Luksusdyret Skrevet 26. september 2016 #51 Skrevet 26. september 2016 Fint. Hvis du spør familievernterapeuter landet rundt vil du få noen andre historier. Jeg referer ikke til min personlige erfaring, ettersom jeg umulig kan ha vært gift med 500.000 menn. Jeg regnet med at det bar åpenbart. SSB forteller bl a at ingen grupper i samfunnet jobber mer overtid enn småbarnsfedre. Hvordan går det overens med å bygge relasjoner til små barn, tror du? Og at kvinner fortsatt gjør mesteparten av husarbeidet, uavhengig om det er hjemmeværende, jobber like mye som mannen eller mer enn mannen. Husarbeid har også noe med foreldreansvar å gjøre - det å gjøre huset trygt, rent og ryddig nok for barna sine. Lage ordentlig sunn mat, sørge for at barna har rene hele klær osv. Men selvfølgelig, hvis man som den anonyme baserer sine påstander på egen og venninners empiri, kan resultatet bli noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #52 Skrevet 26. september 2016 Så du mener det ikke er pendling mellom 2 hjem ved 60-40 deling eller 70-30 deling? Eller mener du at foreldre skal velge at barnet kun skal vokse opp i et hjem og ikke ha samvær med den andre? Jeg er overrasket over hvor krass du er mot fedre der ute og at du mener kvinner tar den største byrden. Du har tydeligvis en annen omgangskrets enn meg. Og fått barn med andre typer menn enn meg. Her har vi vært likestilte hele veien og vi har sammen fordelt arbeidsoppgavene slik at familien AS går opp, uavhengig av hvem som gjør mest på den ene eller andre siden. Anonymous poster hash: 5d6fb...95e Men du går utifra at alle fedre er fantastiske og gjør alt av jobben og det er kvinnen som er den store stygge ulven. Det kan man se på tråder her inne og, kvinner blir dømt nord og ned i alle samværssaker som blir tatt opp her. Hører du noen gang på jobb at du er en fantastisk mor som er hjemme med ditt syke barn? Eller at du lager mat til barnet? Eller at du fokuserer på barnet ditt? Med engang fedre er på banen så får man høre at man er fantastisk far uansett hvor mye han gjør.. Anonymous poster hash: a48cc...26e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #53 Skrevet 26. september 2016 Men du går utifra at alle fedre er fantastiske og gjør alt av jobben og det er kvinnen som er den store stygge ulven. Det kan man se på tråder her inne og, kvinner blir dømt nord og ned i alle samværssaker som blir tatt opp her. Hører du noen gang på jobb at du er en fantastisk mor som er hjemme med ditt syke barn? Eller at du lager mat til barnet? Eller at du fokuserer på barnet ditt? Med engang fedre er på banen så får man høre at man er fantastisk far uansett hvor mye han gjør.. Anonymous poster hash: a48cc...26e Igjen, slik dere fremstiller menn er ukjent i min omgangskrets. Her delte pappan og jeg permisjonen 50/50 med begge barna. Selv om jeg hentet og leverte mer i barnehagen da han hadde lenger reisevei så tok han mere tak på hjemmebane med lek og kveldsstell. Jeg prater ikke om at kvinner er den store stygge ulven men jeg er lei av å lese at kvinner gjør alt og menn ønsker 50-50 for å hevne seg på eksen. Kan vi ikke i det minste anerkjenne at det finnes mange fantastiske fedre der ute som har plenty å bidra med under oppveksten av barna og derfor er 50-50 en flott løsning for mange familier. Her ville barna lidd masse om de ikke fikk se faren sin mer enn annenhver helg. Anonymous poster hash: 5d6fb...95e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2016 #54 Skrevet 26. september 2016 Igjen, slik dere fremstiller menn er ukjent i min omgangskrets. Her delte pappan og jeg permisjonen 50/50 med begge barna. Selv om jeg hentet og leverte mer i barnehagen da han hadde lenger reisevei så tok han mere tak på hjemmebane med lek og kveldsstell. Jeg prater ikke om at kvinner er den store stygge ulven men jeg er lei av å lese at kvinner gjør alt og menn ønsker 50-50 for å hevne seg på eksen. Kan vi ikke i det minste anerkjenne at det finnes mange fantastiske fedre der ute som har plenty å bidra med under oppveksten av barna og derfor er 50-50 en flott løsning for mange familier. Her ville barna lidd masse om de ikke fikk se faren sin mer enn annenhver helg. Anonymous poster hash: 5d6fb...95e Jammen så bra for dere og alle som har det som dere da! Hvis du går tilbake til begynnelsen av denne tråden og leser litt, så vil du se at det snakkes om at man ikke trenger å finpusse på regelverk for situasjoner som deres, dere klarer helt sikkert å sette barna først og samarbeide godt om dere skulle gå fra hverandre. Det som blir feil er å lage et regelverk basert på at alle situasjoner er som deres, alle fedre er slik som de i din omgangskrets. Det blir for eksempel helt feil å sende barna 50 prosent av tiden til en får som sender den videre til mor/ny samboer fordi han vil jobbe/feste, som ikke holder orden på legetimer, astmamedisinering, kosthold, sørger for at poden kommer seg på fotballtrening etc. - for tro det eller ei, alle menn er ikke som din, langt ifra. Det er sjelden "one rule fits all", og regler av denne sorten kan ikke baseres på fars rettigheter og en tanke om hvordan en far burde være. Anonymous poster hash: d9965...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå