Gå til innhold

Jeg er temmelig lei barnehagen som sønnen min går på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 4 gangen på under 2-3 uker at barnet har nesen revnet på overleppen.

Han har altså veldig hoven overleppe, i tillegg til at det har blitt sår under med masse blod.. Seriøst? Det verste av alt er at de ikke sier en dritt, å når jeg spurte dag så sier ene læreren "nei har han slått seg"? Jeg tenkte inni meg <kødder du med meg, du har passet på barnet mitt siden kl 10.00 å du spør meg om han har slått seg>?!

Den andre læreren som stå rett ved siden av, begynte å stamme <ja du skjønner han strakk seg etter en leke så falt han> Så ingen leker når jeg hentet sønnen min ute på lekeplassen! Det kokte inni meg, så måtte bare si okey, takk for i dag så gikk jeg!

Dere har sikkert sett innlegg her fra meg fra

tidligere, der jeg skriver at jeg er egentlig ganske misfornøyd med barnehagen fra før.

Føler bare det baller seg mer og mer.. Jeg er førstegangsmamma å det er ikke alltid like lett å vite hva som er galt og hva som er riktig. Jeg gråt som et barn når jeg gikk fra barnehagen. Ringte foreldrene mine, de sier jeg burde snakke med dagligleder. Mannen sier jeg ikke burde sende han mer til barnehagen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker ikke å ha konflikter med noen, men en ting er sikkert og sant.

Min bror som var på middag hos i dag fikk meg til å tenke litt, han sa følgende:

Om du tok fri fra barnehagen noen dager, å han hadde falt så mange ganger som han har gjort i barnehagen. I tillegg på samme plass flere ganger, så hadde barnehagen sendt bekymringsmelding til barnevernet. 100% sikkert... De er også veldig sløve på mye annet, hve gang jeg hente sønnen i barnehagen å skal skifte han hjemme. Så er bleia stapp full av tiss, og det lukter urin.

I dag f.eks ble jeg litt lurt av været. Det var kjempe kalt tidlig på morran, så dumme meg tok bare en tjukk body (det viste seg å være ull) utover dagen ble det varmt. Tenkte at seff de skifter han til en t-skjorte eller lignende. Nope.

Nei jeg er så lei meg at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre, i tillegg høygravid. Blir litt mye for meg.. Men en ting er sikkert, skal si opp barnehage plassen til sønnen vår å finne en annen heller. Så får bare sønnen være hjemme til vi finne noe annet, lillebror blir født om 1,5 mnd så. Men jeg skulle jo ønske at jeg fikk gode opplevelser som førstegangsmamma med å sende barnet i barnehagen.

Håper virkelig ikke alle barnehagene er sånn!!

Håper dere kan gi meg noen gode råd på hvordan jeg skal si ifra til barnehagen om dette.

Og er ganske sikker på at dere kommer til å skrive ja men alle barn slår seg, ja alle barn slår seg men jeg betaler de masse penger, å da skal de faktisk gjøre jobben sin og passe på barnet mitt. Jeg skal ikke betale masse penger for at barne mitt skal være ett sted i 8 timer og slå seg til blods. Da får se ansette flere lærere... Han er bare 17 mnd, hallo.. En 17'mnd gammel baby kan ikke bare gå fritt å vite at det er farlig f.eks å klatre på høye trapper laget av tre..

Jeg gir meg.... Klarer ikke å skrive mer om dette, tror det ble langt nok

Anonymous poster hash: 90508...fc4

Skrevet

Syns du skal sammenfatte alle disse hendelsene med dato og kort beskrivelse av hva som er skjedd; f eks slik:

17/9 - skade i ansiktet som ingen kunne gjøre rede for, blør og har en 2 cm lang flenge i huden. Manglende bleieskift

18/9 - manglende bleieskift

19/9 - manglende bleieskift og helt feil påkledning i forhold til været

20/9 - ny skade i ansiktet, mangelfull redegjørelse for hvordan den har skjedd

Osv osv, hva det nå er du har opplevd.

Hvis du har 10 sånne punkter i løpet av en 2-3-ukers periode er det åpenbart at de ikke passer godt nok på.

Anonymous poster hash: b8f60...45d

Skrevet

Glemte å tilføye: og dette brevet sender du til styrer og ber om et møte, med kopi til avd.leder. Få på bordet hva som skjer. De har for lite folk på.

Skrevet

Tror du virkelig at de som jobber i bhg fotfølger barnet ditt konstant ? Uhell skjer, og det kommer til å skje uhell med blod hjemme også,'når du har ansvaret . Men de burde kunne sagt til deg at han har falt og slått seg .

Anonymous poster hash: 48fb2...c66

Skrevet

Tror du virkelig at de som jobber i bhg fotfølger barnet ditt konstant ? Uhell skjer, og det kommer til å skje uhell med blod hjemme også,'når du har ansvaret . Men de burde kunne sagt til deg at han har falt og slått seg .

Å bytte bleien bør de klare å holde rede på, altså.

Skrevet

Jeg har hatt fire barn i barnehager og har til gode å finne barnet skadet uten at de ansatte bemerket det og hadde noenlunde oversikt over hva som hadde skjedd.
Skrevet

Jeg har hatt fire barn i barnehager og har til gode å finne barnet skadet uten at de ansatte bemerket det og hadde noenlunde oversikt over hva som hadde skjedd.

Helt enig. Særlig med blodige sår i ansiktet!

Skrevet

Du bør få beskjed når du henter et barn som har slått seg. Det kan og bør du klage på til barnehagen.

Du kan ikke forvente at barnehagen fotfølger barnet ditt hele dagen og de kan ikke ha ham i bånd, ergo er det en forholdsvis stor sjanse for at han kommer til å slå seg nå og da. Det kan du ikke klage på, men du kan som sagt klage på at de ikke på eget initiativ forteller deg hva som har skjedd når du kommer og henter.

Barn slår seg og nei, broren din har ikke rett i at barnehagen ville meldt deg til barnevernet om barnet ditt slår seg fire ganger på 2-3 uker. Noen barn slår seg mye, noen er mer klumsete, uvørne, motorisk svakere eller mer uheldige og slår seg oftere enn andre. Mitt ene barn har nesten aldri slått seg, verken som liten eller stor, det andre kunne fint ha hatt "plaster" som mellomnavn.

Har barnet full bleie hver gang du henter, bør du ta dette opp med barnehagen, for sånn skal det ikke være. Om det ikke er sånn at du stadig henter rett etter sovetid eller midt i andre tider hvor det er skiftetid og de ikke har rukket å skifte ennå.

Barnehagen er tydeligvis dårlig på kommunikasjon, men det høres det ut som om du er også. Du må rett og slett gi beskjed til barnehagen, stille spørsmål, si hva du mener, be om informasjon etc. Det er vår plikt som foreldre.

Skrevet

Er dette deg hvor ungen satt ute med tøfler? Ville laget et hel...for brhg, sendt brev til kommunen, styrer, hatt møte med styrer og sagt tydelig ifra hvorfor du bytter.

Men lag en liste med dato og hendelser slik at klagen får mer " kjøtt på bena"

Anonymous poster hash: 0cd9f...710

Skrevet

Uhell skjer, men klart du skal få beskjed om det! Er det første bhg. gjorde når det skjedde med mine barn iallfall. Og du bør absolutt gi en tilbakemelding på at du ikke er fornøyd til daglig leder. Det er ikke noen konflikt selv om man gir tilbakemelding.

Anonymous poster hash: 59245...be8
Skrevet

Å bytte bleien bør de klare å holde rede på, altså.

Ja det syntes jeg også . Men jeg reagerer like mye på hi som ikke tør å stå opp for ungen sin og si i fra. Om dette skjer hver dag liksom.

Skrevet

Tenkte å skrive en email til dagligleder? Hva kan jeg skrive? Nå har jeg jo ikke notert ned alle datoene på pappirer det er jo kanskje dumt. Men husker jo det sånn ca når det skjedde.

Eventetulet kan jeg skrive

Episode 1

Episode 2 osv ...

Skrevet

Er dette deg hvor ungen satt ute med tøfler? Ville laget et hel...for brhg, sendt brev til kommunen, styrer, hatt møte med styrer og sagt tydelig ifra hvorfor du bytter.

Men lag en liste med dato og hendelser slik at klagen får mer " kjøtt på bena"

Anonymous poster hash: 0cd9f...710

Ja det er meg... Nye ting skjer helt tiden i barnehagen! Er utrolig lei nå

Skrevet

Du må ta opp disse tingene med barnehagen før du evt bytter barnehage. 

Jeg ville bedt om møte med ped.leder og barnehagestyreren. 

Vet det er ubehagelig, men det trenger ikke bli noen konflikter ut av det om du skjønner? Om disse ikke tar deg seriøst eller du føler at du ikke blir hørt eller ikke får tilfredsstillende svar sender du klage til kommunen og bytter barnehage.

Anonymous poster hash: c2069...55b
Skrevet

Du må ta opp disse tingene med barnehagen før du evt bytter barnehage. 

Jeg ville bedt om møte med ped.leder og barnehagestyreren. 

Vet det er ubehagelig, men det trenger ikke bli noen konflikter ut av det om du skjønner? Om disse ikke tar deg seriøst eller du føler at du ikke blir hørt eller ikke får tilfredsstillende svar sender du klage til kommunen og bytter barnehage.

D

Skrevet

D

DET ER VELDIG VIKTIG Å MELDE FRA OM TING MAN ER MISFORNØYD MED. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...