Gå til innhold

Barna ødelegger så mange ting i hjemmet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry, men det er ikke verk til veloppdragne barn.

En ting er å være nysgjerrige, en annen ting er når nysgjerrigheten tar overhånd slik at ting etter ting går istykker.

Mine er også ekstremt nysgjerrige, det får de utløp for ved å spørre om alt, spesielt når de ikke vet hvordan ting virker.

Hadde de villet se inni støvsugeren hadde de spurt om det, og så hadde vi gjirt det sammen...f.eks.

Her må du sette foten ned og bli strengere.

Det det holder ikke å være høflige når de snakker for å være veloppdragen.

Alle kan lære seg fine ord, men det er handlinger som viser hvem en egentlig er.

Anonymous poster hash: 119f3...57f

Skrevet

Har en som har ødelagt mye, men aldri med overlegg. Vi snakker ekstremt vimsete, distré og klumsete. Det har hun nok arvet etter meg, som klarer å knuse, sitte seg på, miste, velte og søle på de mest utrolige måter, omtrent daglig 😁 det har gått noen skjermer for og si det sånn.

Skrevet

Guttungen her har ødelagt en micro.

Ellers har ungene tegner noen plasser men det har gått vekk ved å vaske.

Ellers er dt lekene som kansje har blitt ødelagt.

Kansje noen glass og slikt men da et uhell og det har jeg også klart.

Anonymous poster hash: 41913...b80

Skrevet

8åringen forstår forskjellene på rett og galt og hvilke konsekvenser det får.

3åringen er midt i lære om dette.

Uten å vite alt og at jeg ikke kjenner dere som familie så virker det som dere lar disse tingene ligge litt mer tilgjengelig enn det burde kanskje?

Hadde en episode da jeg lot 2åringen alene litt med bærbare PCen til far,kom tilbake og han satte med alle knappene på PCen pillet ut....

Skrevet

Hi her

De er faktisk veloppdratte. De er høflige, hjelpsomme og hører etter hva vi sier. Det er bare at noen ganger blir nysgjerrigheten for stor og de gjør litt dumme ting.

Anonymous poster hash: 6c4e0...18b

De hører etter hva dere sier.. Et tips til dere, si: SLUTT Å ØDELEGGE TING!!!

Anonymous poster hash: b0c57...214

Skrevet

Min 6åring tegnet på veggen da hun var 2 år. Og så knuste hun et glass da hun var 4.

Utover det har hun aldri ødelagt noe, verken med vilje eller uhell, og hun er både vimsete og nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 2ab9f...e97

Skrevet

Hi her

De er faktisk veloppdratte. De er høflige, hjelpsomme og hører etter hva vi sier. Det er bare at noen ganger blir nysgjerrigheten for stor og de gjør litt dumme ting.

I så fall er du selv ikke oppmerksom nok, eller lar dem styre på alene alt for mye. Mine er samme alder og har ikke ødelagt i nærheten av det du nevner. Han ene har fått en bitteliten sprekk i skjermen på sin egen iPad, det er alt.

Anonymous poster hash: 67b74...d16

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hva skal til for å bli ansett som uoppdragne i dine øyne? Sette fyr på hele huset?

Skulle til å skrive NØYAKTIG det samme😊

Det eneste som er blitt ødelagt her i huset er munnstykket til støvsugeren da minste hoppet på den.

Skrevet

Bare for å få deg til å føle deg bedre hi, jeg har også to gutter (6 og 4 år)

De er også snille, rolige og veloppdragne men plutselig blir det herjing. Han minste liker å ekstremitete med tusj og maling, er veldig stille når kunstverket blir utført. Jeg tror at han leker fint på rommet og når jeg sjekker på han sitter han der med togbana. Senere finner jeg ut at han har tegnet med sprittusj på hele døra/gulvet/veggen/senga... Har også funnet han med saks, klippet opp sengesettet da for å lage telt/hytte. Er veldig klønete av natur, det knuses noen drikkeglass innemellom (uhell) og han var uheldig å knuste iPaden når han gikk med den opp trappa, snublet og falt oppå iPaden. Han liker plastelina, kan sitte i timesvis med det, så finner jeg ut at han har kevlet plastelina med vilje ned i sofaen for å lage pannekake....

Han på seks er veldig rolig, men han har klart å knuse iPaden sin en gang han var sint og kastet den fra seg i frustrasjon. Skal ofte bygge ting. Lagde hytte av noen kryssfiner-trekasser og falt over de så alle ble knekt/skadet. Jeg holdt på å male huset ute, da kan han å tråkket rett på lokket (ikke med vilje) så skjønte han at han hadde gjort noe galt og løp over heile terrassen og inn på stuegulvet med maling under føttene.......

Men jeg elsker de fordi :)

Anonymous poster hash: dc9a6...adb

Skrevet

Skulle til å skrive NØYAKTIG det samme😊

Det eneste som er blitt ødelagt her i huset er munnstykket til støvsugeren da minste hoppet på den.

Ikkje noe i huset vårt men panseret på bilen vår. Det var nabogutten som gjorde. Alle reiste inn i bilen og så hadde me kjørt 15 m. Så sa gubben, kva har skjed her. Det rant ut av begge barna, det var Anders som kasta steinen på panseret. Vi sa ikkje kor på bilen men det kom spontant ut av munnen deirast. Men naboen betalte aldri.

Anonymous poster hash: cb3b4...1e6

Skrevet

Bare for å få deg til å føle deg bedre hi, jeg har også to gutter (6 og 4 år)

De er også snille, rolige og veloppdragne men plutselig blir det herjing. Han minste liker å ekstremitete med tusj og maling, er veldig stille når kunstverket blir utført. Jeg tror at han leker fint på rommet og når jeg sjekker på han sitter han der med togbana. Senere finner jeg ut at han har tegnet med sprittusj på hele døra/gulvet/veggen/senga... Har også funnet han med saks, klippet opp sengesettet da for å lage telt/hytte. Er veldig klønete av natur, det knuses noen drikkeglass innemellom (uhell) og han var uheldig å knuste iPaden når han gikk med den opp trappa, snublet og falt oppå iPaden. Han liker plastelina, kan sitte i timesvis med det, så finner jeg ut at han har kevlet plastelina med vilje ned i sofaen for å lage pannekake....

Han på seks er veldig rolig, men han har klart å knuse iPaden sin en gang han var sint og kastet den fra seg i frustrasjon. Skal ofte bygge ting. Lagde hytte av noen kryssfiner-trekasser og falt over de så alle ble knekt/skadet. Jeg holdt på å male huset ute, da kan han å tråkket rett på lokket (ikke med vilje) så skjønte han at han hadde gjort noe galt og løp over heile terrassen og inn på stuegulvet med maling under føttene.......

Men jeg elsker de fordi :)

Hadde du holdt øye med ungene så hadde de ikke fått tegnet på møbler eller gnidd plastelina i sofaen :) Vi har tegnesakene oppå kjøleskapet når de ikke brukes og plastelinaen er også gjemt når den ikke brukes. Og vi er sammen med barna når de bruker disse tingene. Så prøvd dette :) Du og HI bør holde øye med barna deres!

Å miste ting og tråkke på ting skjønner jeg at er uhell :/

Anonymous poster hash: 09f00...417

Skrevet

Har også greie gutter som har ødlagt ting. Har lag ting vekk, har sagt nei, sagt at dåke får ikkje ødelegge.. Men uhell skjer. Nysgjerrige barn som kanskje utforsker meir enn gjennomsnittet. Når minste er så liten som 3 år, så prøv å legge ting på ein lur plass. Mine plukket av knappene på tastaturet når dei var små. Har og plukka fra kvarandre div ting.. Er nå store, men klønete og har klart å ødelegge bærbar, nettbrett og mobil. Barn er barn, nokon er klønete barn. Det går mest sannsynlig over :D

Skrevet

Forresten mange foreldre som er stolte over egne evner ettersom deres snille barn ikkje har ødelagt noko. Bra for dåke. Men nokon barn er så kreative at dei klarer det utenkelige. Hovmod står for fall..

Skrevet

Hadde du holdt øye med ungene så hadde de ikke fått tegnet på møbler eller gnidd plastelina i sofaen :) Vi har tegnesakene oppå kjøleskapet når de ikke brukes og plastelinaen er også gjemt når den ikke brukes. Og vi er sammen med barna når de bruker disse tingene. Så prøvd dette :) Du og HI bør holde øye med barna deres!

Å miste ting og tråkke på ting skjønner jeg at er uhell :/

Anonymous poster hash: 09f00...417

Og du tror at din løsning er best da fordi det fu mer for deg og dine barn?

Tror du at jeg har tegnesaker liggende fremme med en stor rød blinkende pil på, forlater rommet og ikke holder øye med de? Bare venter på at de skal tegne på alt ??

Hahhahaha - du er morsom du 😉

Heldigvis vet jeg st verden ikke er svart og hvit, kos deg med englebarna dine dom aldri har gjort noe galt! Så snakkes vi da når de uheldigvis tagget på doen på skolen. Det vil jo selvfølgelig være din skyld som mor da, dor det var jo du som kjøpte den tusjen de tok med på skolen.

Skrevet

Har 5 barn, 3 gutter,2 jenter. Det har vel blitt knust et par glass og det er det. Alle har fått streng beskjed om at tegner gjøres kun på tegnepapir/fargelegingsbok. At det er forbudt å røre andres ting, henge i dører,skapdører o.l er ikke lov osv. Så enten har dere foreldre ikke vært tydelig nok,eller strenge nok. Ingen her hadde fått kommet nær en Ipad om de hadde ødelagt en først.

Anonymous poster hash: 6aa75...bfd

Gjest Antarctica
Skrevet

Og du tror at din løsning er best da fordi det fu mer for deg og dine barn?

Tror du at jeg har tegnesaker liggende fremme med en stor rød blinkende pil på, forlater rommet og ikke holder øye med de? Bare venter på at de skal tegne på alt ??

Hahhahaha - du er morsom du 😉

Heldigvis vet jeg st verden ikke er svart og hvit, kos deg med englebarna dine dom aldri har gjort noe galt! Så snakkes vi da når de uheldigvis tagget på doen på skolen. Det vil jo selvfølgelig være din skyld som mor da, dor det var jo du som kjøpte den tusjen de tok med på skolen.

"Funker for deg og dine barn"?

Er det noen hjemme i det hele tatt... Å følge med funker for alle barn. De kan ikke snike seg til noe ulovlig mens du ser på dem.

Skrevet

HI.

Jeg er helt sikkert på at ungene dine er veloppdratte og snille, men dog litt mye lopper i kroppen som mange av oss andre mødre har. Har opptil flere gutter, men ingen har ødelagt i den kategorien som du beskriver. Men tegning på skinnsofa - -ja det har skjedd. Tegning på vegg - ja det har også skjedd.

Knakk en stålampe under slosskamp og teipet den sammen med gaffateip mens far slappet av og jeg jobbet kveldsvakt - ja det har skjedd.

Og mine er som dine, veloppdratte, høflige og arbeidsomme!!

Anonymous poster hash: 2a8d2...8ea
Skrevet

Jeg har to ville gutter. De har også ødelagt mange ting, noen ganger ved uhell men ofte med vilje. Kaste det de holder i hånden i gulvet når de blir sure er en gjenganger. Selv om jeg er rett ved siden av dem kan det plutselig eksplodere og en av dem har slått den andre, det skjer så fort at jeg ikke får med meg hva som skjer før sinneutbruddet!

Så HI, ikke ta deg nær av dem som har barn som sitter stiller, lydige som få osv. Vi oppdrar barna for at de skal bli gode voksne, ikke for at de skal være en slags pynt man viser frem "Se, på mitt barn. Sitter stille med foldede hender under hele middagen"

Anonymous poster hash: 38f24...fc8

Skrevet

Jeg har to ville gutter. De har også ødelagt mange ting, noen ganger ved uhell men ofte med vilje. Kaste det de holder i hånden i gulvet når de blir sure er en gjenganger. Selv om jeg er rett ved siden av dem kan det plutselig eksplodere og en av dem har slått den andre, det skjer så fort at jeg ikke får med meg hva som skjer før sinneutbruddet!

Så HI, ikke ta deg nær av dem som har barn som sitter stiller, lydige som få osv. Vi oppdrar barna for at de skal bli gode voksne, ikke for at de skal være en slags pynt man viser frem "Se, på mitt barn. Sitter stille med foldede hender under hele middagen"

Det finnes mye i mellom det å folde hender og å ødelegge 3 datamaskiner mm.

Anonymous poster hash: 2ab9f...e97

Skrevet

Direkte fra ei som ikke har kontroll på barna sine- sin munn!

Skrevet

De høres virkelig IKKE veloppdragne ut!! Det var altfor mange ting til at det kan være bare uhell, dette må være to bajaser son herjer vilt med ting! Lar du dem bare holde på uten å gripe inn? Husregler? Har de noen diagnoser? Har to barn + stebarn som bor her 50% og som dessuten har adhd og de 3 til sammen har ikke ødelagt på langt nær så mye på 10 år som det dine har ødelagt. Det hender selvfølgelig at de knuser et glass og leker og ting blir brukt, slitt og i blant ødelagt. Det blir spor etter år med barn i huset og det er naturlig. Da de var små kunne de nok finne på å rive i en bok eller tegne på bordet, men da griper man inn og lærer dem at det er ikke greit. Skjønner at man kan være uheldig å miste en ipad i gulvet f.eks, men skjønner virkelig ikke at de kan klare å ødelegge så mye som du beskriver hvis de behandler ting som de skal og dere følger med.

Anonymous poster hash: da425...b06

Skrevet

Tråden er ryddet for dobbeltposter

MB, moderator

Skrevet

De høres virkelig IKKE veloppdragne ut!! Det var altfor mange ting til at det kan være bare uhell, dette må være to bajaser son herjer vilt med ting! Lar du dem bare holde på uten å gripe inn? Husregler? Har de noen diagnoser? Har to barn + stebarn som bor her 50% og som dessuten har adhd og de 3 til sammen har ikke ødelagt på langt nær så mye på 10 år som det dine har ødelagt. Det hender selvfølgelig at de knuser et glass og leker og ting blir brukt, slitt og i blant ødelagt. Det blir spor etter år med barn i huset og det er naturlig. Da de var små kunne de nok finne på å rive i en bok eller tegne på bordet, men da griper man inn og lærer dem at det er ikke greit. Skjønner at man kan være uheldig å miste en ipad i gulvet f.eks, men skjønner virkelig ikke at de kan klare å ødelegge så mye som du beskriver hvis de behandler ting som de skal og dere følger med.

Anonymous poster hash: da425...b06

Det vet du jo ikke. Noen barn er mer klumsete enn andre og/eller tar mer sjanser. Min 5-åring har aldri mistet noe slik at det har blitt ødelagt, men han har naturlig god finmotorikk og er veldig forsiktig av seg, og disse tingene er vanskelig å lære bort. Han skader seg heller aldri, fordi han aldri prøver på noe uten å være sikker på at han klarer det. Det er ikke nødvendigvis bare positivt... Hadde gjerne tatt et par ødelagte nettbrett på kjøpet om han kunne bli bittelitt "villere" og utforsket litt mer, men sånt er vanskelig å styre enten det er den ene eller andre veien.

Anonymous poster hash: 127ab...cb5

Skrevet

Har to gutter og av dyre ting har de ødelagt følgende:

Tre laptoper

En mobil

Tegnet på flere vegger samt garderobe

Tegnet på hvitt kjøkkenbord

Sprukket vasken på badet

Støvsugeren

En iPad

Et samsung nettbrett

En playstation

De er veldig snille gutter, og veloppdratte, men så bare skjer det ting ut av det blå.

Flere med barn som er dyre i drift?

Hvor gamle er de? Vi har også to gutter som ødelegger ting (2 og 3 år), men da får de ikke ha dyre ting uten at vi er der. De får ikke leke med pcen alene og tegnesakene ligger i høyden. Hvordan greide de å sprekke vasken på badet?

Anonymous poster hash: c63cf...3ac

Skrevet

De skulle se hvordan støvsugeren så ut inni. Dro av lokket slik at det datt av.

Vasken tok minstemann tak i og slapp beina fra gulvet. Da sprakk den.

Det hørtes ut som en reklamasjonssak på den vasken, spør du meg 🙄 Og det med støvsugeren kan jeg jo skjønne. Det med tegningene også. Det er jo gøy å tegne. Vi er veldig(!) påpasselige med å aldri la penner eller tusjer ligge fremme. Da blir det tegnet med en gang. Og vi må sitte med dem når de tegner på ark, så møblene får være ☺️ Hva skjedde med PCene og nettbrettene da?

Anonymous poster hash: c63cf...3ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...