Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #1 Skrevet 30. september 2016 På min jobb har vi liten mulighet for å spare opp avspassering. Ingen overtid og kun personalmøte tre timer hver sjette uke. Så snart vi har spart opp fem-seks timer får vi spørsmål om når vi planlegger å ta det ut. Vet selfølgelig at det må gjøres når det passer for arbeidsplassen men det er greit å ha noen timer dersom det skulle være noe. Til nytt år og sommerferie skal det helst ikke være noe til gode. Hvordan praktiseres det på deres arbeidsplass? Anonymous poster hash: 7ddb4...223
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #2 Skrevet 30. september 2016 Alle + tider over 40 timer strykes natt til 1. januar. Har man mer enn 25 timer - får man lønnstrekk. Avspasering søker man om på samme møte som ferie i timeregistreringsportalen, der registrere man også timene man jobber Anonymous poster hash: f031a...ef4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #3 Skrevet 30. september 2016 Avspasering er et fremmedord hos oss. Jeg fører ikke opp timer, og holder ikke noe oversikt over om jeg jobber for mye, eller for lite en uke. Så lenge jobben blir gjort så er det ingen som bryr seg om arbeidstid. Anonymous poster hash: 48b9d...e28
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #4 Skrevet 30. september 2016 Vær glad for at arbeidsplassen er opptatt av at du får den avspaseringen du har opparbeidet deg. Her (i barneverntjenesten) er det ingen som spør om når man skal avspasere før man bikker 100 timer (!!!). Vi har lov til å overføre alt under hundre til neste år. Dessverre er arbeidspresset og -belastningen høy, og ivaretakelsen av ansatte lav. Det fører til en ond sirkel av utbrente, langtidssykemeldte kollegaer, høy turnover, og mange unge, uerfarne nyansatte... Anonymous poster hash: 0c28d...6ec
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #5 Skrevet 30. september 2016 Her kan vi samle opp maks 120t til den 31.12, det som er over blir automatisk utbetalt i januar lønna. Når det gjelder uttak av avspasering er det i grunnen fritt frem når tid vi vil ta, men det må avtales i god tid i forveien. Jo tidligere jo bedre. Jeg tar fast en uke avspasering før julaften. Så kan jeg handle i ro og fred før julerush slår inn, og husvask unnagjort senest den 21.12. For vi har begynt med tradisjon å pynte juletrær sammen med ungene på kvelden den 22.12. Siden år etter år har vi blitt avbryt midt i pynting med familie besøk og gave utveksling dagen før dagen. Så fort skole- og barnehageruta er klart, setter jeg alltid opp avspasering på de dagene ungene har planleggingsdager, ferier o.l og sender lista pr mail til min leder. På grunn at jeg er så rask ute, har jeg pr dags dato alltid fått fri på de dagene jeg har søkt Anonymous poster hash: dd7cd...63b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Skrevet 1. oktober 2016 Vi har det likt som dere. Det er ikke rett på vikar heller når man avspaserer, så det er helt avhengig av at det er praktisk gjennomførbart. Jeg er glad for denne ordningen, for sjefen der jeg jobbet før, skulle være så snill at alle fikk avspasere når de ville, og det gikk rett og slett utover helsa at vi gikk kronisk underbemannet. Anonymous poster hash: ac427...175
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #7 Skrevet 1. oktober 2016 Vi tar det når vi vil. Vi får avspasere 1,5 time mot 1time overtid. Vil vi heller ha det utbetalt får vi det. Vi får utbetalt det vi har jobbet og må avspasere den halve timen vi fikk i kompensasjon for overtiden. Anonymous poster hash: d5ecb...16d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #8 Skrevet 1. oktober 2016 Vi jobber vanlig kontortid, men har fleksitid, får sjelden overtid (bare hvis vi må jobbe på tilstelninger på kveldstid), men det forventes at vi får arbeidsoppgavene unna - det er alltid tidsfrister. Så det blir mye kvelds- og helgejobbing. Plusstimer over 50 strykes på tre faste datoer i året, vi må selv passe på å avspasere dem innen fristen. Enkelte får strøket over 100 timer i året. Jeg tar alltid ut avspasering som en ekstra sommerferieuke, og noen dager/timer ellers. Vi har det veldig fleksibelt, men har alltid mye å gjøre, så det er vanskelig å få tid til å avspasere. Anonymous poster hash: 92295...c5e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #9 Skrevet 1. oktober 2016 Også heter det avspasering med én s. Anonymous poster hash: 92295...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå