Gå til innhold

Samtale banken - nytt boliglån- hvordan bli komfortabel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har pleid å føle seg liten i banken, som har klart å bli kvitt følelsen?

I så fall tar jeg i mot tips!

Vi må i banken, da vi ønsker å kjøpe oss ny bolig. Men saken er den at bare tanken på santale i banken gjør at jeg omtrent vil tisse i buksa. Og jeg aner ikke hvordan jeg kan unngå å føle meg som en 7åring som blir kalt inn til rektors kontor.

Jeg hater den situasjonen. Selv om jeg vet det er idiotisk, vi har jo ingenting å stå skolerett for. Ingen dum gjeld. Eneste som kan skje er at banken sier at vi ikke klarer mer lån enn boliglånet vi nå har. Men jeg gruer meg så intenst.

Noen tips?

(Jeg fungerer veldig godt i andre settinger altså. Det er kun banken som gir meg følelsen av å løpe 60 meteren naken foran hele skolen som 14åring. Og det på tross av at jeg kun har møtt hyggelige bankfolk. Kanskje det er makta de har over min fremtid?)

Anonymous poster hash: f9693...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg det og!! Utrolig tåpelig, men sånn er det bare 😜.

Tror det kommer av at jeg hater å be om noe. Jeg føler jeg må krype for å be om penger, verste jeg vet.

Du får bare senke skuldrene og si til deg selv at du må puste dypt. Tankene dine er irrasjonelle osv.

Lykke til 😊👍🏻!

Skrevet

Mitt beste tips er å være godt forberedt. Sånn at dere viser at dere har tenkt igjennom både hvorfor dere ønsker lån og hvordan dere har tenkt å betjene lånet. Vis at dere har full oversikt over inntekter og utgifter.

Og husk at det kan være lurt å prøve flere banker, noen er 'snillere' enn andre.

Skrevet

Husk at banken ikke driver veldedighet, de låner ut penger for å tjene mer penger. Med andre ord; du er deres kunde og skal ikke føle deg liten.

Anonymous poster hash: 20424...3a3

Skrevet

Dette var litt rart å lese. Jeg jobber i bank og har aldri tenkt tanken på at noen skulle være nervøse i møte med mine kollegaer eller meg :-)

Vi har en jobb å gjøre og masse retningslinjer å forholde oss til, og alle jeg kjenner er menneskelige og hyggelige folk.

Prøv å være godt forberedt- hvordan skal dere betjene gjelden og hva om en av dere plutselig står uten jobb? Det er scenarier vi må tenke på..

Hvor mye egenkapital har dere?

M.m.

Lykke til!! :-)

Anonymous poster hash: 69025...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...