Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Han har på ringing på to telefoner. Starter å ringe klokken fem. Jeg må vekke han foe å få han til og skru av lyden. 5 min etter ringer en ny alarm. Og jeg må be han å slå av. Slik fortsetter det i en time. Ringer konstant. Og de siste 20 minuttene ringer begge tlf hele tiden og kjempe høyt. Han står opp klokken seks. Jeg får helt fnatt av det. Jeg sover dårlig fra før av. Er gravid. Og snart har vi en baby som skal få forstyrret søvnen sin av det der. Jeg blir sur og mannen min blir sur på meg pga dette. Nå har jeg fått nok. Jeg mener han må flytte ned på gjesterommet å sove der. Men han mener det er jeg som må det siden det er mitt ønske. Fan jeg blir så sur. Der rikker jeg meg ikke altså. Sengen der nede er kjempe god og sove i. Men jeg sover ikke godt der nede. Mannen min sover godt overalt. Jeg syns han er rimelig egoistisk som ikke forstår at jeg er sliten og trenger god søvn. Mannen min legger seg som regel klokken ti om kvelden. Av og til litt før elleve. Men aldri senere. Han sovner med en gang. Skjønner ikke hvorfor han ikke våkner. Og det begynner å bli verre. Jeg prøver å få han til og ta det opp med lege. Han snorker mye og sover elstremt tungt. Våkner ikke av barn eller noe om natten. Er alltid jeg som tar barna om natten. Han har aldri hatt en våkennatt. Han sover også gjerne 30 min til 1,5 time på ettermiddagen også. Anonymous poster hash: 7409d...fc9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Enten får han sette på alarm som ringer 1 gang og ham skrur av med engang eller legge seg en annen plass. Anonymous poster hash: 372a0...fa6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Enten får han sette på alarm som ringer 1 gang og ham skrur av med engang eller legge seg en annen plass. Anonymous poster hash: 372a0...fa6 Problemet er at han ikke står opo etter bare en alarm. Og da forsover han seg. Og jeg kan liksom ikke tvangslegge en voksen mann på et annet rom. Hadde jeg vært sterk så skulle jeg bært han ned i kjelleren etter han hadde sovnet. Han er fantastisk på alle andre områder. Men akkurat der er han en egoistisk drittsekk. Og jeg er så lei av at han slenger med leppa når jeg vekker han for å få han til å skru av alarmen. Hi Anonymous poster hash: 7409d...fc9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Hos oss var løsningen jobbytte. Før måtte jeg dra ham opp 7.30 etter utallige vekkerklokker. Nå våkner han av første ring og er ute av døra 6. Anonymous poster hash: d4494...fd1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 La ham forsove seg. Hadde ikke giddet det der, skru av alarmene hans når han ikke gjør det selv og tving ham til å ta ansvar! Anonymous poster hash: ef933...a62
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Mannen min var også sånn... Jeg sa at han fikk ikke lov å sette på alarm i det hele tatt når han skulle holde på sånn. Da fikk heller jeg sette på alarm på min telefon, så vekker jeg ham. Etter at jeg begynte med det så våkner han faktisk og står opp når jeg har vekt ham en gang. Mulig fordi han vet at han ikke har noen backup. Jeg vekker ham ikke flere ganger, jeg sovner igjen etter den første. Men hvis mannen din faktisk er fysisk ute av stand til å våkne så blir det verre da... Og hvis han ikke er villig til å lytte til deg i det hele tatt så hjelper det jo heller ikke. Anonymous poster hash: f855a...622
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 Kjøp fitbit eller lignende. Den har han rundt armen om natta også. Vibrerende alarm som vekker han men ikke deg. Han må kanskje legge seg enda tidligere også. Et alternativ er et sånt aktivitetsbånd (ikke fitbit men et annet, husker ikke hva det het, Google det!!) som måler søvnfaser og vekker han når han er i en lett søvnfase og sover lett og våkner lettere. Han må nok sove et annet sted enn deg. Og da kan han ha en lampe også, wake up lamp, som skrur seg gradvis på til full styrke Anonymous poster hash: e4da1...812
Tipp topp Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Høres ut som han har søvnapné (pustestopp om natten). Er han overvektig?
Lessismore Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 Jeg syns også det høres ut som om han har et søvnproblem. Dette er ikke normalt, slik du beskriver det. Få han til å ta kontakt med lege.
Mostly Harmless Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 (endret) Greia er at han har vendt seg til å snooze en time, så da har han lært kroppen å ikke reagere på alarmen. Blir jo bare ulv, ulv i en time hver eneste morgen, mens du ligger og vrir deg og venter på neste alarm gjetter jeg på. Hvis du orker det, ville jeg krevd én alarm, klokka seks, og da hadde han å stå opp uten sure miner når du vekket ham. Men jeg skal være så ærlig å si jeg ikke hadde giddet. Jeg hadde krevd at han fant en løsning som ikke saboterte min søvn. Du tar all nattevåk og skal snart våke med baby også. Det minste han kan gjøre er å flytte ut av soverommet og komme seg opp om morgenen for egen maskin. Om det innebærer at han trenger legehjelp, får han i alle fall komme seg til legen. Endret 28. september 2016 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Høres ut som han har søvnapné (pustestopp om natten). Er han overvektig? Nei. Er 1.83 høy. Veier 81 kg. Tynn med bittelitt mage. Jeg har mast på han i tre år om å få kommet seg til lege pga det. Jeg tror nok også han har vendt seg til den type oppvåkning. Han flerret til meg i mårrest: litt lyd må du tåle!! Ja hadde det vært litt så, men det er type 20-30 alarmer hver morgen. Anonymous poster hash: 7409d...fc9
Mostly Harmless Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 Nei. Er 1.83 høy. Veier 81 kg. Tynn med bittelitt mage. Jeg har mast på han i tre år om å få kommet seg til lege pga det. Jeg tror nok også han har vendt seg til den type oppvåkning. Han flerret til meg i mårrest: litt lyd må du tåle!! Ja hadde det vært litt så, men det er type 20-30 alarmer hver morgen. Anonymous poster hash: 7409d...fc9 Ok, ingen middagslurer på den fyren før han slutter å holde deg våken om morgenen. Når han vil ha middagslur, må han nemlig ta seg av barna. Da er det du som trenger hvile etter å ha vært opp fra klokka fem og slåss med en superegoist av en mann som nekter å stå opp. Jeg mener, jeg skjønner ikke hvorfor han er så vrang? Han ser jo ut til å verdsette søvn selv, så hvorfor unner han ikke deg det samme?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #13 Skrevet 28. september 2016 Han har bare vendt seg til det. Ikke unnskyld ham! Hadde han hatt på kun EN alarm så ville han ha hoppet ut av senga ved første ring. Hvorfor skrur du ikke bare av alarmene hans? La han forsove seg. Si at du skrur de av for du skal sove og gidder ikke ligge å høre på det bråket. Skal han stå opp må han jo ta ansvar for det selv. Evt. sett på noen alarmer i en time mens han sover middagshvilen sin.. hyggelig å prøve og sove med masse uling! Anonymous poster hash: 00f1d...abd
Lagertha Skrevet 28. september 2016 #14 Skrevet 28. september 2016 Wake UP light! 😃 http://www.dinside.no/okonomi/virker-vekkelamper-egentlig/61909504
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #15 Skrevet 28. september 2016 La ham forsove seg. Hadde ikke giddet det der, skru av alarmene hans når han ikke gjør det selv og tving ham til å ta ansvar! Anonymous poster hash: ef933...a62 Var det jeg også tenkte. Klart det er trygt og enkelt å ha deg ved siden av seg til å vekke seg.... Jeg hadde forslått å bytte på å sove på gjestrommet. Anonymous poster hash: d2b81...c9c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #16 Skrevet 28. september 2016 Nettopp derfor er det deilig å være alene. Om jeg noen gang skal ha ny samboer, skal vi ha vært vårt soverom. Det er ikke alltid romantisk å dele seng, og det er ingen som har sagt at det må være det. En løsning kanskje? Anonymous poster hash: 7cf14...ac9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #17 Skrevet 28. september 2016 Herregud så urimelig mannen din er Hi!!! Jeg anbefaler deg å vise ham denne tråden for å se svarene folk gir her. For det første - han er en voksen mann som ikke greier å komme seg opp etter 8 timers søvn og han må i tillegg sove på ettermiddagen. Det er ikke normalt å ha slike søvnproblemer hvis man er frisk. Han snorker mye, da er det stor fare for at han har søvnapné. Har han søvnapné vil dette gjøre at han vil være unormalt trøtt. Men det forårsaker også stor belastning på kroppen hans, indre organer, gir større risiko for div. sykdommer osv. Har han søvnapné som han går med ubehandlet så kan det være han kjører bil med en uoppmerksomhet som tilsvarer promille. Jeg ville stilt et ultimatum til ham - lege NÅ! Han er en voksen mann, han velger å være i et forhold, han har valgt å bli far og skal snart bli far til enda et barn, da har han for po.... plikt til å ta sin egen helse på alvor. Jeg ville også sagt fra at inntil han har fått undersøkt om han har søvnapné og ev. fått hjelp for den så vil du ikke sitte på om han kjører bil, og det er også uaktuelt at han skal kjøre på barna. Videre ville jeg krevd at klokken ringer kl. 6, én gang! Kommer han seg ikke opp da, da får han forsove seg. Slik det er nå er det veldig praktisk for ham. Han trenger ikke ta ansvar for seg selv - han har overlatt til deg å få ham opp om morgenen (han oppfører seg som en gretten og bortskjemt tenåring!) Han tar ikke ansvar for barna sine på natten - han vet at du våkner, så han trenger ikke våkne, han vet at du tar ansvar for barna. Han driter i at du får mye mindre søvn fordi han selv ikke gidder ta ansvar for hverken seg selv eller barna sine. Og nå som du er gravid skal han ha deg til å flytte ut av soverommet. Det hjelper faktisk ikke at han er en god mann på andre områder, for på dette området er han helt uakseptabelt uansvarlig og egoistisk! Et par jeg kjenner var mannen lik når det kom til å våkne av barna (han kom seg opp om morgenen selv). Han våknet ikke i det hele tatt. Så sa kona at nok var nok, begynte å sove på hver sine rom annenhver natt. Hun la seg på et annet rom annenhver natt og sa at kommende natt var det hans ansvar å ta barna om de våknet, og at hun ikke kom til å stå opp. Plutselig hørte mannen ungene på natten likevel.... Men de nettene hun hadde ansvaret om natten, da sov han gjennom alt. Så der var det rett og slett at det var greit for ham å sove så lenge han visste kona tok ansvar. Etter en stund sov de sammen hver natt igjen, det var nok å avtale hvem som ev. skulle stå opp med barna om natten. Om mannen til Hi leser dette - hadde du vært min mann ville jeg mistet respekten for deg, for du viser din kone ingen respekt. Du nekter å ta ansvar for deg selv og din egen helse, du driter i at din ansvarsfraskrivelse går ut over din kone og dine barn. Jeg hadde i tillegg mistet fullstendig tenning på deg, fordi du ikke oppfører deg som en mann, men som en bortskjemt drittunge når det kommer til dette. Jeg hadde vurdert å flytte fra deg om du ikke begynner å ta ansvar for deg selv, din kone og dine barn! For meg er dette ikke oppførselen til en ansvarlig familiefar, men oppførselen til en ansvarsløs egoist som oppfører seg som en bortskjemt og gretten tenåring. Det finnes ikke et snev av det som er tiltrekkende eller tennende. Du har hatt en kone som har vært langt mer tålmodig med deg enn du fortjener. I tre år har du nektet å gå til legen. Hadde du vært min mann hadde jeg gitt deg en eneste siste sjanse til å skjerpe deg og til å skaffe deg hjelp om det er nødvendig. Hadde du da ikke gjort en totalendring med deg selv på dette området, da hadde jeg hatt det bedre uten deg. Oppsøk lege, få en utredning for søvnapné, få tatt blodprøver for å sjekke om alt er i orden ellers. Og begynn å ta ansvar for din egen søvn og vekking! Begynn å vis din kone og barn respekt! Bli voksen! Anonymous poster hash: 8ce1a...c7e
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2016 #18 Skrevet 28. september 2016 Han trenger en snorkeoperasjon - og en oppstrekk mht manerer!! Man plager ikke sine nærmeste fra 5 til 6 hver morgen, og især ikke når fruen er gravid og trenger all søvn hun kan få. Ser han for seg å drive på samme vis med babyen på rommet også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå