Gå til innhold

Dere med fibromyalgi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags smertelindring bruker dere?

Jeg har ikke prøvd så mye forskjellig, fordi jeg ikke ønsker å gå sølvet hele tiden. Nå har smertene økt og jeg vet ikke hva jeg skal prøve som funker. Hva har dere brukt og hva fungerer for dere?

Anonymous poster hash: 15089...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sjøgrens, men smertene er visst gansk like som fibromyalgi. Bruker plaquenil og Sarotex hver dag, og vimovo og/eller Paracet ved behov.

Er ikke sløvet av medisin, bortsett fra rett før jeg skal sove (pga Sarotex), men det er jo litt av poenget med medisinen....

Anonymous poster hash: 38c60...9a2

Skrevet

Jeg går med konstant smerter hele tiden, og prøver i det lengste å ikke ta noe, men når det herjer som verst, må jeg ta 1gr paracetx4 ganger om dagen, 2 Nobligan 100gr x2 og 2 vimovo (mot betennelse).

Anonymous poster hash: 51502...058

Skrevet

Jeg går med konstant smerter hele tiden, og prøver i det lengste å ikke ta noe, men når det herjer som verst, må jeg ta 1gr paracetx4 ganger om dagen, 2 Nobligan 100gr x2 og 2 vimovo (mot betennelse).

Nobligan retard depot mente jeg.

Skrevet

Jeg har sjøgrens, men smertene er visst gansk like som fibromyalgi. Bruker plaquenil og Sarotex hver dag, og vimovo og/eller Paracet ved behov.

Er ikke sløvet av medisin, bortsett fra rett før jeg skal sove (pga Sarotex), men det er jo litt av poenget med medisinen....

Beklager om jeg kupper tråden. Jeg skal gå en periode på plaquenil av en helt annen grunn - har du noen bivirkninger av den?

Hvilke gode virkninger har du av den?

Anonymous poster hash: dbe64...fc4

Skrevet

Beklager om jeg kupper tråden. Jeg skal gå en periode på plaquenil av en helt annen grunn - har du noen bivirkninger av den?

Hvilke gode virkninger har du av den?

Hadde en del bivirkninger da jeg startet opp. Håravfall, kvalme og svimmelhet. Trappet ned på halv dose en stund, og deretter opp igjen. Ingen plager etter det. Gått på dem i snart fire år.

Hjelper mot leddsmerter og leddstivhet. Innbiller meg at de demper fatigue-symptomer også, men vet ikke sikkert.

Skrevet

Hadde en del bivirkninger da jeg startet opp. Håravfall, kvalme og svimmelhet. Trappet ned på halv dose en stund, og deretter opp igjen. Ingen plager etter det. Gått på dem i snart fire år.

Hjelper mot leddsmerter og leddstivhet. Innbiller meg at de demper fatigue-symptomer også, men vet ikke sikkert.

Takk for svar :)

Kvalme og svimmelhet er jeg så vant med, at det skal jeg takle. Mister jeg mer hår enn jeg har gjort til nå så blir det tynt, men skal vel takle det også.

Har også hørt at det kan hjelpe mot fatigue og muskel-/leddstivhet - så håper jeg får den virkningen, det hadde vært suverent :)

Jeg har mye av samme problematikken som dere med fibromyalgi har, med mye betennelser i kroppen, så blir spennende å se om plaquenil kan hjelpe meg noe. Takk igjen for svar.

Skrevet

Hjelper sarotex deg med å sove?

Ha rikke fibromyalgi, men me og jeg og elgen prøver ut ulike ting for å hjelpe meg til å få sove.

Anonymous poster hash: abacf...0da

Skrevet

Tusen takk for svar!! Sarotex brukes vel for å lette søvnvansker. Jeg sliter ikke med å sove takket være yoga og avspenningsøvelser så er litt usikker på om det er noe for meg.

Hi

Skrevet

Ha rikke fibromyalgi, men me og jeg og elgen prøver ut ulike ting for å hjelpe meg til å få sove.

Sarotex hjalp ikke meg å få sove.

Anonymous poster hash: 462fc...c2b

Skrevet

Det hjelper meg! Ny verden etter jeg startet på Sarotex, den gir både smertelindring og tretthet. Tidligere lå jeg ofte i timevis uten å klare å slappe av i kroppen pga smerter, og kom inn i en ond sirkel med lite og dårlig søvn.

Skrevet

Paralgin forte 2 ganger daglig og nobligan retard 1 hver kveld. Har en god del andre fysiske plager og skader å slite med i tillegg til fm.

Flere leger jeg har vært hos blir overrasket over at sarotex fremdeles blir brukt for fm.

Lyrica og neurontin er mye bedre alternativer.

Anonymous poster hash: 58024...ca3

Skrevet

Paralgin forte 2 ganger daglig og nobligan retard 1 hver kveld. Har en god del andre fysiske plager og skader å slite med i tillegg til fm.

Flere leger jeg har vært hos blir overrasket over at sarotex fremdeles blir brukt for fm.

Lyrica og neurontin er mye bedre alternativer.

Takk for svar! Skal ta en prat m legen min etter jeg har satt meg litt inn i disse forskjellige medikamentene. Godt å kunne undersøke litt selv og få noen alternativer😊

Hi

Skrevet

😂😂😂 du og elgen

Anonymous poster hash: 413cc...338

Skrevet

😂😂😂 du og elgen

Anonymous poster hash: 413cc...338

Haha ja leste nettopp igjennom dette igjen nå og måtte le høyt selv av den skrivefeilen 😆.

Skrevet

Har dere prøvd alternative produkter?

Jeg har slitt med stoffskiftet og fibromyalgi i mange år, men går nå kun på Levaxin.

I tillegg tar jeg b12 2000mcg hver dag, drikker smoothie tilsatt camucamu og acaibær, og jeg tar dobbel dose av den reneste omegaoljen på markedet. Jeg har fortsatt smerter, men har ikke tatt hjelpemedisiner på ett halvt år!

Verdt å prøve andre alternativer.

Anonymous poster hash: 63afd...72e

Skrevet

Takk for svar! Skal ta en prat m legen min etter jeg har satt meg litt inn i disse forskjellige medikamentene. Godt å kunne undersøke litt selv og få noen alternativer😊

Hi

Kan også anbefale ekstra b-12. Det sies sv personer med fm ikke tar opp b-12 like godt. Jeg får injeksjoner selv om nivå er helt fint. Gir ekstra energi i det minste :) og er heller ikke farlig å få for mye, det kroppen ikke bruker, skiller den ut.

Skrevet

Har dere prøvd alternative produkter?

Jeg har slitt med stoffskiftet og fibromyalgi i mange år, men går nå kun på Levaxin.

I tillegg tar jeg b12 2000mcg hver dag, drikker smoothie tilsatt camucamu og acaibær, og jeg tar dobbel dose av den reneste omegaoljen på markedet. Jeg har fortsatt smerter, men har ikke tatt hjelpemedisiner på ett halvt år!

Verdt å prøve andre alternativer.

Hvilken er den reneste omegaoljen? Hva er camucamu og hva gjør det for kroppen?

Skrevet

Hvilken er den reneste omegaoljen? Hva er camucamu og hva gjør det for kroppen?

Den reneste oljen jeg har funnet er omegaoljen til True Nordic. Venninna mi selger den, og den er virkelig fantastisk! Hjelper mye på leddsmerter.

Google Camucamu, så får du det beste svaret 😊

Skrevet

Den reneste oljen jeg har funnet er omegaoljen til True Nordic. Venninna mi selger den, og den er virkelig fantastisk! Hjelper mye på leddsmerter.

Google Camucamu, så får du det beste svaret

Hvordan "ser" du hvor ren den er?

Skrevet

Kan også anbefale ekstra b-12. Det sies sv personer med fm ikke tar opp b-12 like godt. Jeg får injeksjoner selv om nivå er helt fint. Gir ekstra energi i det minste :) og er heller ikke farlig å få for mye, det kroppen ikke bruker, skiller den ut.

Det skal jeg høre med legen om. Er så lei av å være sliten hele tiden.

Når det kommer til naturlige tilskudd føler jeg det er en jungel der ute med mange løfter å lite hold!! Kan du (hvis det er lov her) komme med navn og evt linker til produktene du anbefaler?

Tusen takk for tips alle sammen. Jeg har følt meg så alene om dette og denne problematikken, da legen min ikke kan så mye rundt sykdommen. Dette har vært til stor hjelp.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...