Gå til innhold

Får man lønnet permisjon for planleggingsdager i barnehage/skole når man er kommunalt ansatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke i min kommune (Trondheim) i alle fall. Jeg og mannen er begge lærere, vi må ordne med barnevakt disse dagene.

Anonymous poster hash: 5759f...572

Annonse

Det gjør det

Du får ikke lønn av kommunen for å være hjemme en planleggingsdag nei? Jeg har jobbet i Fredrikstad kommune i mange år, og det stemmer ikke. Du mente kanskje at det skjer i andre kommuner?

Endret av nasse nøffen

Det ligger ikke i det generelle permisjonsreglementet kommunene tar utgangspunkt i, men det kan være at enkelte gjør det, eller velger å bruke den generelle bestemmelsen for å gi det.

Anonymous poster hash: 63e0e...9b2

Annonse

Du får ikke lønn av kommunen for å være hjemme en planleggingsdag nei? Jeg har jobbet i Fredrikstad kommune i mange år, og det stemmer ikke. Du mente kanskje at det skjer i andre kommuner?

Sorry. Formulerte meg uklart. Mente å svare på den siste setningen din.

Jeg jobber selv i en kommune, får ikke fri med lønn på planleggingsdager. Mannen som jobbet i nabokommunen får...

Jeg er kommunalt ansatt, og vi får ikke det. Vi må ordne oss med barnevakt, eller spare feriedager.

Men jeg kan ikke la være å undre meg over disse generelle spørsmålene som kommer her inne, når alle burde forstå at det er ulikt fra sted til sted. Får jeg fri med lønn? Når åpner og stenger barnehagen/SFO? Er SFO åpen i høstferien? Også videre. Og selvsagt helt uten at man nevner med et ord hvilken kommune det gjelder. Gjett hva? Vi kan ikke vite hvordan det er i din kommune, din barnehage, din skole. Vi kan svare på hvordan det er hos oss, men det kan godt være at det er annerledes hos deg.

Forslag: Sjekk personalhåndboka. Eller spør noen på jobb, for eksempel sjefen din eller tillitsvalgt.

Jeg er kommunalt ansatt, og vi får ikke det. Vi må ordne oss med barnevakt, eller spare feriedager.

Men jeg kan ikke la være å undre meg over disse generelle spørsmålene som kommer her inne, når alle burde forstå at det er ulikt fra sted til sted. Får jeg fri med lønn? Når åpner og stenger barnehagen/SFO? Er SFO åpen i høstferien? Også videre. Og selvsagt helt uten at man nevner med et ord hvilken kommune det gjelder. Gjett hva? Vi kan ikke vite hvordan det er i din kommune, din barnehage, din skole. Vi kan svare på hvordan det er hos oss, men det kan godt være at det er annerledes hos deg.

Forslag: Sjekk personalhåndboka. Eller spør noen på jobb, for eksempel sjefen din eller tillitsvalgt.

Herlighet! Beklager at jeg trodde at alle kommuner hadde ca de samme reglene. Har spurt sjefen min og jeg får lønnet permisjon inntil fem dager i året for planleggingsdager.

Anonymous poster hash: 7a55e...f99

Fikk det i staten i hvert fall. Fikk i grunnen velferdspermisjon med lønn for alt mulig...

Anonymous poster hash: 8ef3d...60d

What?! Det har jeg aldri hørt om, og jeg har vært ansatt i staten i mange år..,

Anonymous poster hash: bf325...32f

What?! Det har jeg aldri hørt om, og jeg har vært ansatt i staten i mange år..,

Anonymous poster hash: bf325...32f

Mulig det er forskjell på hvilken virksomhet en jobber i? Ikke vet jeg...

Anonymous poster hash: 8ef3d...60d

På min arbeidsplass får vi absolutt ikke permisjon på planleggingsdager. Men vi kan få velferdspermisjon av en del andre gode grunner. Ikke så rart vi ikke får perm på planleggingsdager, kanskje, siden jeg jo jobber i skoleverket... 😉

Anonymous poster hash: b7a90...245

På min arbeidsplass får vi absolutt ikke permisjon på planleggingsdager. Men vi kan få velferdspermisjon av en del andre gode grunner. Ikke så rart vi ikke får perm på planleggingsdager, kanskje, siden jeg jo jobber i skoleverket... 😉

Anonymous poster hash: b7a90...245

Min mann er lærer og får perm med lønn når barnehagen har planleggingsdag.

Min mann er lærer og får perm med lønn når barnehagen har planleggingsdag.

Hvordan funker dette i praksis? I vår kommune har som regel barnehagen og skolen planleggingsdager samtidig, så da ville det blitt skrint med folk til å planlegge.

Hvordan funker dette i praksis? I vår kommune har som regel barnehagen og skolen planleggingsdager samtidig, så da ville det blitt skrint med folk til å planlegge.

Det har jeg ikke hørt noe om. Men alle har jo ikke barnehagebarn.

Har aldri tenkt at det går an å søke om velferdspermisjon for planleggingsdager, skal jammen forsøke det i år. Jeg jobber på sykehus. 

Anonymous poster hash: fcbe5...19c

Jeg er kommunalt ansatt i Kristiansand. Ingen betalt fri på planleggingsdager. De fleste av oss bruker flexitid/avspasering.

Aldri noe problem å få fri, heldigvis.

Anonymous poster hash: 9dc5b...1f5

Jeg jobber i staten og får velferdsperm på planleggingsdager. Men jeg har en venninne som jobber i en annen statlig virksomhet, og hun får ikke.

I vår kommune har skolene og barnehagene planleggingsdager samtidig, så da blir det vanskelig for lærere med barnehagebarn å ta fri.

At lærere med skolebarn ikke får fri når det er planleggingsdag er rimelig opplagt, spør du meg.

Anonymous poster hash: 2e10f...c82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...