Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #51 Skrevet 21. september 2016 Det viser seg faktisk at de barna som har høyt fravær på barneskolen er de sammen som har høyt fravær på videregående. Ja, kronisk sykdom kan vise seg å være ... kronisk. Jeg jobber i vgs og kan informere deg om at det ikke er foreldrenes valg av ferie i barneskolen som gjør utslag i 17-årsalderen, altså. Men mobbeproblematikk, diabetes, angstsykdommer, epilepsi, morbus Crohn, Aspergers syndrom, Tourettes lidelse, traumer og vantrivsel har alle en tendens til å bite seg fast... Anonymous poster hash: 8a0b0...51f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #52 Skrevet 21. september 2016 Jeg synes for øvrig siste uken før jul og sommer er uproblematisk å ta fri. På vår skole gjør de ikke noe den siste uken. Lager litt julepynt, spiser litt pepperkaker/tur med grilling (avhengig av om det er jul eller sommer), rydder o.l. Ingen katastrofe å gå glipp av. Mine barn hadde til sammen 2 dager med fravær forrige skoleår (de var syke) så tror ikke de lærer ukultur. Anonymous poster hash: 823a4...fe8
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #53 Skrevet 21. september 2016 Nå er det jo fryktelig kjedelig å kunne alle bokstavene unntatt 3.... Ikke ille om det er x, z og q, men ytterst plagsomt om e, r og s mangler. Da vill dtt innlggt blitt vanklig å kriv. Anonymous poster hash: 823a4...fe8 Du vet visst ikke mye om hvordan man underviser i 1.klasse? De første 8 bokstavene man lærer er de som hører til i huskeordet SILOREMA. Med dem kan man skrive så mange setninger at de utgjør stammen i leseopplæringa de første 3-4 månedene: "Se sola. Ola sier sol. Eli sier les. Mor leser. Sam er rar." Uka før jul brukes for øvrig mest til sang, juleverksteder, lystenning og hygge. Synd å miste, men ikke avgjørende. Anonymous poster hash: 8a0b0...51f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #54 Skrevet 21. september 2016 ame="Anonym bruker" post="148106139" timestamp="1474411921"] 19 dager er ferieuker?? Mine barn har ferie fra omkring siste uken i juni til medio august. Sånn ca 8 ukers sammenhengende ferie. Rimelig tid til en lang reise det. (Ikke at jeg av den grunn er imot ferie ellers i året da. I hvertfall på barnetrinnet.) Anonymous poster hash: 10b6b...175 </em> Men det hjelper ikke når målet er å feire jul sammen med familie! Og dessuten er det å foretrekke å reise i vinterhalvåret når man skal ned til new zealand Anonymous poster hash: 96ea6...617
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #55 Skrevet 21. september 2016 Stor diskusjon Hvis noen lurer så reiser vi! Førsteklassingen tar fri de siste 8 skoledagene før juleferien starter! Vi holder oss akkurat innenfor det som er greit for det er snakk om konsekvenser som utskrivning etc Blir hyggelig å endelig kunne feire jul sammen med familien der nede - barna gleder seg til å treffe søskenbarn, tanter og onkler igjen:) HI Anonymous poster hash: 96ea6...617
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #56 Skrevet 21. september 2016 Stor diskusjon Hvis noen lurer så reiser vi! Førsteklassingen tar fri de siste 8 skoledagene før juleferien starter! Vi holder oss akkurat innenfor det som er greit for det er snakk om konsekvenser som utskrivning etc Blir hyggelig å endelig kunne feire jul sammen med familien der nede - barna gleder seg til å treffe søskenbarn, tanter og onkler igjen:) HI Anonymous poster hash: 96ea6...617 God tur😘 Anonymous poster hash: 7249e...38c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #57 Skrevet 21. september 2016 Stor diskusjon Hvis noen lurer så reiser vi! Førsteklassingen tar fri de siste 8 skoledagene før juleferien starter! Vi holder oss akkurat innenfor det som er greit for det er snakk om konsekvenser som utskrivning etc Blir hyggelig å endelig kunne feire jul sammen med familien der nede - barna gleder seg til å treffe søskenbarn, tanter og onkler igjen:) HI Anonymous poster hash: 96ea6...617 Bra! Det blir en fantastisk opplevelse for hele familien. God tur! Anonymous poster hash: 9938e...e39
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #58 Skrevet 21. september 2016 Jeg er egentlig imot å ta de ut av skolen for ferie, men da tenker jeg mest på disse som tar barna ut en uke for å reise til Syden hver vår og høst. Der finnes noen av dem nemlig, noen av dem er til og med frekke nok til å ringe lærer/klassekontakt og be de flytte avslutninger, turer o.l til en uke de ikke er på ferie... Men av og til, som i deres tilfelle, den ene gangen i tiåret dere reiser til andre siden av kloden for å feire noe med familien, så må der være lov. God tur ☺️ Anonymous poster hash: ab619...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå