Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #1 Skrevet 27. september 2016 Bor på Sørlandet og her er det kun vanntett som gjelder om vinteren, barna leker i våt snø... Så for meg at 800kr var nok for en god jakke, men dengang ei... Må gjerne putte på en 1000lapp i tillegg! Er det vanlig at folk bruker flere tusen hver sesong for å ha greie klær til barna? Hva kjøper dere? Her dere foret vinterjakke, skalljakke, vindfleecejakke ogregnjakke? Dress i tillegg da? Enn bukser? Kjøpte akkurat Goretexsko til 800kr og av prisene å se må vi nok ut med 1200kr for Goretex vinterforede sko også etterhvert... Hvor mye pleier dere å bruke? (Og alder? Vi har skolebarn nå, str 122/128 og 32 i sko) Anonymous poster hash: 7286e...93f
Serepta Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Det beste tipset mitt er å tenke motsatt av sesong. Kjøp høst / vinterklær på vårsalget. Og sommerklær på høstsalget. Da kan du få klær av beste kvalitet til halve prisen. Kjøper du kvalitet, kan også barna arve etter hverandre om de har ulik str,evt kan du selge det. Sko blir litt verre. Vi kjøper viking til våre, og de koster fort 8-900 til yngste og 1200 til eldste. Men skoringen hadde nettop to for en da. Slike tilbud er verdt å følge med på.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #3 Skrevet 27. september 2016 Det var da voldsomt. Ja, vi har en del jakker, men de er av den billige sorten (type H&M og Cubus) og noen av dem er kjøpt brukt. Har barnehagebarn, og da er det ikke behov for supervarme og vanntette jakker, for til mer langvarig opphold utendørs brukes uansett dress. Til skolebarn ville jeg latt dem velge om "hovedplagget" (altså det det skal legges litt penger i) skal være dress eller todelt, og så kjøpt en billigversjon av det andre som reserve. De fleste av oss kan ikke kjøpe det dyreste av alt. Sko kjøper jeg alltid på Barnas dager på skoringen, men det er for sent nå. Men det finnes butikker som selger vintersko til under 1200 altså. Søk litt på nettet. Anonymous poster hash: 4ff6b...ec8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #4 Skrevet 27. september 2016 Kjøpte akkurat to par ecco vintersko ti 20%. Var innom G sport, der fant jeg Reimadresser til alv pris, rundt 599. Trengte ikke det, men kjekt å vite Anonymous poster hash: 37f77...79b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #5 Skrevet 27. september 2016 What? Hvor handler dere? Først og fremst kjøper jeg gode merkevarer brukt eller på salg. Kjøper alltid nye sko,men aldri sett prisene dere snakker om. Xxl har ofte gode tilbud. Ellers er det kamik eller sorell (?) vinterstøvler jeg bruker. Selv om disse koster mange hundre er det ofte tilbud, kun 299,- De er foret mes ull og er vanntette. Lette på foten. Barnehagen liker ogs disse. Anonymous poster hash: 4cf4c...5c4
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #6 Skrevet 27. september 2016 Samme stress som deg pluss ei på snart 2. Må ha ny vinterdress, vintersko kjøtt jeg på 22 for 1 på skoringen. Mener Eurosko har tilbud nå. Har dere det vått og mildt ville jeg kjøpt dock boots, koster 400 kr på obs. Her har vi dunjakker fra Cubus på halv pris og supplerer med ull under. Regntøy fra kappahl. Jeg kjøper som regel det som har kommet godt ut i tester, heldigvis er de langt ifra det dyreste. Jeg sjekker kundeaviser hver uke for sko og klær til ungene. Jeg kunne fint brukt 10 000 på klær til hvert av ungene hver sesong, men jeg velger å ikke gjøre det. For vi har ikke behov for det. Anonymous poster hash: 88e34...03c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #7 Skrevet 27. september 2016 Takk for tips Noen som har prøvd Kalax protec (eller noe sånt) serien fra KappAhl? Ser den har 10 000 i vannsøyle og vinterjakker koster 599kr. Hi Anonymous poster hash: 7286e...93f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #8 Skrevet 27. september 2016 Takk for tips Noen som har prøvd Kalax protec (eller noe sånt) serien fra KappAhl? Ser den har 10 000 i vannsøyle og vinterjakker koster 599kr. Hi Anonymous poster hash: 7286e...93f Har ikke prøvd den selv, men har lest at mange liker den. Og dressen deres ble best i test et år. Anonymous poster hash: 4ff6b...ec8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #9 Skrevet 27. september 2016 Takk for tips Noen som har prøvd Kalax protec (eller noe sånt) serien fra KappAhl? Ser den har 10 000 i vannsøyle og vinterjakker koster 599kr. Hi Anonymous poster hash: 7286e...93f Jeg kjøper KUN kappahl til mine unger 😊 Gjort det i 6 år. Overtrekksbukse, regntøy og vinterdresser, rimelig ifht mye annet og veldig god kvalitet 😊 Anonymous poster hash: 88e34...03c
Blomstogbier Skrevet 27. september 2016 #10 Skrevet 27. september 2016 Det beste tipset mitt er å tenke motsatt av sesong. Kjøp høst / vinterklær på vårsalget. Og sommerklær på høstsalget. Da kan du få klær av beste kvalitet til halve prisen. Kjøper du kvalitet, kan også barna arve etter hverandre om de har ulik str,evt kan du selge det. Sko blir litt verre. Vi kjøper viking til våre, og de koster fort 8-900 til yngste og 1200 til eldste. Men skoringen hadde nettop to for en da. Slike tilbud er verdt å følge med på. Men det er jo ikke så lett å beregne hva størrelsen vil bli neste vinter, mange barn strekker seg mer/mindre enn man hadde trodd om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #12 Skrevet 27. september 2016 Vi har en billig vinterdress til minstemann nå ( 4 år) så får han mest sannsynlig en til jul av besteforeldrene sine. Til eldste (6år) kjøpte jeg vinterdress i vår da de var på salg Anonymous poster hash: b7f28...f36
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #13 Skrevet 27. september 2016 Stormberg er rimeligere enn mye annet. Anonymous poster hash: 7d8f2...bcf
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #15 Skrevet 27. september 2016 Vi har brukt en del fra Stormberg, helt grei kvalitet og grei pris! Ellers har vi vinterjakke (dunjakke), regnjakke (oljejakke) og en "allværsjakke" eller skalljakke. Overgangssko har vi ikke pleid å ha. Bruker joggesko frem til vintersko. I mellom der går det mest i støvler uansett (Bergen). Kjøper ofte sko på Obs. Har pleid å finne helt greie sko til rundt 500. Jeg har også førsteklassing nå, og tenkte å ha bare regntøy og hel vinterdress i år (dressen fra i fjor passer enda, den er fra Obs). Dock boots og forede vintersko (ikke kjøpt enda). Anonymous poster hash: 957dc...bde
Serepta Skrevet 27. september 2016 #16 Skrevet 27. september 2016 Men det er jo ikke så lett å beregne hva størrelsen vil bli neste vinter, mange barn strekker seg mer/mindre enn man hadde trodd om sommeren. Har enda ikke opplevd å bomme med mine to. I verstefall kan man jo selge det om det blir skivebom.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #17 Skrevet 27. september 2016 Sjekk ut www.barnihagen.no der fant jeg reimajakker til ungene til 350 og 300kr pr stk. Anonymous poster hash: e82d4...34e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #18 Skrevet 27. september 2016 Kjøp brukt da vel. Jeg har prøvd å selge ubrukte reima jakker og ubrukte ticket to heaven jakker. Folk kjøper dem til nød om de får dem til en 100 lapp per stykk. Jeg betalte 1000,- per stykk. Så folk har vel alt for god råd .. Anonymous poster hash: 784ae...4fa
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #19 Skrevet 27. september 2016 Kjøp brukt da vel. Jeg har prøvd å selge ubrukte reima jakker og ubrukte ticket to heaven jakker. Folk kjøper dem til nød om de får dem til en 100 lapp per stykk. Jeg betalte 1000,- per stykk. Så folk har vel alt for god råd .. Anonymous poster hash: 784ae...4fa Dette sliter jeg med å forstå også. Jeg har får ikke solgt dyre merkeklær som ikke er slitt, for billig penge på finn. Er det ingen som er på finn lenger? Anonymous poster hash: 259d7...66b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #20 Skrevet 27. september 2016 Dette sliter jeg med å forstå også. Jeg har får ikke solgt dyre merkeklær som ikke er slitt, for billig penge på finn. Er det ingen som er på finn lenger? Anonymous poster hash: 259d7...66b Jeg er mye på finn, men jeg hopper glatt over de annonsene der det presiseres at det er merkeklær. Da koster de gjerne like mye som nye cubusklær, og jeg har ikke råd til å betale ekstra for merker. De som bryr seg om (og har råd til å bry seg om) dyre merker er ofte ikke de som kjøper brukt. Anonymous poster hash: 4ff6b...ec8
Anyne Skrevet 27. september 2016 #21 Skrevet 27. september 2016 Ser Kattnakken sin vinterdress ligger til 599, den har fått gode tilbakemeldinger.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #22 Skrevet 27. september 2016 Jeg er mye på finn, men jeg hopper glatt over de annonsene der det presiseres at det er merkeklær. Da koster de gjerne like mye som nye cubusklær, og jeg har ikke råd til å betale ekstra for merker. De som bryr seg om (og har råd til å bry seg om) dyre merker er ofte ikke de som kjøper brukt. Anonymous poster hash: 4ff6b...ec8 Men da snakker jeg om merkeklær som i skikkelig ytterklær, merker på inneklær har jeg aldri brydd meg om. Anonymous poster hash: 259d7...66b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #23 Skrevet 27. september 2016 Men da snakker jeg om merkeklær som i skikkelig ytterklær, merker på inneklær har jeg aldri brydd meg om. Anonymous poster hash: 259d7...66b Ah, da er vel problemet mer at man kun har selgers ord for plaggets tilstand, hvordan det er vasket osv. Jeg har søkt etter både Isbjörn, Reima og Didrikson vinterdresser f.eks, men prisene ligger som regel på minimum halv pris av ny (full) pris. Da kjøper jeg heller nytt til samme pris på salg, eller kjøper et mye billigere merke sånn at jeg ikke taper så mye hvis det viser seg å være dårlig behandlet/mer slitt enn selger påstår. Anonymous poster hash: 4ff6b...ec8
Blomstogbier Skrevet 27. september 2016 #24 Skrevet 27. september 2016 Har enda ikke opplevd å bomme med mine to. I verstefall kan man jo selge det om det blir skivebom. Ja, det kan man Men man taper mye penger ,da.
Blondzilla Skrevet 27. september 2016 #25 Skrevet 27. september 2016 Men det er jo ikke så lett å beregne hva størrelsen vil bli neste vinter, mange barn strekker seg mer/mindre enn man hadde trodd om sommeren.Jeg gjør også alltid dette. Kjøper en str over hva de er på våren, har aldri bommet. Får nesten alt på 70%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå