Gå til innhold

Relativt ny stekepanne som buler under

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så induksjonstoppen vil ikke virke med den. Det er en xpan fra tilbords, skulle være så gode og ikke bli sånn. Får jeg ny tror dere eller er det forbrukerfeil?

Anonymous poster hash: 9422e...338

Skrevet

Kan fort skje om du skyller en varm panne i kaldt vann.

Anonymous poster hash: 14847...aa8

Skrevet

Mest sannsynlig brukerfeil. For høy varme for fort.

Anonymous poster hash: ea880...fa3

Skrevet

Skyller den aldri i kaldt vann, kokende vann fra springen når jeg tar den av platen. Men altså høy varme for fort? De må vel tåle full varme? Ellers blir maten kokt og ikke stekt.

Skrevet

Skyller den aldri i kaldt vann, kokende vann fra springen når jeg tar den av platen. Men altså høy varme for fort? De må vel tåle full varme? Ellers blir maten kokt og ikke stekt.

De færreste panner tåler å bli varmet opp fullt uten innhold. Om det er slik du lager mat trenger du en gammeldags støpejernspanne uten emaljering.

Skrevet

Uten innhold? Har maten i med en gang. Synes det var dårlig da når den koster 1000kr.

HI

Skrevet

Uten innhold? Har maten i med en gang. Synes det var dårlig da når den koster 1000kr.

HI

Du kan alltids prøve å få penger tilbake, men det er nesten alltid brukerfeil. Indukshon er kraftige saker, og mange evner ikke åpasse stekepannene sine.

Svigermor er kjempeflink på kjøkkenet, men stekepanner blir ødelagt over en lav sko etter at hun fikk induksjon. Og hun tar ingen selvkritikk, og synes butikkene er urimelige som ikke erstatter de dyre pannene hennes. Vi andre ser jo hva hun gjør..

Skrevet

Stekepanner skal ALDRI settes rett opp på full varme.

varm den opp med litt smør eller olje på halv varme før du skruer den videre opp til fult.

På den måten forlenger du også levetiden til belegget flere ganger.

Med mindre denne pannen var slik da du kjøpte den er det brukefeil.

Det kalles termisk sjokk.

Anonymous poster hash: 45c9d...11b

Skrevet

Hva sto på eska den kom i?

Klag i butikken!

Anonymous poster hash: 9866e...a34

Skrevet

Men hvis du har induksjon så blir vel ikke platen varm før panna står på uansett så det går ikke an å varme opp plata for så å sette på panna.

Jeg ville klaget.har hatt induksjon i mange år nå og panner i alle prisklasser,har aldri opplevd at de buler opp

Skrevet

Har aldri hatt dette problemet, og har hatt induksjon i mange år. Men skyller ikke varme panner. Lar dem alltid avkjøles helt først.

Min nåværende stekepanne, tror merket heter Woll, skal varmes opp på sterk varme uten innhold, deretter skal man senke temperaturen og ha i maten. Det tåler den.

Anonymous poster hash: 9daa4...082

Skrevet

Hadde levert den inn! Den går nok i retur, butikken taper ikke penger, og du får ny panne.

Brukerfeil? På en steikepanne? Herregud! Det er ikke rocket sience.....

En panne tåler da høy varme! Både med og uten mat! Mine IKEA gjør i alle fall det!

Anonymous poster hash: 93bbb...751

Skrevet

På vår stekepanne fra IKEA stod det at den måtte avkjøles før den vaskes for ellers kunne den bule om vannet var for kaldt...kanskje det som har skjedd?

Anonymous poster hash: 5f1f7...85d

Skrevet

Nei, jeg har aldri kaldt vann i stekepannen, om jeg vasker den er det nesten kokende vann fra springen ellers blir det mye os :)

Skal prøve å bytte den, har induksjon så den varmes aldri opp uten noe i pannen, smør eller lignende. Det går jo gradvis.

HI

Skrevet

Hadde levert den inn! Den går nok i retur, butikken taper ikke penger, og du får ny panne.

Brukerfeil? På en steikepanne? Herregud! Det er ikke rocket sience.....

En panne tåler da høy varme! Både med og uten mat! Mine IKEA gjør i alle fall det! Anonymous poster hash: 93bbb...751

Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på!

1. Butikken taper penger.

Slike panner er ikke reklamasjon, de blir da ikke sendt i retur, de får ikke penger igjen fra leverandøren.

2. Stekepanner er faktisk litt vitenskap.

Får de sjokk kan de bule. I tillegg til grunnen jeg nevnte i tidliggere svar kan den også slå seg hvis den blir overopphetet. Induksjon er ekstremt sterk varme raskt, og bruker man i tilegg booster funksjonen (som burde vært avskaffet) blir det for varmt over lengre tid.

Hadde ikke fått ny panne i min butikk.....og jeg er ekstremt snill på reklamasjoner.

Anonymous poster hash: 45c9d...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...