Gå til innhold

Noen her som har morter, blir den brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt lenge jeg skulle få kjøpt meg en sånn. Men blir det brukt, eller blir det bare skapfyll tro? Dere som har hva bruker dere den til?

Anonymous poster hash: 37449...8b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har. Brukes ukentlig til å knuse hel pepper, urter etc.

Veldig glad i morteren min.

Skrevet

Jeg bruker den innimellom. Når vi lager indisk fra bunnen av, te med hele krydder og sånt.

Hender den blir brukt til grovknusing av chili, hvitløk og sånt også, men jeg liker den best til tørre krydder.

Anonymous poster hash: bf02b...c96

Skrevet

Har og bruker.

Anonymous poster hash: c14db...835

Skrevet

Har to, bruker de aldri.

Anonymous poster hash: dbbbf...372

Skrevet

Brukes sjelden. Når jeg tenker meg om, så brukes den kun til å knuse einebær når jeg lager viltgryte.

Anonymous poster hash: bb88f...66c
Skrevet

Jeg hadde en, endte med å gi den bort. Så fikk jeg en til noen år senere, endte med å gi den også bort. 

Skrevet

Jeg har akkurat fått en - dere som bruker, kan dere gi litt mer konkrete forslag (eller fremgangsmåter) til hva dere bruker den til? Gjerne med forslag til hvilken mat dere da lager også.

Du som av og til knuser chili og hvitløk i morteren, merker du disse smakene av det du har i morteren neste gang?

Hilsen ikke-Hi og morter-jomfru ;)

Anonymous poster hash: a2b0d...90a
Skrevet

Jeg elsker min granittmorter. Bruker den til knusing av urter, hvitløk, ingefær, nøtter etc. Gull til deilige italienske sauser og ikke minst indisk og kinesisk mat :) Super til pestoer, dressinger, pålegg osv ^_^

Anonymous poster hash: aa971...c95
Skrevet

Jeg elsker min granittmorter. Bruker den til knusing av urter, hvitløk, ingefær, nøtter etc. Gull til deilige italienske sauser og ikke minst indisk og kinesisk mat :) Super til pestoer, dressinger, pålegg osv ^_^

Anonymous poster hash: aa971...c95

Lyst til å dele oppskrift på pålegg og dressinger du lager? :)

hilsen jomfruen over ;)

Skrevet

Bruker den nesten daglig :)

Anonymous poster hash: c6d3f...c93

Skrevet

Bruker den nesten daglig :)

Anonymous poster hash: c6d3f...c93

Hva bruker du den til?

Hi

Anonymous poster hash: 37449...8b3

Skrevet

Veldig sjelden. Var mannen som absolutt ville ha den, men han lager nesten aldri mat.

Skrevet

Jeg hadde, meng den bort under en flytting siden jeg aldri brukt den. Nå har jeg savnet den noen ganger, men enn så lenge bruker jeg en bolle og no jeg finner på kjøkkenet. Har slt for lite kjøkken, så ting må alt stables i høyden og mye på loftet.

Anonymous poster hash: ff450...ae5

Skrevet

Kjekt å ha, men bruker den ikke hver uke.

Anonymous poster hash: dd9d8...990

Gjest Antarctica
Skrevet

Mannen bruker morteren nesten daglig. Senest i dag knuste han enebær i den.

Skrevet

Bruker morter daglig. Har flere forskjellige, i Stein og i treverk. Til å knuse krydder, lage marknaden, lage majones etc.

Anonymous poster hash: d33d2...b03

Skrevet

Har morter, men bruker den mest til pynt.

Eller bruker den faktisk bare KUN til pynt, når jeg får tenkt meg litt om..

Skrevet

Bruker den endel i perioder. Mest til urter fra hagen.

Skrevet

Har og den brukes daglig til og knuse pepper, salt, urter ol.

Skrevet

Jeg har akkurat fått en - dere som bruker, kan dere gi litt mer konkrete forslag (eller fremgangsmåter) til hva dere bruker den til? Gjerne med forslag til hvilken mat dere da lager også.

Du som av og til knuser chili og hvitløk i morteren, merker du disse smakene av det du har i morteren neste gang?

Hilsen ikke-Hi og morter-jomfru ;)

Knuser ofte nøtter og har i barna sin youghurt eller andre ting. Man kan knuse hvitløk og urter i også, men jeg synes det kan være like greit å hakke opp egentlig. Hvis du vil være veldig eksotisk når du lager pepperkakedeig, kan du male din egen nellik og pepper og alt som skal i...

Anonymous poster hash: e53d5...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...