Gå til innhold

Din beste oppskrift med koteletter! 🍴😊

Anbefalte innlegg

Koteletter er rimelig og ganske sunt også... Tenker at det kan være grei hverdagsmat! Men synes ofte de blir tørre eller kjedelige... Er en helt OK kokk, men koteletter har jeg aldri lager veldig ofte... Så, noen tips? Tar imot med stort takk!! 😊

Anonymous poster hash: 53898...664

Fortsetter under...

Jeg pleier å røre sammen en boks creme fraishe, 1 pk fløte og 1/2 flaske soya saus med mindre sakt i en bolle og helle over nakkekoteletter i ildfast form. Stekes i 1 1/2 time på 180 grader. Serveres med jasminris og brokkoli. Nam!

Ellers pensler jeg nakkekoteletter med grønn pesto og steker de i panna. Fløtegratinerte poteter, bearnais og grønnsaker til. Også nam!

Anonymous poster hash: 602ed...b9b

Jeg pleier å røre sammen en boks creme fraishe, 1 pk fløte og 1/2 flaske soya saus med mindre sakt i en bolle og helle over nakkekoteletter i ildfast form. Stekes i 1 1/2 time på 180 grader. Serveres med jasminris og brokkoli. Nam!

Ellers pensler jeg nakkekoteletter med grønn pesto og steker de i panna. Fløtegratinerte poteter, bearnais og grønnsaker til. Også nam!

"Jeg pleier å røre sammen en boks creme fraishe, 1 pk fløte og 1/2 flaske soya saus med mindre sakt i en bolle og helle over nakkekoteletter i ildfast form. Stekes i 1 1/2 time på 180 grader. Serveres med jasminris og brokkoli. Nam!"

Steker du kotelettene noe i stekepanne først?

Anonymous poster hash: 0e7b8...c1e

"Jeg pleier å røre sammen en boks creme fraishe, 1 pk fløte og 1/2 flaske soya saus med mindre sakt i en bolle og helle over nakkekoteletter i ildfast form. Stekes i 1 1/2 time på 180 grader. Serveres med jasminris og brokkoli. Nam!"

Steker du kotelettene noe i stekepanne først?

Anonymous poster hash: 0e7b8...c1e

Nei, legges råe i formen og stekes med fløtemiksen i ovnen :)

Nakkekoteletter, ovnsbakte grønnsaker og soppstuing :) Svir kotelettene litt i panna for å få stekeskorpe og ettersteker de oppå grønnsakene når de begynner å bli ferdige.

Anonymous poster hash: 3c831...325

Annonse

Takk! Skal prøves! Da må det i så fall bli sen middag da...hehe...men det går nok fint noen dager😊 HI

Anonymous poster hash: 53898...664

Bruner nakkekotelettene (med salt og pepper) i stekepannen. Har dem over i en form ( med lokk) sammen med løk, hvitløk, timian evt sopp, cherrytomater etc. Koker ut stekepannen med vann ( evt en skvett vin) og heller over. Kanskje litt fond. På med lokket og inn i ovnen. Temperatur og tid avhenger litt av hvor god tid jeg har. Det beste er lang steketid på lav temp ( gjerne mange timer). Da blir de så saftige og møre, og faller nesten fra hverandre. Utrolig god smak og en litt lettere variant enn den over her.

Anonymous poster hash: a611b...912

Langtidskokte koteletter! Denne oppskriften er veldig god:

http://m.veronicasimone.blogg.no/1304537265_04mai2011.html

Men det tar 3-4 timer da, aå det blir jo bare i helgene.

Til hverdags pleier jeg å ovnsbake dem i 30-40 min. Serveres ned poteter, grønnsaker og sjysaus.

Bruner nakkekoteletter i panna, steker masse løk og har koteletter, løk, vann og oksekraft i en kjele og lar det småkoke til kjøttet er så mørt at det faller fra hverandre. Jevner sausen og serverer med poteter og grønnsaker. 

Steker raskt i panne, over i langpanne med litt vann i bunnen.

Langtidssteker i minst fire timer, helst lenger

Serverer med kokte poteter, grønnsaker og saus laget på skyen i bunnen av langpanna og tyttebær på siden

Anonymous poster hash: e9106...962

Steker raskt i panne, over i langpanne med litt vann i bunnen.

Langtidssteker i minst fire timer, helst lenger

Serverer med kokte poteter, grønnsaker og saus laget på skyen i bunnen av langpanna og tyttebær på siden

Anonymous poster hash: e9106...962

Hva har du temperaturen på?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...