Gå til innhold

Basaltemperatur etter EL

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny her på forumet, og har vært prøver i 5månader. Og begynner å miste troen på at jeg kan bli gravid, eller blir bare mer og mer usikker. Dette har ført til at jeg har jeg starta med temperaturmåling denne prøveperioda for å se om jeg i det hele tatt har eggløysing. Det er første månaden jeg temper, og den svinger veldig etter eggløysing som det vises på charten. Er dette normalt?

En anna ting som jeg er usikker på, er at jeg har lest at viss temperaturen ikke er høyere mer enn 10dager har ikke du hatt eggløysing/eller lutealfasen er for kort? Som dere ser på min kurve, synker jo temperaturen nå dei siste tre dagene.. :/ Men hva betyr det egentlig? For jeg har vanligvis en stabil syklus på 28dager. Å ska ikke ha mens før om 3-4 dager. :/

Håper noen kan hjelpe :)

(Hadde positiv EL test etter 12 dager, så var den negativ dagen etterpå) Så Fertility charten har rett iforhold til når jeg skulle ha hatt eggløysing tror jeg)

t9UaCxJ.png

Endret av Prina
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144293544-basaltemperatur-etter-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere Mariamani :)

Jeg ok en graviditetstest igårmorges, å den var negativ, så tenker at da er det mensen på veg. Men syns det var litt rart at tempen skulle synke så lenge før mensen kjem.

For noen synker tempen par dager før mensen kommer.

Anonymous poster hash: 66a94...ac0

Tempen må holde seg høy i 3 dager for at ein kan bekrefte eggløsning. Det er nok eggløsning der og søkket på dag 7er nok egget som fester seg.

Det med 3 dager er det jeg ogsa har hørt, men leste på babyverden at en måtte ha det i minst 10dager for å fastslå eggløysing, å det var det som gjorde meg usikker.

"Dersom du ikke opplever noen temperaturstigning, eller den varer kortere enn ti dager, kan det hende du ikke har hatt eggløsning."

Det var det som stod der på babyverden.

For noen synker tempen par dager før mensen kommer.

Jo, men min sank litt for tidlig? Har veldig regelmessig mensen, så skal ikke ha mensen før om noen dager. Å da synker temperaturen 5-6dager før mensen med meg, om alt går som normalt med meg.

Det med 3 dager er det jeg ogsa har hørt, men leste på babyverden at en måtte ha det i minst 10dager for å fastslå eggløysing, å det var det som gjorde meg usikker.

"Dersom du ikke opplever noen temperaturstigning, eller den varer kortere enn ti dager, kan det hende du ikke har hatt eggløsning."

Jo, men min sank litt for tidlig? Har veldig regelmessig mensen, så skal ikke ha mensen før om noen dager. Å da synker temperaturen 5-6dager før mensen med meg, om alt går som normalt med meg.

Den 

Der skal vere eit søkk i tempen og det kan være at egget fester seg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...