Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #26 Skrevet 24. september 2016 Det er kun i helt ekstreme tilfeller du kan få far fradømt foreldreansvaret. Det skjer så og si aldri. Jeg har selv prøvd, men kom ingen vei. Selvom far ikke kan ha samvær har han fremdeles foreldreansvar. Skjønn det den som kan Så med det du beskriver kommer han ikke til å miste foreldreansvar. Men muligens samvær. Anonymous poster hash: 61155...fba Merkelig at det skal være så vanskelig.. Men dersom mor og far har forskjellig adr under fødsel så får ikke far noe foreldreansvar... Anonymous poster hash: bb095...13b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #27 Skrevet 24. september 2016 HIJa, er latterlig at det er umulig å frata noen foreldreansvaret, NÅR vedkommende ikke er involvert i barnets liv på noen god måte. Som Pashla skriver her oppe; ja, han er full av vrangforestillinger.. Sitat: "Hans virkelighetsforståelse er såpass fjern fra det de fleste normale mennesker regner som logisk, at han nok neppe evner å endre seg. " Det er akkurat dette jeg føler! Jeg har over flere år sett den samme oppførselen, og i stede for å se en positiv endring, så ser jeg heller at han blir verre jo eldre datteren vår blir. Jo mer hun klarer å forstå og å prate, jo mer prøver han å påvirke henne. Hun har jo pappa for sin store helt, og er veldig lojal mot han, så jeg er litt redd for at det er slik at hun hopper når han sier "hopp". Hun har til og med kommet hjem etter samvær og fortalt at pappaen sier at han har en advokat som skal hjelpe pappa og prinsessa si med å være mer sammen med han, og at advokaten skal gjøre slik at "mamma ikke kan bestemme alene". Han prøver også febrilsk å innprente i henne at når hun er 12 år så kan hun bestemme selv. Og hun sier jo til meg at hun vil bo hos pappa. Det er jo slik at når barn er 7 år, så har de rett til å bli hørt. Må innrømme at jeg er redd for at hennes uttalelser om at hun ønsker å bo hos pappa skal veie tungt i en evt rettsak. Hun skjønner jo selvsagt ikke så mye, og evner ikke se hva som er sunt og godt for henne, men faren har laget et guddommelig bilde av seg selv til henne, og påvirker henne til å tro at det er synd i pappa som ser henne for lite fordi det er mamma som er vanskelig... Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #28 Skrevet 24. september 2016 Dette er som å lese om mitt liv. Min gutt på 7 år blir bare mer og mer hjernevasket av faren 😰 Har ingen gode råd til deg. Men følger gjerne tråden i håp om å få noen gode råd selv. Klem til deg 💖 Anonymous poster hash: 326fa...022
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #29 Skrevet 24. september 2016 Denne tråden burde være til skrekk og advarsel til dere som lager barn med udugelige fedre!!! Ja, jeg har også vært til sengs med opptil flere "nisser" av noen menn, men da brukte jeg dobbel beskyttelse. Piller og kondom. Anonymous poster hash: ab19b...b5e
Gjest Antarctica Skrevet 24. september 2016 #30 Skrevet 24. september 2016 Burde vel være til skrekk og advarsel for naive politikere som Solveig Horne, spør du meg.
Gjest Antarctica Skrevet 24. september 2016 #31 Skrevet 24. september 2016 Merkelig at det skal være så vanskelig.. Men dersom mor og far har forskjellig adr under fødsel så får ikke far noe foreldreansvar... Anonymous poster hash: bb095...13b Inntil nå...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #32 Skrevet 24. september 2016 HIJa, dere som enda ikke har fått barn; velg deres barns fedre med omhu. Men.. Samtidig vet jeg jo om flere (ikke minst lest fagartikler om MANGE) som har vært gift med "drømmemannen" i flere år, men når de da en dag skilles, da kommer en annen side frem... Selv den snilleste, ærligste og mest oppegående mannen kan bli til et ekte troll. Tro meg. Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #33 Skrevet 4. oktober 2016 HINå har jeg mottatt et brev fra han (enda en ny...) advokat, men en HELT absurd kontrakt de har satt sammen. Der ønsker de 50/50 samvær, han skal ha henne jul- og nyttårsaften i år delte høst- og vinterferier, MINST 4 uker i sommerferien. Og det merkeligste; barnet skal selv bestemme hvor det vil være på dets bursdag OG begge foreldre skal samarbeide om dette, 17. mai og slikt skal vi avtale mellom oss. Foreldres bursdager skal barnet bestemme hvor det vil være. Rustesting frafaller. Har noen uker på meg til å "signere kontrakten", hvis ikke blir jeg stevnet for rettslig prøving. Hallo, noen hjemme? Vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Han har hatt mange advokater, og kommet med like mange forslag på kontrakter. Dette er absolutt den som er helt absurd. Helt tydelig er det også at advokaten har hentet dette forslaget for samvær fra nettet en plass, for det er som et skjema som skal fylles ut. Mange skrivefeil er det også. Dette er vel kanskje mer skremselspropaganda, for de kan vel ikke tro at jeg går fra "Far er ikke en god voksenkontakt" til "Okei, her har du henne 50 %"..... I kontrakten står det også at far skal være tilgjengelig for skolen, og at info fra skolen skal mor gi videre til far. Nei, det kommer jeg nok ikke til å gjøre. Han har ikke en sjans til å følge henne godt opp ift skole, og det VET jeg. Da hun gikk i bhg var han ikke interessert i å få utlevert ukeplaner engang, mens nå skal han ha info om skole? En ting til...Dagens kontrakt sier at far skal ha henne to ettermiddager i måneden, ila en helg. Da jeg var på kontaktmøte på skolen, så fortalte jeg om familiesituasjonen til læreren. Jeg sa også at far ikke har lov til å hente henne på sfo/skole uten at jeg hadde gitt samtykke først. Dette har jeg vel egentlig ikke lov til? Samtidig har jeg jo det, da han skal rusteste seg før samvær, og i tillegg ikke har ukedagsamvær..Kan det få konsekvenser for meg at jeg har sagt dette til skolen? Læreren forsto meg hvertfall veldig godt, og vi ble enige om at jeg skal la datteren min gå til helsesøster for å avt få luftet vanskelige tanker hun kanskje har ift samvær med far, og alt det tullet han sier til henne. Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #34 Skrevet 4. oktober 2016 Noen som har noen innspill? Selv om jeg mener, og har bevis for, at far ikke er god, så er jeg veldig redd for hva dommere og sakkyndige i retten ser.. Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #35 Skrevet 4. oktober 2016 Håper du har advokat? Anonymous poster hash: 13876...33d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #36 Skrevet 5. oktober 2016 Kjip situasjon! Ift. skolen så kan du vel si hva du vil - men om de hadde vært proffe på dette hadde de nok beklaget og sagt at de måtte ha dette skriftlig (rettsavgjørelse f.eks). Det du kan gjøre er å sende mail til far og skrive at det ikke er ønskelig at han henter barnet på skolen uten at det er skriftlig avtale på det. Skulle han dukke opp på skolen og det virker som en "normal hentesituasjon" så er det bedre at han tar med seg barnet og at skolen heller gir beskjed til deg om at han kom etc. Dvs. skolen ringer - gjerne før de drar. Men, det er ikke skolens ansvar å holde igjen og en sånn situasjon kan potensielt utsette mange barn for en utrygg opplevelse. Her hadde jeg dialog med barnehagen om litt tilsvarende, men barnet uttrykte at han var redd for at faren skulle komme å hente han og jeg er sikker på at barnet ville vist uvilje/frykt om faren skulle komme. Dermed ville det vært en unormal hentesituasjon som kunne bli trenert/stanset til jeg kom el.l. Høres ut som du har vært gjennom det meste... mht. utkast til ny samværsavtale jan du vel - uten å bruke advokat- svare at du ikke er enig i utkastet som er kommet og at du er positiv til at samværet gjennoptas så snart avtalte tester er mottatt innen gitte tide. Evt. at du der skriver at inntil videre så ønsker du at det er en tilgjengelig annen voksenperson tilstede ved samværet. Kan du være fleksibel på hvem som er tilstede, feks. voksne i fars familie (besteforeldre, tante/onkel?). Anonymous poster hash: 08b39...64c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #37 Skrevet 5. oktober 2016 Kjip situasjon! Ift. skolen så kan du vel si hva du vil - men om de hadde vært proffe på dette hadde de nok beklaget og sagt at de måtte ha dette skriftlig (rettsavgjørelse f.eks). Det du kan gjøre er å sende mail til far og skrive at det ikke er ønskelig at han henter barnet på skolen uten at det er skriftlig avtale på det. Skulle han dukke opp på skolen og det virker som en "normal hentesituasjon" så er det bedre at han tar med seg barnet og at skolen heller gir beskjed til deg om at han kom etc. Dvs. skolen ringer - gjerne før de drar. Men, det er ikke skolens ansvar å holde igjen og en sånn situasjon kan potensielt utsette mange barn for en utrygg opplevelse. Her hadde jeg dialog med barnehagen om litt tilsvarende, men barnet uttrykte at han var redd for at faren skulle komme å hente han og jeg er sikker på at barnet ville vist uvilje/frykt om faren skulle komme. Dermed ville det vært en unormal hentesituasjon som kunne bli trenert/stanset til jeg kom el.l. Høres ut som du har vært gjennom det meste... mht. utkast til ny samværsavtale jan du vel - uten å bruke advokat- svare at du ikke er enig i utkastet som er kommet og at du er positiv til at samværet gjennoptas så snart avtalte tester er mottatt innen gitte tide. Evt. at du der skriver at inntil videre så ønsker du at det er en tilgjengelig annen voksenperson tilstede ved samværet. Kan du være fleksibel på hvem som er tilstede, feks. voksne i fars familie (besteforeldre, tante/onkel?). Anonymous poster hash: 08b39...64c Jeg ønsker å dra ut saken så lenge jeg kan, da min advokat er i mammapermisjon til januar. Kommer derfor ikke til å svare advokaten hans før samme dag som fristen går ut. HVIS jeg orker å svare da, for den er så latterlig at det rett og slett er et hån mot meg. Og MITT forslag er jo at barnefar skal ha barnet enda sjeldnere enn nå, og med en tilsynsperson som kommer utenfra, feks familievernkontoret. Jeg ønsker at barnefar skal ha barnet hver 6. eller 8. uke, under tilsyn og med rustester. Siden det har vært så dårlig samarbeid og han har kranglet så sinnsykt mye under den kontrakten vi har nå (den har rustester inkl, og det var meningen at den skulle vare bare ett år..Det er gått ett år nå), synes jeg ikke at han skal bli "premiert" med å få se/ødelegge barnet mer. Den avtalen vi har hatt, og alle før der, har jo nemlig ikke fungert. Føler tvert i mot at her må barnet beskyttes enda mer mot han da han har så dårlig innvirkning på henne jo eldre hun blir, og det betyr da redusert samvær. Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #38 Skrevet 5. oktober 2016 Jeg skjønner godt at du ønsker å dra dette ut, og at du ønsker lite / mindre samvær. Det er nok uansett lurt å svare advokaten hans slik at du ikke får noen negative bemerkninger på deg som kan slå dårlig ut for deg på sikt. Bare svar kortest mulig på deres krav. Jeg føler med deg! Anonymous poster hash: 08b39...64c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #39 Skrevet 5. oktober 2016 HIJeg kan da bare sende en e-post samme dag som fristen går ut, hvor jeg sier at jeg har fått deres utkast til samværsavtale, og at jeg ikke signerer under den? Jeg skjønner selv at for at jeg skal fremstille som positiv og samarbeidsvillig, så burde jeg skrive noe sånt som "Jeg ønsker at samvær med far skal gjenopptas snarest mulig, og fortsette på den gamle avtalen hvor far må ta rustester ifm samvær" Men det er jo ren løgn! Jeg ønsker virkelig ikke at samvær skal gjenopptas snarest mulig fordi kontakten med far er så viktig. Tvert i mot, jeg må holde datteren min tilbake for hennes eget beste! Ah..Er så lei, så sliten, og så fryktelig ferdig med å være hyggelig og stadig bli dratt mellom advokater, møter, trusler om stevninger, når det er FAR som gang på gang bryter kontrakten... Ironisk nok, og tragisk nok, så svarer far meg med: "Håper du kan slutte med dette tullet, slik at vi kan samarbeide om barnets beste, nemlig at hun har krav på å være sammen med meg. Skjønner ikke hvorfor du er så lite samarbiedsvillig, det er barnet vårt som lider under det tullet ditt" Og DETTE forventer retten, dommere og sakkyndig at jeg skal samarbeide med?! Jeg kommer til å si at jeg desverre ikke kan "samarbeide" mer med dette mennesket av egen psykes skyld, og at han rett og slett ikke evner å forstå. Nå har dette pågått over så mange år, så sjansen for forandring er minimal. Forestill deg at du henter barnet ditt fra samvær med far en helg, og når du henter barnet så sier det: "Mamma, pappa sier at han har ordnet en advokat som skal hjelpe stakkars pappa mot vanskelige deg. Jeg vil bo hos pappa, og pappa sier jeg får lov, men at du hindrer det." Når du da tar dette opp med faren, så skjønner han ikke hvilken posisjon han setter barnet i, men unnskylder seg faktisk samtidig som han skylder på barnet: det var hun som spurte, det er hun som ville, jeg sa bare KANSKJE, osv..Og når han ser at du reagerer, så blir du kalt vanskelig, at du "må slappe av", at du er lite samarbeidsvillig.... AAAARGH!!! Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #40 Skrevet 10. oktober 2016 hiNoen som har råd å komme med mtp far og hans nye advokats forslag til samvær? Forslaget deres er jo hinsidig! Jeg må for alt jeg kan prøve å dra ut saken til over nyttår, da min advokat er tilbake igjen.. Kanskje jeg burde vurdere å bare slutte å jobbe for å få fri rettshjelp slik at jeg kan beskytte barnet mitt. Latterlig rettssystem i Norge! Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #41 Skrevet 10. oktober 2016 Hei. Jeg har svart deg over også. Og du har jo et annet ønske så det er vel kanskje bare å svare det tilbake? At du ser hva de har foreslått, at du ikke er enig i forslaget og at du heller foreslår... (det reduserte samværet inkl tester). Så går det forhåpentligvis litt tid før de svarer og du må komme med noe mer. For øvrig - jobbet ikke advokaten din i et fellesskap slik at det er noen andre som kan hjelpe i hennes fravær? Har du ikke kopi av noe tidligere korrespondanse som du kan hente formuleringer fra? Anonymous poster hash: 08b39...64c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #42 Skrevet 10. oktober 2016 Hei. Jeg har svart deg over også. Og du har jo et annet ønske så det er vel kanskje bare å svare det tilbake? At du ser hva de har foreslått, at du ikke er enig i forslaget og at du heller foreslår... (det reduserte samværet inkl tester). Så går det forhåpentligvis litt tid før de svarer og du må komme med noe mer. For øvrig - jobbet ikke advokaten din i et fellesskap slik at det er noen andre som kan hjelpe i hennes fravær? Har du ikke kopi av noe tidligere korrespondanse som du kan hente formuleringer fra? Anonymous poster hash: 08b39...64c Takk. Litt av grunnen til at jeg ønsker å dra dette ut, er pga økonomi.. Jo, jeg tenker at jeg skal svare henne, men på samme dag som fristen går ut. Men jeg tenker: når jeg og barnefar er i helt motsatte ender av skalaen, der jeg ønsker timesamvær annenhver måned under tilsyn, og han ønsker 50%, så er det aldri en mulighet for at vi blir enige.. Hva tenker du om dette da: Far har ikke hatt barnet på jul- eller nyttårsaften de 4 siste årene. Men han har fått sett og et par ganger fått hatt henne på overnatting i romjulen. I kontrakten står det ingenting om ferier og slikt, og jeg ser egentlig ikke poenget med hvorfor han på liv og død skal ha henne på slike store merkedager. Uansett, jeg og familien min har planlagt å reise bort og feire jul hos besteforeldrene mine som bor svært langt unna i år. Det vil si at han ikke får se barnet i det hele tatt. Dette har jeg ikke sagt noe om, og siden vi ikke har noen avtale om jula, så kommer jeg ikke til å si noe før det blir helt nødvendig, slik at han ikke kan stikke kjepper i hjulene. Men, hvis vi ikke klarer å lage nye kontrakt før jul, så er det jo slik at han skal ha henne på timessamvær i slutten av måneden, altså helga som er midt i jula. Hadde han vært ordentlig, og en god far, skulle jeg gjort ting annerledes..Men jeg nekter å sitte alene hjemme i jula, bare fordi han skal se datteren sin i 5 timer... Anonymous poster hash: 5b98b...366
Gjest Antarctica Skrevet 10. oktober 2016 #43 Skrevet 10. oktober 2016 Takk. Litt av grunnen til at jeg ønsker å dra dette ut, er pga økonomi.. Jo, jeg tenker at jeg skal svare henne, men på samme dag som fristen går ut. Men jeg tenker: når jeg og barnefar er i helt motsatte ender av skalaen, der jeg ønsker timesamvær annenhver måned under tilsyn, og han ønsker 50%, så er det aldri en mulighet for at vi blir enige.. Hva tenker du om dette da: Far har ikke hatt barnet på jul- eller nyttårsaften de 4 siste årene. Men han har fått sett og et par ganger fått hatt henne på overnatting i romjulen. I kontrakten står det ingenting om ferier og slikt, og jeg ser egentlig ikke poenget med hvorfor han på liv og død skal ha henne på slike store merkedager. Uansett, jeg og familien min har planlagt å reise bort og feire jul hos besteforeldrene mine som bor svært langt unna i år. Det vil si at han ikke får se barnet i det hele tatt. Dette har jeg ikke sagt noe om, og siden vi ikke har noen avtale om jula, så kommer jeg ikke til å si noe før det blir helt nødvendig, slik at han ikke kan stikke kjepper i hjulene. Men, hvis vi ikke klarer å lage nye kontrakt før jul, så er det jo slik at han skal ha henne på timessamvær i slutten av måneden, altså helga som er midt i jula. Hadde han vært ordentlig, og en god far, skulle jeg gjort ting annerledes..Men jeg nekter å sitte alene hjemme i jula, bare fordi han skal se datteren sin i 5 timer... Anonymous poster hash: 5b98b...366 Men du får jo heller ikke rustestene du ber om? Er ikke det grunn nok til å stoppe det planlagte samværet?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #44 Skrevet 10. oktober 2016 HINei, jeg fikk ikke rustestene. Men til gjengjeld så har han aldri nektet å ta rustester, det er bare det at han alltid leverer de alt for sent. Det er likegyldig for meg at han leverer bevis på at han har testet seg samme dag som samværet, eller 3 dager etter, da poenget er at jeg skal kunne forberede og planlegge helgen, og VITE at han har testet seg. Derfor har han ikke brutt noen kontrakt, i HANS øyne. Resultatene for det siste samværet (august) fikk jeg for ca 2 uker siden... Og han påsto hardnakket at han hadde testet seg før han skulle ha henne i september, men jeg mottok jo ingen tester og da uteble samværet. Advokaten hans mener at hvis han nå viser at han tok testen i august, da jeg nektet samvær, så er det grunn nok til å gjenoppta samværene. Men ærlig talt, er det slik det skal være? Han gjør jo bare som det passer seg, også gjenopptas samværet? Anonymous poster hash: 5b98b...366
Gjest Antarctica Skrevet 10. oktober 2016 #45 Skrevet 10. oktober 2016 HI Nei, jeg fikk ikke rustestene. Men til gjengjeld så har han aldri nektet å ta rustester, det er bare det at han alltid leverer de alt for sent. Det er likegyldig for meg at han leverer bevis på at han har testet seg samme dag som samværet, eller 3 dager etter, da poenget er at jeg skal kunne forberede og planlegge helgen, og VITE at han har testet seg. Derfor har han ikke brutt noen kontrakt, i HANS øyne. Resultatene for det siste samværet (august) fikk jeg for ca 2 uker siden... Og han påsto hardnakket at han hadde testet seg før han skulle ha henne i september, men jeg mottok jo ingen tester og da uteble samværet. Advokaten hans mener at hvis han nå viser at han tok testen i august, da jeg nektet samvær, så er det grunn nok til å gjenoppta samværene. Men ærlig talt, er det slik det skal være? Han gjør jo bare som det passer seg, også gjenopptas samværet? Anonymous poster hash: 5b98b...366 Det hjelper jo ikke at han tester litt her og der hvis resultatene ikke blir synlige for deg. Da er de jo verdiløse, de kan jo være positive for alt du vet. Så det tror jeg ikke advokaten kommer langt med.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2016 #46 Skrevet 10. oktober 2016 HIOg nå ønsker advokaten at rustestene skal helt bort.. Det verste er at det er far som person som er den størst frykten min ift å ha samvær med datteren min..Og dét får jeg ikke stoppet. Alt dritten, løgnene og voksenpraten han fyller henne opp med. Hun er ganske avhengig av meg, det er alltid jeg som har vært der for henne. Så derfor kunne jeg vridd rundt halsen hans, når jeg nå bare kan stå å se på "resultatet hans" etter hvert samvær; en frekk, sur og vanskelig datter, som sier ting som ikke skal komme fra barnemunn. Han forsøker å sette henne opp mot meg, for å få henne til å ønske mer pappa-tid. Og hun ønsker jo selv å se pappa mye. Anonymous poster hash: 5b98b...366
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #47 Skrevet 11. oktober 2016 Hva sier testene - antar at de er "rene"? Utfordringen er vel bl.a. hvor lenge du kan kreve tester dersom de i mnd etter mnd er rene? Og hva da? Jeg forstår frustrasjonen din. Dersom dere i det hele tatt kommer noe videre før jul så kan du vel tilby et alternativ før og etter reisen som kompensasjon for det samværet som evt utgår i julen? F.eks. helgen før noen timer og helgen etter noen timer. Anonymous poster hash: 08b39...64c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #48 Skrevet 11. oktober 2016 Stakkars deg som må forholde deg til dette vesenet. Har dessverre ingen råd å komme med annet enn å dokumentere så mye som mulig av hva som blir sagt mellom deg og barnefar. Ha telefonen på opptak. Ville også tatt opp hva barnet sier om far slik at du får dokumentert noe av hjernevaskingen til far. Ønsker deg og jenta di alt godt. Håper det ordner seg. Klem! Anonymous poster hash: 801f9...628
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #49 Skrevet 11. oktober 2016 HINå driver far på med å stresse meg med å gi et svar på "tilbudet" han og advokaten har kommet med, hvis ikke blir det rettsak. Men advokaten har skrevet at jeg må svare innen 21.oktober, så jeg kommer ikke til å svare før da heller. Far stresser nok med at han ønsker barnet i jula, derfor han pusher på nå. Er slik hvert år. I tillegg skrev plutselig far til meg: "Vil du virkelig at barnet skal lide under en rettsak mellom oss? Det er viktig at hun har meg i livet sitt" Også spurte han etter "skoleplan" fordi han visste jo ingenting, og om jeg hadde det. Han har aldri brydd seg om slikt tidligere i barnehage, så her er det vel advokatens ord. Det finnes dog ingen "skoleplan", så hvis han ønsker det ukentlige planen hennes, får han jaggu meg ta kontakt med skolen selv. Er jeg barnslig her? Anonymous poster hash: 5b98b...366
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2016 #50 Skrevet 11. oktober 2016 Nei. Han får selv prøve å være pappa, ikke bare mors plageånd. Syns du kan svare (hvis du svarer på våset hans, da) at det IKKE er viktig for henne å ha ham i livet sitt, men tvert imot er skadelig - så lenge han driver som han gjør, bruker henne som budbringer til deg osv. Det er omsorgssvikt, og vil ikke tjene hans sak i retten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå