Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #27 Skrevet 26. september 2016 Nei, vasker ikke undertøy og kjøkkenkluter/kopphåndklær sammen. Vasker begge deler på 90 grader, så mulig det hygienemessig er ok å vaske sammen , men blir likevel helt feil for meg. Æsj, blir som å stappe dokosten i oppvaskmaskinen sammen med kopper og kar. Grøss. Hehe, det var jaggu sammenligningen sin! Men jeg er helt enig, jeg vasker hver kategori for seg. Ingen ting annet enn ull på kaldere vann enn 50°C, fleece, college og jeans, hver for seg, på 50°, bluser og topper også, og håndklær, sengetøy, undertøy, sokker og t-skjorter på 70 °C. Jeg vil ha rene klær! Anonymous poster hash: 762db...78a
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2016 #28 Skrevet 26. september 2016 Et enkelt googlesøk bekrefter at bakterier taes først ved minst 70 grader. 60 er ikke nok. www.dinside.no/bolig/avliver-myter-om-klesvask/61059750 Anonymous poster hash: 117d4...3b0 Øøøh... Leste du artikkelen selv?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #29 Skrevet 26. september 2016 Nei æsj. Kjøkkenkluter og kjøkkenhåndklær legges i svak svak salmiakk blanding når de har gjort jobben sin, ligger noen timer, tørker de og vasker de alene på 60 grader. Anonymous poster hash: 0b1da...809
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #30 Skrevet 26. september 2016 Jeg vasker kluter, kjøkkenhåndklær og andre håndklær sammen på 80 grader. Undertøy og sokker for seg selv på 60. Er ikke heeelt komfortabel med det siste, men er redd for å ødelegge klærne så jeg kjører med forvask i stedet for høyere temperatur og håper det hjelper. Alle andre klær med unntak av ull sorterer jeg bare i mørkt og lyst og vasker på 40 grader. Anonymous poster hash: 7866b...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå