Gå til innhold

Om å bruke 20000 på ny vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

For å få store nok maskiner til vårt forbruk, er det det jeg må ut med i dag. Har ikke mulighet til å vente på kampanje e.l.

Er det bare sånn det er, eller var det dyrt? Hva har dere brukt på vask og tørk?

Anonymous poster hash: 0d551...91e

Fortsetter under...

Jøss, hvor stor familie har dere egentlig?! Vi har 5 barn, klarer oss helt fint med 7 kg maskin og tørketrommel.. Til en helt annen pris. Vår forrige maskin var Miele, nå har vi et billigmerke. Det er virkelig ingen forskjell på klærne eller renheten for vår bruk.

Anonymous poster hash: 15033...6c4

Annonse

Sjekk skousen.no og whiteaway.no

Vi kjøpte tørketrommel fra skousen. Gratis frakt (faktisk frem til døra), og sparte flere tusen på å kjøpe der i forhold til expert/lefdal/elkjøp.

Jøss, hvor stor familie har dere egentlig?! Vi har 5 barn, klarer oss helt fint med 7 kg maskin og tørketrommel.. Til en helt annen pris. Vår forrige maskin var Miele, nå har vi et billigmerke. Det er virkelig ingen forskjell på klærne eller renheten for vår bruk.

Forskjellen ligger i at Miele er den eneste produsenten som lager produkter som er ment å vare i 20 år.

Anonymous poster hash: 88642...1c8

Vi valgte Miele da det er disse maskinene som holder lengst. Mine foreldre som nå er 70 har byttet vaskemaskin én gang siden 1981. Tørketrommelen er 30 år gammel. I tillegg til at det er god økonomi er det miljøvennlig å kjøpe produkter som holder lenge.

Jeg lurer også på hvor mye folk vasker. Vi er en aktiv familie på 5 og klarer oss med en helt gjennomsnittlig størrelse på vaskemaskinen.

Anonymous poster hash: d162d...306

Brukte vel 16.000 på vask og tørk da vaskemaskinen konka kort tid etter tørketrommel her.. kjøpte ikke det billigste men langt fra det dyreste også

Anonymous poster hash: 5f7e9...c60

Ville kjøpt en ren vaskemaskin og en kombi vask/tørk. Mye mer effektivt, får vasket to maskiner samtidig, og det skal tromles blir både vasket og tørket i en operasjon. Det er ikke nødvendigvis dyrere heller.

Ang. pris tenker jeg du får det du betaler for. Min ti år gamle Miele har aldri hatt en feil, og går stort sett to ganger daglig. Billigere tørketrommel har vi byttet to ganger på de ti årene.

Anonymous poster hash: f2036...795

Jeg er selv inne på tanken på nytt sett. Som noen over her sier 7kg er nok til vårt bruk, men jeg sliter noe hinsides når trekk på overmadrasser og madrassbeskytter og dyner skal vaskes. For det må jo vaskes ett par ganger i året! Med 7 kg må man virkelig legge godviljen til og be til høyere makter om at ikke trommelen går i stykker når den våte dyna sentrifugeres. Så nei, jeg klarer ikke helt å skjønne familier som klarer seg med 7 kg.

Annonse

Brukte vel 7000-8000,- på vår Samsung 7kg vaskemaskin for et par mnd siden. Kjøpte utstillingsmodellen til redusert pris. Har tørketrommel fra AEG til ca 6000,- tror jeg. Veldig gode maskiner som gjør jobben de skal gjøre og vel så det.

Anonymous poster hash: b622e...9c0

Brukte vel 7000-8000,- på vår Samsung 7kg vaskemaskin for et par mnd siden. Kjøpte utstillingsmodellen til redusert pris. Har tørketrommel fra AEG til ca 6000,- tror jeg. Veldig gode maskiner som gjør jobben de skal gjøre og vel så det.

Mente 8kg....

Dere som har normale/små maskiner, hva gjør dere med dyner og lignende? Vi hadde 6 kg før, men måtte da på vaskeri for å få vasket dynene. Nå har vi en på 9 og en på 12 kg. Det er ikke fordi vi vasker enormt mye, men det får unna jobben på kortere tid og vi kan vaske alt hjemme.

Dere som har normale/små maskiner, hva gjør dere med dyner og lignende? Vi hadde 6 kg før, men måtte da på vaskeri for å få vasket dynene. Nå har vi en på 9 og en på 12 kg. Det er ikke fordi vi vasker enormt mye, men det får unna jobben på kortere tid og vi kan vaske alt hjemme.

Funker fint å vaske dyner i vår på 8 kg. En om gangen da ;) men vasker ikke dyner så ofte at det betyr noe syns jeg. Noen ganger hadde det nok vært praktisk med to maskiner, men som en familie på 4 så holder det i grunn med en, selv om det noen ganger blir liggende endel jeg ikke får tatt. Klarer alltid å få det unna i løpet av noen dager uansett ;)

Vi har 6kg nå, og vi har ingen problem med å vaske dynen i maskinen. Endret av ღTyrkiskPepperღ

Hi her.

Dette er ikke Miele, men jeg vil gjerne ha mulighet til å vaske dobbeldynene våre. Jeg ville i utgangspunktet ha 2 vaskemaskiner, men denne koster 14000 bare for én, så da er det bare å satse på at det er nok med denne ene på 12 kg. Vi er en familie på 5, og det hoper seg veldig opp med vask.

Anonymous poster hash: 0d551...91e

Vi har ikke økonomi til å bruke så mye penger på vaskemakin og tørketrommel selv om vi er stor familie.. Både vaskemakinen og tørketrommelen vi har nå, er kjøpt via kjøpe/salg side på facebook.. Tror vi betalte 1000 kr pr maskin og de funker helt fint.

Vi betalte det tidligere i år for våre nye . Er super fornøyd . Du får det du betaler for :)

Anonymous poster hash: 864df...6f8

Vår forrige vaskemaskin ga vi ca 3000.- for og den holdt i 18 år før den takket for seg.

Tørketrommelen kostet 2200.- og den er nå 21 år gammel.

Anonymous poster hash: 1fe71...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...