Gå til innhold

Blir kvalm av å se prisene på høst/vinterklær og sko til barn... Noen tips til rimelige, vanntette klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Polarn o pyret har veldig ofte salg. Jeg har både fleece og ull og vinterjakker/dresser derfra. Ikke noe er betalt full pris for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan man :) Men man taper mye penger ,da.

Nei. Om du kjøper en Reimadress til halv pris utenom sesongen, kan du selge den ubrukt til samme pris rett før sesong om str er helt feil.

Taper ikke en kronem

Skrevet

Kjøpte "best i test" til mine. Eller: nest best,da. Fordi prisforskjellen var enorm.. Mine brukte dresser fra Europris som år etter år skåret veldig bra på tester. Og dressene var veldig bra! Og veldig billige!

Anonymous poster hash: 33ac4...a22

Skrevet

sportmann.no

Anonymous poster hash: 9d6ea...46e
Skrevet

Kjøper ofte på salg (altså motsatt sesong eller tilbud jeg finner)

Sko kjøper jeg ofte på xxl.

Det er en helt annen pris enn i skobutikkene og minst like gode.

Timberland er et svært godt alternativ til Viking.

Pensko kjøper vi jo i skobutikk da.....

Anonymous poster hash: 5d741...545
Skrevet

Har fire barn mellom 7 og 15 år og tror aldri jeg har kjøpt et eneste ytterplagg til full pris

Akkurat nå har 15-åringen en allværsjakkke fra Stormberg, kjøpt når de hadde 50% på alle jakker. 13-åringen har en vind og vanntett jakke fra Quiksilver (foret snowboardjakke) som vi kjøpte på halv pris i en butikk når vi var på sommerferie og en allværsjakkke kjøpt på halv pris fra Zalando. 9-åringen har en allværsjakkke fra reflex kjøpt på salg på barnas hus og vinterjakke fra Didrikson kjøpt på en sport-outlet. 7-åringen har allværsjakkke hun har arvet og en vanntett reima vinterjakke kjøpt på salg (40%) på lekser.no

Man må alltid være på utkikk, tenke fremover og ta med seg gode tilbud man kommer over

De to yngste fikk vintersko på to for en hos skoringen, høstsko bestilte jeg fra Ellos når jeg fikk en rabattkode med 40% og fri frakt. Vanntette høstsko kostet 799,- til full pris også fikk jeg 40%

Anonymous poster hash: b9da0...c25

Skrevet

Bor på Sørlandet og her er det kun vanntett som gjelder om vinteren, barna leker i våt snø...

Så for meg at 800kr var nok for en god jakke, men dengang ei... Må gjerne putte på en 1000lapp i tillegg! Er det vanlig at folk bruker flere tusen hver sesong for å ha greie klær til barna? Hva kjøper dere? Her dere foret vinterjakke, skalljakke, vindfleecejakke ogregnjakke? Dress i tillegg da? Enn bukser?

Kjøpte akkurat Goretexsko til 800kr og av prisene å se må vi nok ut med 1200kr for Goretex vinterforede sko også etterhvert...

Hvor mye pleier dere å bruke? (Og alder? Vi har skolebarn nå, str 122/128 og 32 i sko)

Anonymous poster hash: 7286e...93f

Hei, bor også på Sørlandet og jeg ser ikke helt problemet med å finne klær under 1800 kr som du sier som er vanntett? Går du etter spesifikke merker? Det er jo massevis av butikker og tilbud hele tiden her synes jeg... Og som nevnt, for eksempel KappAhl og Lindex, ja også HM, har masse bra og kommer ofte veldig bra ut i test- ikke noen vits å undervurdere disse butikkene.

Men det skal sies at jakker til mine eldste har jeg av og til kjøpt på nett, men da hender det ofte at det er tilbud, rabattkoder osv. Har aldri brukt mer enn ca 800 tror jeg, på en jakke til eldstemann. Dette var en litt kul Quicksilver skijakke, som jeg kjøpte fordi han ofte har ødelagt disse boblejakkene. Så jeg satser på materialer og farger som holder seg, og som yngste forhåpentligvis kan arve.

Ps, du har kanskje også en tekstilimpregnerings-spray? Greit å behandle jakka/buksa med etter vask da impregneringen forsvinner.

Til de andre spørsmålene dine..sko ja, det er dyrt, og ja, vi bruker myyye på det, men jeg prøver å kjøpe inn når det er tre for to, Barnas dager, tilbud på XXL/Gmax osv. Sko er viktig.

Og ja, mine har en skalljakke, en "lekejakke" (en billig en som man ikke er redd for), en vinterjakke, en tynn boblejakke...og nå en litt penere jakke. Hopper glatt over vindfleece, har aldri sett hvorfor disse er så fantastiske, virker bare klamme. Uansett, det blir litt på dette også. Men prøver som sagt alltid å gjøre gode kjøp.

Nå har vi vel å merke god råd, og har veldig forståelse for at mange synes det blir mye og dyrt. Men da synes jeg virkelig det går an å finne masse flott brukt på facebook-grupper (barnas garasje Vest-Agder og skolebarnas garasje Vest-Agder) eller Finn. Mitt inntrykk er likevel at folk kvier seg for å kjøpe vanlige brukte klær, det skal være bestemte merker, og gud forby om det er den minste skavank på det brukte plagget. Folk er blitt veldig kravstore. Senke kravene litt, tenk hva vi klarte oss med da vi vokste opp, tror min mor aldri tenkte på hva som var vanntett, best i test, vindsøyle ditt og datt, og jammen gikk det veldig bra det og.

Anonymous poster hash: 70c79...793

Skrevet

Men da snakker jeg om merkeklær som i skikkelig ytterklær, merker på inneklær har jeg aldri brydd meg om.

Anonymous poster hash: 259d7...66b

Denner er egentlig til hun som lurte på hvorfor folk ikke kjøper brukt tøy. Jeg har kjøpt en og annen ting, og sjekker gjerne finn innimellom, men det er som oftest mer attraktivt å kjøpe av nettbutikker. Jeg leter etter godt yttertøy når sesongen er slutt med tanke på neste år. Handler mye på nettet og leter stadig etter kupp, tenker framover. Da får jeg helt nye klær, som har mye mer å gå på med tanke på vanntetthet enn brukte klær. Kjøper da ubrukte klær med 40-50 % avslag. Det er mindre arbeid å gjennomføre et kjøp i en nettbutikk en finn og fraktkostnadene er ofte lavere enn om man skal få en privatperson til sende med posten.

Skrevet

Ja, det kan man :) Men man taper mye penger ,da.

Om du konsekvent kjøper sko og jakker/dresser til 40-50 % avslag og bommer på f.eks så mye som 1 av 5 ting, vil jeg tro du har spart kontra å kjøpe til full pris. Kjøper du en jakke til 1000 kr som er satt ned til 500 kr, kan du selge denne videre året etter for f.eks 300 kr. Da har den kostet deg 200 kr (+ evt. frakt du betalte da du kjøpte den). 

Skrevet

Kjøper det meste på finn.no 👍

Anonymous poster hash: a5415...b0e

Skrevet

Handler på f.eks. XXL og COOP OBS. Finner greie ting til ikke altfor horrible priser.

Anonymous poster hash: 186b3...d45

Skrevet

Kjøpte akkurat Didriksson vinterdress til mini på 6 år til 599,-

Skrevet

synes det er helt greie priser jeg, viktigste at barnet er tørr og varmt enn hva prisen er

Skrevet

Hadde KappAhls jakke og bukse til førsteklassingen min i fjor. Kjøpte til og med på tilbud. Fungerte helt fint det.

Er dessuten alltid masse tilbud rundt omkring. Har hatt barn i mange år, har aldri kjøpt jakke til tusenvis av kroner. Men kjøper vintersko til rundt tusenlappen.

Anonymous poster hash: 89ca3...166

Skrevet

synes det er helt greie priser jeg, viktigste at barnet er tørr og varmt enn hva prisen er

At du har penger til det, hjelper jo ikke hi det spøtt.  Det er lov å bruke hodet av og til.

Anonymous poster hash: 72bb1...3e1

Skrevet

Outlet store.

De garanterer minst 50% av originalpris. Her kan du få merkeklær til flere tusen til noen hundrelapper. De har alt av yttertøy ++. Går alltid dit først.

Anonymous poster hash: 80ba3...7cc

Skrevet

Outlet store.

De garanterer minst 50% av originalpris. Her kan du få merkeklær til flere tusen til noen hundrelapper. De har alt av yttertøy ++. Går alltid dit først.

Hvor har de det da?

Skrevet

Jeg er litt prisbevisst men kjøper kvalitetsklær/merker til barna (yttertøy) venter til de kjører 25% 3 for 2 eller 2 for 1, barnas dager på g-sport, tilbud på xxl, noen år kjøper jeg vintersko på våren. Osv.

Sparer litt men det ar alikavel store utlegg hvert år i september/oktober med 3 barn.

I fjor kjøpte jeg bergans dunjakker junior ord.peis var 1399 men den dagen jeg kjøpte hadde de 50% på alt yttertøy til barn. Da følte jeg at jeg gjorde ett "kupp" men jeg brukte jo 2100kr som fortsatt er ganske mye for 3 jakker. Men jeg "sparte" jo 2100kr og. Satser på å selge de videre når de har blitt for små til en 200-300kr

Anonymous poster hash: 8edd7...21a

Skrevet

Kjøpte vinterdress på xxl til 700kr.

Eurosko har barnasdager fikk ecco vintersko og slusher til 675. Barnashus hadde skkur😃😃😃akkurat tilbud på ull. Mye å spare hvis en ser etter tilbud😊

Skrevet

Fins masse gode klær til en billigere pris e. Hva du sier.

Reima er et godt merke, å nå har babyshop 25% på alt fra reima.

Coop obs har kjempe gode vintersko og det hender de og andre sko butikker har et godt tilbud.

Nylig hadde en skobutikk barnas dager h or man fikk 2 par vintersko for prisen av en.

Gjelder og følge med.

Til elste kan du sikkert kjøpe jakke og bukse å droppe dressen.

Anonymous poster hash: 09645...34e

Skrevet

Sjekk på finn.no da vel. I de siste åra har jeg kjøpt flotte reimatec dresser til halv pris og vel så det der.

Skrevet

At du har penger til det, hjelper jo ikke hi det spøtt.  Det er lov å bruke hodet av og til.

ja da surpompen

Skrevet

Sport outlet har de i Åsane, Fyllingsdalen og eidsvåg.

På torggt ioslo.

Og sikkert mange andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...