Gå til innhold

Bukplastikk rectus diastase (delt magemuskler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er der noen her som har erfaring med delte magemuskler og som har operert? Jeg vurderer å undersøke mulighetene nå, har stort mellomrom mellom magemusklene og det hjelper ikke hva jeg gjør av trening og øvelser. Minste barnet er over 2 år og jeg er slank/tynn, aktiv. Har vanvittig vondt i ryggen og tror det skyldes manglende støtte i magemuskler. Får man dekket slik operasjon eller må man betale selv? Ventetid? Resultat?

Anonymous poster hash: 407ca...865

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville prøvd å få henvisning. Jeg opererte meg for det samme i sommer og ble avvist 2 plasser før jeg endelig fikk det dekket, fordi de mente jeg ikke var plaget av det og jeg hadde ikke noe heng. Jeg var sterkt plaget og det gjorde vondt å spise, løpe, kjøre bil osv. Var heldig å komme til en snill kirurg med offentlig godkjenning :)

Anonymous poster hash: 40e26...c15

Skrevet

Litt på siden, men har du prøvd fysioterapi? Jeg var sikker på jeg trengte operasjon, men har faktisk fått et brukbart resultat med riktig trening.

Anonymous poster hash: f4f0a...60f

Skrevet

Fikk dekket for 6 år siden, magen så ut som kjølen på en båt når jeg tok sit-ups. Tok det i forbindelse med full BP som jeg også fikk dekket.

Smertene etterpå var mye verre enn KS.

Anonymous poster hash: 88bf4...898

Skrevet

Jeg ville prøvd å få henvisning. Jeg opererte meg for det samme i sommer og ble avvist 2 plasser før jeg endelig fikk det dekket, fordi de mente jeg ikke var plaget av det og jeg hadde ikke noe heng. Jeg var sterkt plaget og det gjorde vondt å spise, løpe, kjøre bil osv. Var heldig å komme til en snill kirurg med offentlig godkjenning :)

Anonymous poster hash: 40e26...c15

Hvor fikk du operasjon? Har så mye plager. Det er begynnende brokk, men ikke hull på bukveggen, så da får jeg ikke operasjon (ennå) Er plaget med kvalme, ryggsmerter og smerter over diastase området. Fått beskjed om å vente, men jeg syns ikke det er akseptabelt lenger.

Ikke Hi

Anonymous poster hash: db451...85d

Skrevet

Jeg fikk dekket på Drammen private, Teres. Fått et nytt liv,ikke hatt vondt i ryggen siden operasjonen.

Anonymous poster hash: ebb22...3ef

Annonse

Skrevet

Dere som har fått det dekket, har fått det for noen år siden? Det er nemlig ikke lenge siden de endret reglene. Nå må du betale selv, da det regnes som en kosmetisk operasjon. Det koster 50-60 000.

Skrevet

Dere som har fått det dekket, har fått det for noen år siden? Det er nemlig ikke lenge siden de endret reglene. Nå må du betale selv, da det regnes som en kosmetisk operasjon. Det koster 50-60 000.

Jeg ble operert for 2 år siden

Skrevet

Jeg ble operert for 2 år siden

Det blir fortsatt dekket dersom det er medisinsk årsak.

Skrevet

Regnes det som medisinsk årsak når det gir ryggsmerter da?

Anonymous poster hash: 407ca...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...