Gå til innhold

Anafylaktisk sjokk av salt? Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en kollega som påstår hun får allergisjokk av all mat med tilsatt salt, inkludert helt alminnelige varer spm gulost og grovbrød.. Hun sier halsen snører seg sammen, hun får ikke puste og får kramper i hele kroppen. Men det er visst ikke legen som har satt denne diagnosen på henne. Er det virkelig mulig? Kan kroppen reagere så kraftig på så relativt små mengder av noe den trenger for å overleve?

Anonymous poster hash: 8ab2f...0df

Fortsetter under...

Skrevet

Aldri hørt om at går an. Det tror jeg bare er tull.

Anonymous poster hash: 17fb9...e57

Skrevet

Vil tro det er andre ting i maten som ev. har gitt henne et slikt allergisk sjokk.

Anonymous poster hash: 80a80...abe
Skrevet

Hva spiser hun da? Og synes det høres veldig rart ut. Jeg er selv allergisk mot utrolig mye. Og er i kontakt med mange andre, med kraftige allergi plager.  Men har aldri hørt om allergi for salt.

Anonymous poster hash: 6d78a...f5b
Skrevet

Tull og tøys.

Alt har salt i seg, så da må hun leve på luft og kjærlighet...

Anonymous poster hash: 52b29...5d4

Skrevet

Høres veldig rart ut. Salt er livsnødvendig så personer med allergi mot salt ville vel dø enten av allergien eller av mangel på salt. Noe annet er at mye salt ikke er sunnt.

Anonymous poster hash: f7f3f...34f

Annonse

Skrevet

Har fått en kollega som påstår hun får allergisjokk av all mat med tilsatt salt, inkludert helt alminnelige varer spm gulost og grovbrød.. Hun sier halsen snører seg sammen, hun får ikke puste og får kramper i hele kroppen. Men det er visst ikke legen som har satt denne diagnosen på henne. Er det virkelig mulig? Kan kroppen reagere så kraftig på så relativt små mengder av noe den trenger for å overleve?

Anonymous poster hash: 8ab2f...0df

Har hun satt den diagnosen på seg selv? Så hun har hatt krampeanfall hvor hun ikke får puste, uten å kontakte lege eller ambulanse?  Det henger jo ikke på greip

Anonymous poster hash: 9330e...671

Skrevet

Anafylaktisk sjokk er det hvertfall ikke!

Anonymous poster hash: e75aa...43d

Skrevet

Å Være allergisk mot saltmineral er ikke mulig.

Men like umulig er det å snakke fornuft til henne

Anonymous poster hash: 69443...b5a

Skrevet

Jeg er "allergisk" mot salt. Ikke slik du beskriver din kollega er, men jeg blir kvalm og kaster opp. Jeg tåler ikke salte ting, ei heller halvfabrikata fra Toro osv da det er tilsatt store mengder salt. Noen brød, knekkebrød og visse type oster gir meg også denne reaksjonen. Det er faktisk så ille at jeg kan slite med å spise mat på restauranter eller hjemme hos andre som ikke er obs på "allergien" min. Min eks svigermor trodde ikke på meg og nektet og ta av mat til meg før hun saltet det.mdet resulterte i at jeg måtte løpe og kaste opp. Hun kalte det inn innbilning, og for å bevise dette saltet hun min mat og sa at hun ikke gjorde det. En gang kastet jeg opp på henne...

Unntaket er når jeg er gravid. I alle mine tre svangerskap har jeg da "lystet" på salt mat som jeg ellers ikke kan spise. Bacon og salami f.eks. Legen sa at det ant er fordi je har et underskudd av salt i kroppen

Anonymous poster hash: 7f389...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...