Gå til innhold

Hvor fort løper du på tredemølle?

Anbefalte innlegg

Jeg vet selvfølgelig at dette er veldig individuelt, og at det kommer an på om det dreier seg om langkjøring eller intervaller.

Men hva setter DU farten til ved intervaller? Og ved en økt som skal vare 30+ minutter? 
Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvordan jeg bør gjøre dette siden tredemølle er nytt for meg...

Anonymous poster hash: d823f...072

Fortsetter under...

Jeg hater tredemøller for jeg syns det er så kjedelig men gjør det når jeg ikke har andre muligheter. Da jogger jeg først i 10 min på rundt 8,5-9 km/t. Etter 10 min kjører jeg intervaller på 1 min på 12 og 1 min tilbake på 9. Slik holder jeg på til det har gått totalt 30 min.

Farten må være på 10-11 hvis jeg skal løpe over litt tid. Ellers blir det raskt dørgendes kjedelig.

Men jeg hater mølla, det er så i inderlig mye bedre å løpe ute. 😊

Anonymous poster hash: 6a431...3df

Jeg elsker mølla! Setter den alltid på minst 1% incline og løper alt mellom 8km/t - 16km/t. Kommer helt an på hva jeg skal trene. Vanlig fart på langkjøring 11-12km/t. Tidligere ligget på 13-14kkm/t, men det var før denne graviditeten. Nå holder jeg på å trene meg tilbake.

Anonymous poster hash: 19570...d8e

Jeg er bare 1.60 og ikke så godt trent.. Når jeg har 1% incline eller "pause" mellom intervallene har jeg fart på 8,5. Når jeg har intervall er det alt fra 10-12. Kommer litt an på hvor lenge de skal vare.

Anonymous poster hash: 4ee57...6c9

Tror nå at tallene på den møllen jeg bruker ikke står for m/t likevel?! :P 

Løper intervaller, to minutter løping og to minutter rask gange mellom, og skifter da mellom 4-5 og ca. 9. Synes ikke jeg løper såå raskt, men det er likevel et greit tempo. Men tallene er kanskje ikke oppgitt i km/t men noe annet? :P

Anonymous poster hash: 1c58c...6c1

Annonse

Jeg er med på indoor running på Elixia. Incline på 2. Varmer opp på 8,5 og gradvis opp til 9,5. Løper lengre intervaller (opp til 4 min) på ca 11 eller mer. Kortere intervaller fra 12 opp til max 15,5. Jeg ser jeg løper sakte sammenlignet med de fleste andre på disse timene.

Jeg løper aldri 30 min! Er dårlig trent (4 mnd siden fødsel) og har egentlig aldri vært en løper. Men jeg jogger 10-15 min på 8, gjerne med et par korte pauser på 5-6.

Anonymous poster hash: 9bc92...7a5

Ved intervaller kjører jeg på 12 med kun 0, 5 til 1 opp til 14 avhengig av hvilke intervall. feks 4 * 4 min så har jeg mølla på 12.

ved 45 sek på - 15 sek av har jeg den på 14. kommer litt ant på hvor mange jeg tar.

ved vanlig løping har jeg den på 9, 5 - dette er min komfortfart. løper i samme hastighet ute og kan da løpe 7-8 km 

(Stigning på mølla er lurt pga at det er litt bedre for kroppen og man får mindre skader. stigning på ca 2 tilsvarer uteløping)

Tror nå at tallene på den møllen jeg bruker ikke står for m/t likevel?! :P 

Løper intervaller, to minutter løping og to minutter rask gange mellom, og skifter da mellom 4-5 og ca. 9. Synes ikke jeg løper såå raskt, men det er likevel et greit tempo. Men tallene er kanskje ikke oppgitt i km/t men noe annet? :P

Anonymous poster hash: 1c58c...6c1

Det stemmer nok det om du ikke er så godt trent. Om den er på ti vil du bruke 60 min på mila, så du kan jo prøve det ute og sjekke

Anonymous poster hash: 83400...db4

Annonse

Det stemmer nok det om du ikke er så godt trent. Om den er på ti vil du bruke 60 min på mila, så du kan jo prøve det ute og sjekke

Anonymous poster hash: 83400...db4

om mølla er på 4-5 tilsvarer jo det gange. så jeg synes ikke det høres riktig ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...