi har kork med overflate som er preget av grå eik på barnerommene. Gir også en varm overflate å tråkke på da korka reflekterer varmen fra kroppen. Ser ut som vanlig grå eikeparkett.

Skrevet

Ja, vi har det på soverommene oppe. La nye i fjor. Deilig det! Og utrolig mye å velge mellom butikkene nå😊

Anonymous poster hash: acf83...fef

Skrevet

NEI!!!

Du har ikke mye greie på tepper skjønner jeg. Har skjedd mye siden 70-tallet...

Anonymous poster hash: 1d121...ca2

Skrevet

Vi har vegg til vegg tepper på barnerommet og på gjesteværelset. Angrer på at vi ikke la det på soverommet vårt også.

Ingen går inn i huset vårt med sko, mat og drikke er ikke i den etasjen vi har soverom.

Elsker vegg til vegg tepper, mannen var skeptisk. Men nå liker han de bedre og bedre, han har støv og midd allergi. Han blir ikke mer plaget på de rommene med vegg til vegg teppe.

Støvsuger skikkelig 1 gang i uken, med kraftig støvsuger.

Anonymous poster hash: bf385...b35

Skrevet

Vi la teppene i 2010, like fine fortsatt.

Anonymous poster hash: bf385...b35

Annonse

Skrevet

Teppeflis 😊 Har det i kjelleren med varmekabler. Søler man litt kan man lett bytte ut den ruten som det er sølt på f.eks.

Anonymous poster hash: 74804...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...