Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Hva snakker man om i jordmorsamtale sammen med sjefen? Er sykemeldt hvis det har noe å si. Har ikke møtt jordmor så jeg aner ikke hva jeg går til. Anonymous poster hash: f7210...275
Snøfnugget Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Tilrettelegging først og fremst. Hadde det i første svangerskap. Opplevde det som ganske ukomfortabelt da jordmoren også spurte og gravde om personlige ting i forhold til graviditeten. Ikke alt jeg hadde lyst til å dele med de to sjefene mine og denne jordmoren jeg aldri hadde møtt før. Men poenget er vel tilrettelegging.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Tilrettelegging først og fremst. Hadde det i første svangerskap. Opplevde det som ganske ukomfortabelt da jordmoren også spurte og gravde om personlige ting i forhold til graviditeten. Ikke alt jeg hadde lyst til å dele med de to sjefene mine og denne jordmoren jeg aldri hadde møtt før. Men poenget er vel tilrettelegging. Det er jeg også redd for.. Har ikke møtt henne i det hele tatt, hvordan kan hun da vite hva jeg trenger? Anonymous poster hash: f7210...275
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Hun har jo først samtale med deg så med sjefen din ( eller omvent) så har hun samtale med dere begge, jm tar ikke opp personlige ting sammen med din sjef uten at dere har avklart det i samtalen dere to hadde først. Det har med tilrettelegging og gjøre og er gull om det funker, denne samtalen skal få deg ut av sykemelding og tilbake på jobb på ett vis.
Snøfnugget Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Synes hele opplegget var rart. Hadde vært mer naturlig å ha samtale med jordmor alene, for så at jordmor kunne formidlet til arbeidsgiver hva jeg evt hadde trengt av tilrettelegging og hjelpemidler i jobben. Har et godt forhold til begge sjefene, og deler mye. Men vil dele på egne premisser ikke fordi det er forventet i en slik samtale. Mulig det er forskjellig praksis rundtomkring og kommer nok en del an på jordmoren som kommer også.
Snøfnugget Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Hun har jo først samtale med deg så med sjefen din ( eller omvent) så har hun samtale med dere begge, jm tar ikke opp personlige ting sammen med din sjef uten at dere har avklart det i samtalen dere to hadde først. Det har med tilrettelegging og gjøre og er gull om det funker, denne samtalen skal få deg ut av sykemelding og tilbake på jobb på ett vis. Stemmer ikke med sånn det var på min jobb. Her var hele samtalen felles og det var ikke avklart noe på forhånd om det var greit.
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Stemmer ikke med sånn det var på min jobb. Her var hele samtalen felles og det var ikke avklart noe på forhånd om det var greit. Det hadde jeg rapportert videre for slik skal det ikke være, man skal ha egen samtale med jm før felles samtale.
Snøfnugget Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Godt å høre at det ikke er det som er vanlig praksis, for jeg opplevde det både ubehagelig og uprofesjonelt.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Vi skal ikke heller ha noen samtale først! Hvilke ting er naturlige å dele her? Jeg ønsker ikke å sitte og bli "avhørt" eller tømme meg og mine tanker foran sjefene... Anonymous poster hash: f7210...275
Snøfnugget Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Husk at det er lov å si ifra om du synes det blir for privat eller ikke har noe innvirkning på deg i arbeidslivet. Skulle ønske jeg sa ifra at jeg ikke synes det var greit. Det eneste du trenger å dele er jo egentlig det som er relevant for arbeidsplassen. F.eks om du jobber med mye løft og har bekkenløsning. Hvilke hjelpemidler som kan skaffes osv.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Jeg vurderte å samarbeide med jordmortjenesten på vår arbeidsplass men sa jeg fikk vite at alle samtalene kom til å Være trekantsamtaler dvs meg,jordmor og sjefen så fant jeg ut at jeg droppet hele greine. Min sjef er ufrivillige barnløs og har gravide langt oppi halsen så nytter ikke å prakke dette på henne. Trodde først at jeg skulle snakke med jordmor alene og at dersom det ble problemer angående tilrettelegging så kunne vi koble sjefen inn. Så trodde jeg skulle få tips og råd ut i fra min situasjon. Anonymous poster hash: 28409...227
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Jeg sa i fra at jeg ikke var interessert i å diskutere personlige ting og at jeg ikke kom til å ta med helsekortet (som det sto i retningslinjene) Samtalen skal dreie seg om tilrettelegging. Hun er ikke den gravides jordmor Anonymous poster hash: 17dff...bff
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 I alle dager... Jeg har som leder vært med på mange trekantsamtaler med gravide, og har også vært med på trekantsamtale som gravid selv. Hos oss er dette obligatorisk. Det er ikke eget møte mellom jordmor og gravid. Men så handler det heller ikke om private ting. Det handler om hvordan den gravide har det i jobben, og om det kan gjøres tilrettelegging som gjør arbeidet bedre for den gravide dersom det trengs. Det er jo egentlig samme type møte man er på med arbeidsgiver dersom man er sykmeldt, bare da er det ikke jordmor tilstede... Jordmor kan også søke om svangerskapspenger slik at den gravide slipper å bruke sykepenger. Anonymous poster hash: 105fd...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå