Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Har to gutter og av dyre ting har de ødelagt følgende: Tre laptoper En mobil Tegnet på flere vegger samt garderobe Tegnet på hvitt kjøkkenbord Sprukket vasken på badet Støvsugeren En iPad Et samsung nettbrett En playstation De er veldig snille gutter, og veloppdratte, men så bare skjer det ting ut av det blå. Flere med barn som er dyre i drift? Anonymous poster hash: 6c4e0...18b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 I mine øyner så høres ikke de så veloppdragne ut 😳 Mine har ikke ødelagt så mange ting, og heller ikke tegnet rundt i huset. Anonymous poster hash: 4e444...4b3
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Har også to gutter, men de har aldri ødelagt noen ting som helst. 7 og 9 år. Anonymous poster hash: 42953...512
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Hva skal til for å bli ansett som uoppdragne i dine øyne? Sette fyr på hele huset? Anonymous poster hash: b0c57...214
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Oj! Og jeg trodde mine var ille når de som treåringer skrablet litt på vegger/møbler og ødela noen bøker og billige leker 😯 Anonymous poster hash: 44e90...087
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 Det er ikke mulig å nevne alle de tingene de har ødelagt OG ordet veloppdratt i samme innlegg! For å få ødelagt alt det der, så må de jo være fullstendig villmenn. Anonymous poster hash: 51fc2...5a7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 Det er ikke mulig å nevne alle de tingene de har ødelagt OG ordet veloppdratt i samme innlegg! For å få ødelagt alt det der, så må de jo være fullstendig villmenn. Anonymous poster hash: 51fc2...5a7 ☠🔪💣🔫🚬 Anonymous poster hash: b0c57...214
Kjerringa med agurken Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Herlighet som du er naiv hvis du tror at de er veloppdragne... Ødelegger man noe må man betale for det. Da våkner de kanskje opp og faktisk må være forsiktig med ting. Uhell kan skje, men ikke i den grad som du beskriver det nei- det er bare uforsiktighet og/eller gidder ikke å ta vare på det fordi de slipper kostnadene rundt det. Hadde overhodet IKKE vært akseptabelt i mitt hus i alle fall...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Hos oss har noen bøker blitt ødelagt, og ettåringen har tegnet på noen vegger. Og selvfølgelig har noen ting knust, men det har vært resultat av uhell. Det har vært ingen store, eller dyre, ødeleggelser. Anonymous poster hash: 371a3...c4d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Tydelig at dere ikke setter grenser for ungene. En laptop - uhell. 3? Med overlegg. Tror du må sjekke parentskillz'n din litt 😁 Anonymous poster hash: 6e69e...041
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 En av mine tre gutter har knust iPad-skjermen ved et uhell. En har tegna på IKEA-sofaen så vi måtte kjøpe nytt trekk (han var under to år). Det er de dyre ødeleggelsene jeg kan komme på etter ti år med småbarn. Våre gutter er veloppdragne og behandler stort sett ting ordentlig, men uhell kan skje. Hadde uhellene vært så hyppige og dyre som HIs uhell måtte jeg gått i meg selv og sett på oppdragelse, grensesetting og respekt for egne og andres eiendeler... Anonymous poster hash: a0e71...3da
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Hvorfor mener dere disse barna er uoppdragne! Alle disse tingene er ting jeg fint kunne ødelagt fordi jeg er klønete. Man kan si at etter X antall pc-er bør de ha lært, men det er sjeldent sånn at man mener å ødelegge dette, og PC trenger man Gjerne. Ikke sikkert samme barn har ødelagt tre pc-er feks.. Jeg har også noen klumsete barn. Ikke ødelagt like mye som dine, men det er vel ikke langt i fra;) Anonymous poster hash: cd743...c5a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 Tegne på veggen tror jeg alle barn gjør, så og si. Barn gjør dumme ting, fordi de er barn:) Anonymous poster hash: cd743...c5a
Blondzilla Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 6 åringen ødelegger stadig brillene sine, men det er jo uhell. To av barna mine er også fæle til å skru fra hverandre leker for å sjekke hva som er inni, eller hvirdan de sitter sammen. Det du beskriver er regelrett hærverk, og det hadde jeg aldri akseptert.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 Hi her De er faktisk veloppdratte. De er høflige, hjelpsomme og hører etter hva vi sier. Det er bare at noen ganger blir nysgjerrigheten for stor og de gjør litt dumme ting. Anonymous poster hash: 6c4e0...18b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 Hi her De er faktisk veloppdratte. De er høflige, hjelpsomme og hører etter hva vi sier. Det er bare at noen ganger blir nysgjerrigheten for stor og de gjør litt dumme ting. Anonymous poster hash: 6c4e0...18b Sånt skjer. jeg tviler ikke på at barna dine er greie barn. De er bare uforsiktige. At folk nevner hærverk er litt spesielt spør du meg Anonymous poster hash: cd743...c5a
MammantilNurket Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 Jeg er helt rystet. Dette høres veldig spesielt ut. Hva med å kjøre en "you break it, you buy it"-policy? Dersom noe ødelegges tar man av barnas sparepenger for å kjøpe nytt. Alternativt inndras lommepenger eller andre goder som koster penger over lengre tid for å betale det de har ødelagt. I ytterste konsekvens selges noen av barnas leker for å betale. Alternativt må det da være mulig at de må klare seg uten laptop, nettbrett, spillmaskiner og liknende.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 Det er sikkert flotte barn du har, hi men kanskje dere skulle passe litt bedre på tingene? Sett lap-topper, telefoner og tegneutstyr utenfor rekkevidde? Anonymous poster hash: 3e272...518
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 Hi her De er faktisk veloppdratte. De er høflige, hjelpsomme og hører etter hva vi sier. Det er bare at noen ganger blir nysgjerrigheten for stor og de gjør litt dumme ting. Anonymous poster hash: 6c4e0...18b Hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 9bd25...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 Hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 9bd25...6f5 De er 8 og 3. Åtteåringen har ikke ødelagt noe på en god stund. Flere år siden. Anonymous poster hash: 6c4e0...18b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #21 Skrevet 18. september 2016 Hi her De er faktisk veloppdratte. De er høflige, hjelpsomme og hører etter hva vi sier. Det er bare at noen ganger blir nysgjerrigheten for stor og de gjør litt dumme ting. Anonymous poster hash: 6c4e0...18b Hvordan klarte nysgjerrigheten å få ødelagt en støvsuger og en vask? Anonymous poster hash: 9bd25...6f5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #22 Skrevet 18. september 2016 Hvordan klarte nysgjerrigheten å få ødelagt en støvsuger og en vask? Anonymous poster hash: 9bd25...6f5 De skulle se hvordan støvsugeren så ut inni. Dro av lokket slik at det datt av. Vasken tok minstemann tak i og slapp beina fra gulvet. Da sprakk den. Anonymous poster hash: 6c4e0...18b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #23 Skrevet 18. september 2016 Så det er 3-åringen som ødelegger? Hiver han? Hva gjør han? Ikke la han bruke disse tingene, han er bare 3 år så han trenger ikke laptop og alt det andre av elektronikk! Anonymous poster hash: 09f00...417
SuperFries Skrevet 18. september 2016 #24 Skrevet 18. september 2016 Barna er sikkert fine gutter, men de mangler åpenbart grenser. Dersom man ødelegger noe såpass dyrt, får de en konsekvens. Og da bør det ikke skje igjen. Til dags dato har ikke mine barn ødelagt noe som helst av en slik kaliber. Ikke engang knust et glass. Så det er fullt mulig å gå gjennom barndommen uten å ødelegge alt på sin vei.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #25 Skrevet 18. september 2016 Virker som det er en kombinasjon av litt late foreldre og unger uten grenser. Når dere vet ingene ødlegger ting, er det deres ansvar å passe på ungene eller fysisk fjerne ting. Når det er så mye som har blitt ødelagt har dere tydeligvis bare kjøpt nytt, når ungene skjønner det bare kommer nye ting når noe går i stykker blir de ikke mer forsiktige. At ting kan gå i stykker det vet jeg med barn, unger gjør rampestreker vet jeg også, men det er en foreldroppgave å oppdra de og evt fjerne ting du ikke vil bjli ødelagt om du ikke klarer å holde styr på de. Anonymous poster hash: 1f76a...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå