Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Jeg er mer håpløs enn Sheldon Cooper når det gjelder å snakke med andre mennesker. Trenger å lære meg noen knep. Blir alltid sittende utenfor som en lyttende dust mens de andre sitter i en ring og skravler i ett Anonymous poster hash: 22c06...35e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Jeg er mer håpløs enn Sheldon Cooper når det gjelder å snakke med andre mennesker. Trenger å lære meg noen knep. Blir alltid sittende utenfor som en lyttende dust mens de andre sitter i en ring og skravler i ett Anonymous poster hash: 22c06...35e Hvis du ikke kjenner de fra før liksom? Hva de jobber med, eller om de studerer og i tilfellet hva. Om de har unger? Hehe.. Er god på smalltalk med kjentfolk, men fremmede er det verre med. Hvor de er fra bruker jeg spørre om. Anonymous poster hash: 8278e...ef5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Været er alltid ok å snakke om om man ikke kommer på noen andre ufarlige, og litt småkjedelige, temaer. Uansett med hvem, eller hvilken sammenheng. Anonymous poster hash: 90f98...ba7
Berta_78 Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Jeg pleier ofte å spørre folk om råd; er du kjent her i byen? Hvor er det bra å gå ut og spise? Vi mangler noe å se på - har du en bra serie? Har du vært i en bra storby i det siste? Lurer på om vi skal ta en tur og trenger tips... Lettere å bli kjent når man får folk til å snakke om ting de liker eller ikke :-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Skryt av folk, det hjelper alltid ( uansett om du ikke mener det): Jeg likte kjolen din, hvor har du kjøpt den? Per sier dere bowler mye, det har jeg aldri vært flink i, har du noen triks? Huskeregel: folk elsker å snakke om seg selv Anonymous poster hash: 2840a...48e
Von Hertelhofen Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 For all del - ikke snakk om været. Det er bare interessant for de som er 60 +.
Gjest Antarctica Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Været er siste utvei. MÅ du snakke om været, bør det etterfølges av en relevant anekdote (av typen "Ja, det er mye snø, det har snødd så mye i det siste at jeg satte meg fast med bilen i morges. Naboen måtte hale meg ut med slepetau. Og det er 3.gang denne måneden!") Prøv heller å finne connections mellom deg og den andre. Personen har barn, ok, går barnet på samme skole som ditt? Er i samme alder, trener samme sport? Eller personens yrke interesserer deg, kjenner du kollegaen hans? Har du selv jobbet i samme bransje? Personen liker å reise - ok, har hun vært et sted nylig som du også er glad i? Hun liker å lage mat, kan dere finne noe å prate om der?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Været er siste utvei. MÅ du snakke om været, bør det etterfølges av en relevant anekdote (av typen "Ja, det er mye snø, det har snødd så mye i det siste at jeg satte meg fast med bilen i morges. Naboen måtte hale meg ut med slepetau. Og det er 3.gang denne måneden!") Prøv heller å finne connections mellom deg og den andre. Personen har barn, ok, går barnet på samme skole som ditt? Er i samme alder, trener samme sport? Eller personens yrke interesserer deg, kjenner du kollegaen hans? Har du selv jobbet i samme bransje? Personen liker å reise - ok, har hun vært et sted nylig som du også er glad i? Hun liker å lage mat, kan dere finne noe å prate om der? 😂 Veldig enig! Anonymous poster hash: 77d2d...d7f
Hjertefru Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Presidentvalget i USA? Lokale nyheter. Hvordan var helga?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 Presidentvalget i USA? Lokale nyheter. Hvordan var helga? Uenig! Spørs selvsagt om du kjenner folk, men om det er nye bekjentskaper eller mingling i jobbsammenheng bør man styre unna politikk og religion. Her er det veldig lett å tråkke feil. Snakk heller om musikk, kunst og turopplevelser. Del litt fra dine betraktninger eller noen morsomme historier og spør andre hvordan deres helg har vært, eller om de skal noe hyggelig. Om det er jobb: "hva holder du på med for tiden?" Det er standardspørsmålet her hos oss. Man får alltid utfyllende svar og folk er glade for å kunne fortelle hva de holder på med. Mange holder på med ting som er spennende men som de aldri får fortelle om. Anonymous poster hash: b1466...151
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 Hvordan har sommeren vært? Så kan de få lov å fortelle om ferien, hytta (alle som har hytte ELSKER å snakke om den) og slikt. Folk forteller villig vekk om det, uansett om det har vært en god eller dårlig opplevelse. Hvis man ser stort på det så nærmer det seg jul, så man kan alltids spørre om hva de bruker å gjøre i julen (eller påsken eller vinterferien eller whatever). Her kan man jo selvsagt gå i fellen med at folk har et traumatisk forhold til høytider av en eller annen grunn, men min erfaring er at selv da er det ikke nødvendigvis feil. Har jobbet i rusomsorg i mange år, og selv der elsket brukerne snakke om dette på tross av at de ikke hadde så mange gode opplevelse knyttet til det selv. Fritidsinteresser. Anonymous poster hash: ffe01...808
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 Enig i rådet om å få folk til å snakke om seg selv, men liker ikke å få det i retur😜 Jeg kan ikke fordra å prate noe særlig om meg selv, så hvis to slike møtes blir det bare som å kaste ballen mellom seg. Ellers er ufarlige nyheter (helst positive) bankers. Betente politiske og religiøse tema bør få ligge, sammen med all form for sutring. Anonymous poster hash: f9437...4df
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Jeg spør ofte hvor folk jobber, eventuelt hva de studerer. Jeg har lest at det er typisk nordmenn å være opptatt av yrker og derav status, men det er ikke derfor jeg spør, jeg spør fordi det er et ypperlig spm som åpner for mange oppfølgingsspørsmål. Og faktisk litt fordi jeg forsøker å bygge nettverk på denne måten. Hvis vi er i bryllup eller sånn type arrangement, spør jeg om hvordan de kjenner brudeparet. Jeg syns det er dumt å spørre om hvor de har kjøpt den nydelige kjolen de har på seg, for eksempel, for etter at svaret er gitt, så er det ikke noe mer å si, og i tillegg så blir mange sånn "å nei, dette er en gammel kjole og jeg ser litt tjukk ut og den har en løs tråd her bak". Ellers er jeg god på å finne ting rundt meg å kommentere, "i alle dager, for et voldsomt høyt tre i innkjørselen her", og så sier jeg noe morsomt om at jeg nesten kjørte på det eller noe sånn. Bare tulliball, men jeg er morsom og da funker det. Anonymous poster hash: d303e...56f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 Folk er stort sett veldig opptatt av seg selv... spør om arbeidet deres, interesser, turer de har vært på osv. Når de svarer, så virker du super imponert og interessert og stiller en haug oppfølgningsspørsmål. Folk elsker det og skravler i vei. Anonymous poster hash: ef9b2...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå