Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Jeg skal leie ut, skal flytte for noen år til naboby. Har lyst å leie ut til kommunen, men vil ikke komme i klammeri med naboer... De er jo mennesker som alle andre, kanskje litt mer "høylytte"... Anonymous poster hash: 3c15c...d93
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Av gruppene som leier av kommunen er flyktningene å foretrekke. Rusavhengige, psykisk syke og folk med behov for boassistanse er verre å integrere i nabolaget. Anonymous poster hash: a0b8c...0d7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Innvandrere er ikke én rase altså.... De kan være ganske så forskjellige... Anonymous poster hash: d1544...a0e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Nei! der jeg bodde før kjøpte kommunen et hus og leide det ut som kommunal bolig. I første bodde det narkomane, i andre bodde det 12 somaliere. På 70kvm!!!! Stor gjennomtrekk, mye bråk, skittent osv. Trakk ned hele området. Ikke flytt inn en haug asylsøkere i et vanlig boligområde Anonymous poster hash: 5e9c7...ab0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Vi har innvandrere som naboer. Selvsagt er de litt annerledes enn oss, men det går helt fint og de er veldig hyggelige. De er tyske. Anonymous poster hash: fb902...14b
Surogvanskelig Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Jeg var nabo til en tomannsbolig som ble leid ut til kommunen. I den ene delen bodde en flyktningfamilie. Ikke noe tull der, bortsett fra at hagen så jævlig ut. I den andre bodde en mann med rusproblemer. Der var det mye tull, politi, knivstikking. Medførte at hele gata fikk dårlig rykte.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Leiet du ut til kommunen kan du få inn hva som helst. Det eneste som er sikkert er at leiligheten blir fort nedslitt, og kommunen dekker bare en smule av reperasjonene som må gjøres etterpå. Anonymous poster hash: b2152...780
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 Nei. Kommunalt leide/eide leiligheter er det lurt å styre unna uansett Vet aldri hva du ender opp med som nabo Anonymous poster hash: 644d9...ca3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Jeg hadde ikke leid ut til kommunen pga at du vet aldri hvem de plasserer i leiligheten din. Kjenner noen som gjorde det. De fikk hele leiligheten rasert. Og kommunen nektet å dekke skadene. Anonymous poster hash: 8e43a...36c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 Av gruppene som leier av kommunen er flyktningene å foretrekke. Rusavhengige, psykisk syke og folk med behov for boassistanse er verre å integrere i nabolaget. Anonymous poster hash: a0b8c...0d7 Flyktninger trenger bo trening! Det er ikke skjeldent at leilighetene trenger oppussing etterpå. I vår kommune blir flyktninger av den grunn foretrukket å bosette i kommunale boliger, som eiendomsavdelingen tar seg av ved bytte. Anonymous poster hash: 4f4ea...717
stjertløvetann Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 Bor i blokk, hvor 3 av 30 leiligheter er kommunale. Innvandrerfamiler i alle 3, og mitt inntrykk er at de hverken er bedre eller verre enn mange av mine etnisk norske naboer. Eneste ankepunkt må vel være at de virker hakket mindre interessert i holde uteområdene pene enn sine respektive naboer (og det samme kan nok dessverre også sies om meg, hagearbeid og terrassevedlikehold er bare ikke min greie) men de er likefullt kjekke folk med greie unger.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 Bedre enn narkiser Anonymous poster hash: e6ffb...5c7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 Bor i 4-mannsbolig og hadde en nabo vegg-i-vegg som kom fra Syria. Han jobbet som sykepleier og var en rolig kar. Lagde verken mer bråk eller hadde mer besøk enn det andre har. Dessverre flyttet han ifjor. Anonymous poster hash: bec16...a63
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #14 Skrevet 17. september 2016 Er en god del sosialboliger i området her. Før bodde det en del her med rusproblematikk og psykisk syke. Det var mye problemer i forhold til dette, bråk, politi, tyverier osv. Nå er de fleste av disse leilighetene gjort om til sosialboliger for familier. Ikke noe problem med dette. Bor mange somaliere her, og de har mange barn. Dette er fint for området, fordi de er ofte ute og leker, og da er det flere å leke med for mine barn. Anonymous poster hash: 03d17...ec6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 Kommer nok litt ann på om det er enslige menn eller familie som flytter inn. Kommer nok også ann på hvor lenge de har bodd I Norge. Er de godt integrerte, har jobb osv så tenker jeg at de er mer eller mindre som en helt vanlig familie. Men hadde ikke leid ut til enslige menn. Dette pga av erfaring gjennom bla jobb. Der spesielt muslimske menn mener at rydding og vasking er under deres verdighet. Det er en kvinnekonferanse. Vet også om flere som har brent seg på å leie ut til enslige muslimske menn. Men igjen om de er godt integrerte og har jobb så er det ikke noe problem. Anonymous poster hash: 6dd91...263
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #16 Skrevet 17. september 2016 Ville vært svært skeptisk hvertfall Anonymous poster hash: 5bde1...9b9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #17 Skrevet 17. september 2016 Jeg skal leie ut, skal flytte for noen år til naboby. Har lyst å leie ut til kommunen, men vil ikke komme i klammeri med naboer... De er jo mennesker som alle andre, kanskje litt mer "høylytte"... Anonymous poster hash: 3c15c...d93 Innvandrere - altså utlendinger - er mennesker som alle andre? Og "alle andre" er etniske nordmenn? Gratulerer med dagens absolutt morsomste innlegg (selv om jeg antar at det var ufrivillig). Anonymous poster hash: 000d6...4b5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #18 Skrevet 17. september 2016 Etter å ha vært utleier selv og har venner som fortsatt leier ut har jeg funnet ut at jeg aldri skal leie ut til kommunen og alenemødre med mange barn. ( får sikkert pepper for dette) Enorm slitasje på leilighet, helt utrolig. Mulig vi var uheldige, men. Anonymous poster hash: c3694...300
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #19 Skrevet 17. september 2016 HI her: Godt noen synes dette innlegget var morsomt Visste jo noen måtte kverulere på dette innlegget. Det er jo ikke ment dømmende/nedlatende - men noe av dere antar det. Det jeg lurte på var om dere hadde syntes det var ok med mennesker med utenlands opprinnelse, annen kultur osv ved siden av dere. Eller evt psykisk syke, evt rusmisbrukere. Vurderer leie ut til kommunen, men er i tvil. Anonymous poster hash: 3c15c...d93
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #20 Skrevet 17. september 2016 Du kan jo tenke litt på naboene også, vil de ha narkiser, psykisk ustabile eller flyktninger vegg i vegg? Anonymous poster hash: 5bde1...9b9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #21 Skrevet 17. september 2016 Du kan jo tenke litt på naboene også, vil de ha narkiser, psykisk ustabile eller flyktninger vegg i vegg? Anonymous poster hash: 5bde1...9b9 HI her: Hadde rusmisbruker til nabo tidligere jeg. Det var ikke noen problem med han, de må ha en plass å bo de og. MEN, jeg spør for å se om folk generelt synes det ville vært problematisk å leie ut til kommunen... eller om folk tenker alle skal ha en plass å bo? De plasserer kaskje ikke "galninger" midt i et nabolag heller? Men etter mye tenking... så det blir privat utleie. Anonymous poster hash: 3c15c...d93
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #22 Skrevet 17. september 2016 Jeg ville ikke leid ut til kommunen, da det er større sjanse for at slitasjen på boligen er høyere enn ellers. Naboen min leide ut til kommunen, det var mye styr i leieperioden, og da vedkommende flyttet så leiligheta helt for jævlig ut, og han hadde "mistet" en av kjøkkenskapdørene!? Anonymous poster hash: 21b7a...ae1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #23 Skrevet 17. september 2016 Nei! Her hadde vi borettslag fest ute for noen dager sider, da gikk pluttselig en 10 år gammel gutt og satt seg ned og bæsjet like ved ved et tre! Anonymous poster hash: 410d5...dc4
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #24 Skrevet 17. september 2016 Jeg hadde ikke ønsker at leiligheten evt rekkehuset ved siden av meg ble leid ut til kommunen. Sånn for å svare på sp.målet ditt. Har ikke noe prob med innvandrere og andre naboer når de eier selv. Tar mye mer vare på huset og området rundt da. Anonymous poster hash: c3694...300
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #25 Skrevet 17. september 2016 Har bodd i to-mannsbolig hvor andre halvdel ble leid ut gjennom kommunen. Hadde bare dritt der og hatet det. Verste var de som hadde plantasje i kjelleren som ikke akkurst var roser.. ...eller var det de med 9 barn.... Som nabo vil jeg mye heller at du tar en nøye utvelgese selv. Anonymous poster hash: b2152...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå