Gå til innhold

Close caboo bæresjal til en på 5 mnd? Bære på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette sjalet brukes på ryggen? Babyen liker ikke å være fremme med ansiktet mot meg i alle fall. Og så blir jeg sliten i ryggen av det, tenkte det må være bedre for ryggen å bære bak? Babyen er 5 mnd og 9 kg.

Anonymous poster hash: fc2e7...28d

Fortsetter under...

Skrevet

Hei:-) Elastisk sjal skal ikke brukes på ryggen. Stor fare for at barnet kan falle ut. En baby på 9 kg er nok også noen kg over komfortgrensen for Caboo. Je ggav opp mitt når mini bikket 6 kg og gikk over til vevd sjal, meitai og bæresele. Til ryggbæring bør barnet kunne sitte selv, altså sjelden tidligere enn 6 mnd. Men om du skaffer deg et stødigere bæretøy vil du fort merke at det blir enklere å bære på magen. Tips til bæretøy:

Manduca, angelpack, ergobaby adapt. De to første er bæreseler som du kan få rimelig på finn. Den siste er den siste selen til ergobaby. HAr den selv og den er helt super:-) Litt dyrere, men kan brukes fra nyfødt til 2-3 år. Den justeres og vokser med barnet og kan brukes både på mage, til hoftebæring og på rygg.

Det finnes en facebookside som heter Norsk bæregruppe, der kan du få mye nyttig info:-) Lykke til med bæring:-)

Skrevet

Meitai er nok tingen for deg :-)

Anonymous poster hash: c35c6...e99

Skrevet

Jeg solgte min caboo når barnet ble 7 mnd. Han ble rett og slett for tungt, følte jeg. Passet ypperlig når han var nyfødt og frem til han var ca 5 mnd. ☺ Ellers vil jeg anbefale deg bæresæle, sjal etc. ☺

Anonymous poster hash: 52a39...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...