Gå til innhold

Noen som har født på sykehuset i Lillehammer eller Elverum?

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre positive og negative erfaringer fra begge steder. Gjerne også slikt som hvor mange dager du lå, hvor mange du delte rom med, hvordan du opplevde de ansatte og stemningen på avdelingen, om du følte deg godt ivaretatt og at alt gikk profesjonelt for seg og om dine ønsker og meninger ble vektlagt, hvor mye pappaen fikk være der etc.

Håper på mange svar!

Anonymous poster hash: 2e35c...7f3

Fortsetter under...

Dropp Gjøvik i alle fall. Gå for Lillehammer. Jeg fødte prematurt så jeg er ikke noen god referanse, men jeg ville aldri valgt et sykehus uten nyfødt intensiv avdeling og gyn.

Anonymous poster hash: a66bf...9b4

Lillehammer x 3. Fornøyd. Blir godt tatt hånd om, sjelden fullt, så fikk rom for meg selv alle 3 gangene.

Første fødsel var forferdelig, men de var veldig flinke å hjelpe både meg og barn. De to siste var keisersnitt, planlagt.

Eneste jeg kan klage litt på er det med ammingen som jeg slet veldig med. Fikk det ikke til. Ei dame der var veldig flink, og hjalp meg med teknikker osv. Men de to andre som var der hos meg, var ikke like flinke så endte med at jeg måtte gi opp ammingen. Hadde hun første vært der hele tiden (noe som jo er umulig) så hadde jeg nok fått til ammingen. Men, men...

Anonymous poster hash: 7155d...b24

Dropp Gjøvik i alle fall. Gå for Lillehammer. Jeg fødte prematurt så jeg er ikke noen god referanse, men jeg ville aldri valgt et sykehus uten nyfødt intensiv avdeling og gyn.

Jeg ville aldri hatt barnet mitt på nyfødt på lhmr. De har alt for lite volum av dårlige barn til å bli gode på det. Ikke har de tilstedevakt av anestesiolog på natt heller.

Anonymous poster hash: b46a4...aee

Jeg ville aldri hatt barnet mitt på nyfødt på lhmr. De har alt for lite volum av dårlige barn til å bli gode på det. Ikke har de tilstedevakt av anestesiolog på natt heller.

Men er Elverum bedre på dette da? Er disse to som er alternativene mine...

Men er Elverum bedre på dette da? Er disse to som er alternativene mine...

Nei det er det ikke. Hadde jeg kunne planlagt og visste at det ble prematurt hadde jeg dratt til oslo

Annonse

Nei det er det ikke. Hadde jeg kunne planlagt og visste at det ble prematurt hadde jeg dratt til oslo

Ok, på den måten, ja. Jeg satser på fødsel til termin, og hvis fødsel blir veldig prematur sender de vel til Oslo?

3 × Elverum her 😊 2 vanlig og ett keisersnitt. Delte rom med 3 andre med førstemann men ble alene etterhvert. Med nr 2 delte jeg rom med 2 til men vi ble igjen 2..Etter keisersnitt hadde jeg alenerom første natta og så kom jeg på tomannsrom med ei som også hadde hatt keisersnitt..Fikk dra hjem etter 2 døgn alle tre gangene,etter eget ønske.Kunne få bli ei natt til iallefall men jeg ville hjem.Hadde fine opplevelser alle 3 gangene..

Anonymous poster hash: d80c5...116

Ok, på den måten, ja. Jeg satser på fødsel til termin, og hvis fødsel blir veldig prematur sender de vel til Oslo?

De sender til Oslo ved fødsler før uke 34...

Anonymous poster hash: 67204...acc

Var veldig fornøyd med Gjøvik jeg (med unntak av ei nazi jordmor som halte i puppen min- resten var kjempehyggelige). Profesjonelle og ventetid på epidural var minimal (om man ikke hadde styrtfødsel vel og merke). Ikke prøvd Lillehammer eller Elverum, men ta den med kortest reisevei :)

Anonymous poster hash: 49107...706

Var veldig fornøyd med Gjøvik jeg (med unntak av ei nazi jordmor som halte i puppen min- resten var kjempehyggelige). Profesjonelle og ventetid på epidural var minimal (om man ikke hadde styrtfødsel vel og merke). Ikke prøvd Lillehammer eller Elverum, men ta den med kortest reisevei :)

Reiseveien er omtrent like lang, så jeg velger det beste sykehuset. :-)

De sender til Oslo ved fødsler før uke 34...

Anonymous poster hash: 67204...acc

Før 28 da jeg fødte. Og vi ble godt ivaretatt. Mulig de ikke er så store, men som den eneste i Oppland er de gode nok.

Gjøvik har stygge statistikker.

Annonse

Fødte på Gjøvik og det skjer ikke igjen! Kom inn og ble lagt på rom med nesten oppgitt beskjed om at det kom til å ta lang tid. Lå der og sleit so f.. og til slutt kasta jeg opp på hele gulvet,da ble de skikkelig sure før de sjekka meg igjen. Takk så vidt inn på fødestua før ungen var ute! Noen var veldig hyggelige,men for resten var sure og virket så høye på seg selv. Føder heller I ambulanse enn der igjen altså!

Anonymous poster hash: a0b96...2de

Fødte på Gjøvik og det skjer ikke igjen! Kom inn og ble lagt på rom med nesten oppgitt beskjed om at det kom til å ta lang tid. Lå der og sleit so f.. og til slutt kasta jeg opp på hele gulvet,da ble de skikkelig sure før de sjekka meg igjen. Takk så vidt inn på fødestua før ungen var ute! Noen var veldig hyggelige,men for resten var sure og virket så høye på seg selv. Føder heller I ambulanse enn der igjen altså!

Anonymous poster hash: a0b96...2de

Uff da. Jeg har akkurat samme erfaring fra Lillehammer. Lite interesserte og ikke så opptatt av hva jeg sa og ønsket.

Fødte på Elverum, risikofødsel. Jeg var og er kjempefornøyd, de ansatte var veldig rolige og flinke, og fordi jeg var så redd, var de ekstra påpasselige med å trygge meg. Da det utviklet seg til et hastekeisersnitt, var de også helt fantastiske, jeg hadde noen med meg hele tida som forklarte og roet meg. Etterpå fikk jeg ligge i tre netter, og sikkert lengre hvis jeg hadde ønsket. Samboer fikk også sove med oss, fordi jeg hadde enerom. Jeg opplevde at de ansatte hadde god tid, både til hjelp med amming, småprat og når jeg trengte det, satte de seg alltid ned og snakket med meg. Fordi jeg var avhengig av mye hjelp etter keisersnittet, var de suverene til å komme innom for å se om jeg trengte noe, og når jeg ringte på, kom de med en gang.

Anonymous poster hash: fa8cf...927

Jeg har født 2 ganger i Elverum, første gangen en utrolig tøff fødsel, men de gjorde alt de kunne for at det skulle gå bra. Og følte jeg ble tatt godt vare på. Delte rom med en første natten, så 2 stk de 2 siste nettene.

Før andre fødsel hadde jeg sterk fødsel angst, etter første fødsel kom og minner om grovt seksuelt misbruk. Jeg var klar over at jeg var blitt misbrukt, men husket bare litt tafsing, så viste det seg at det var gjentatte voldtekter. Og jeg kan ikke rose Elverum sykehus nok, for den hjelpen jeg fikk. Jeg gikk i ukentlige samtaler på sykehuset, jeg fikk tilbringe en god del tid på føden, fikk møte jordmødre og leger på føden. Jeg skrev et brev med hun jeg gikk i samtaler med, om hvordan jeg ønsket fødselen skulle være, og alt de måtte ta hensyn til. Og dette måtte alle lese. Så da fødselen startet, så tok de så utrolig godt imot meg, og de behandlet meg helt fantastisk. Og hele fødselen var en så flott opplevelse.

Anonymous poster hash: 3a60d...462

Hjelpes for noen mareritt mange av dere beskriver :(. Jeg er så heldig at jeg fødte på östersund sykehus. ( Bor her ). Og maken til födeplass skal man lete lenge etter. Dette sier jeg med egen + 3 venniners erfaring fra samme plass. De er virkelig enestående og opplevelsen kunne ikke vært noe bedre. Selv om min fødsel var kjempe tøff og holdt på å gå galt. De var / er virkelig helt utrolig fantastiske der. får vondt av dere som har hatt dårlige opplevelser.

Fødte på Lillehammer. Litt tøff fødsel, men følte de tok godt var på meg. De hørte på ønskene mine. Barnepleieren vi hadde første natta var helt fantastisk.

Bodde på alenerom. Mannen fikk sove sammen med oss. Var der i to dager, kunne vært lenger, men jeg ville hjem.

Sånn alt i alt føler jeg de var flinke. Møtte bare en sur barnepleier, men ellers var det supert å være på Lillehammer.

Anonymous poster hash: ae544...bb4

Jeg har født ved begge sykehus. Og veldig fornøyd med begge. Følte meg kanskje litt bedre ivaretatt på Elverum, fordi det var færre fødsler når jeg var der. Litt bedre tid til meg. Men lå på enkelt og dobbeltrom på begge steder og fornøyd med det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...