Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Fikk det i dag og lurer på erfaringer rundt denne nesesprayen. Spesielt av dere som kaster opp:) Anonymous poster hash: 47d80...71c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Jeg synes den var helt forferdelig og klarer ikke å bruke den. Den smaken jeg fikk gjorde at jeg ble kjempekvalm og kastet opp Anonymous poster hash: 27b6e...95e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Jeg synes den var helt forferdelig og klarer ikke å bruke den. Den smaken jeg fikk gjorde at jeg ble kjempekvalm og kastet opp Anonymous poster hash: 27b6e...95e Å fysj da :/ Anonymous poster hash: 47d80...71c
Musemora Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Jeg synes den var helt forferdelig og klarer ikke å bruke den. Den smaken jeg fikk gjorde at jeg ble kjempekvalm og kastet opp Anonymous poster hash: 27b6e...95e Signerer den
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #5 Skrevet 16. september 2016 jeg har ingen effekt av imigran (tabletter, nesespray, sprøyte) annet enn at den forværrer migreneanfallet. jeg bruker zomig nesespray (spyr av pillene), og den fungerer raskt og tar anfallet. Anonymous poster hash: 7165e...fcc
Nullstress;) Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 Jeg fikk nesespray på legevakten en gang. Var der med barnet mitt, og fikk ett akutt migreneanfall. Jeg ble også skikkelig kvalm av den smaken. Var som å suge på en paracet 😷 Men ellers effektiv.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Den fungerer for så vidt, men jeg blir alltid veldig kvalm og svimmel en liten time etter at jeg har tatt den (men ikke på grunn av smaken. Den er ekkel, men går greit nok). Anonymous poster hash: 420bb...58f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 Hadde mye bedre effekt av sprøytene. Har brukt betablokkere de siste årene, ikke hatt behov for Imigran siden jeg startet på dem. Bruker Metoprolol Sandoz 100mg. Var mye plaget med lavt BT og lav puls de første ukene, men nå merker jg ikke noe. Tar en tabl om kvelden. Anonymous poster hash: c922c...25b
Anyne Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Brekker meg av den så klarer ikke bruke den.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 Hadde mye bedre effekt av sprøytene. Har brukt betablokkere de siste årene, ikke hatt behov for Imigran siden jeg startet på dem. Bruker Metoprolol Sandoz 100mg. Var mye plaget med lavt BT og lav puls de første ukene, men nå merker jg ikke noe. Tar en tabl om kvelden. Anonymous poster hash: c922c...25b Reagerer du på sprøytene? Legen min advarte meg om at jeg sannsynligvis kom til å bli dårlig av den, for det var veldig vanlig. Men jeg sovner innen 10 minutter, så den kan aldri brukes med mindre jeg er hjemme og kan sove Anonymous poster hash: 27b6e...95e
LillaFrue Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Imigran nesespray virker veldig godt på meg. Beste migrenemedisinen jeg noen gang har brukt (og jeg har prøvd det aller meste). Nesesprayen skal jo virke inne i nesen, så jeg ligger litt på siden etter at jeg har tatt den. Da renner den ikke ned i svelget så raskt og jeg kjenner ikke så mye til smaken. Litt, selvsagt, men ikke mye, drikker bare litt saft el. samtidig. Man skal jo ikke "sniffe" inn denne sprayen slik at den går rett inn og ned i svelget. Jeg blir kvitt alle anfall med Imigran, mens jeg tidligere kunne gå i flere dager.
Minimei00 Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Jeg klarer ikke smaken av den. Utsetter å ta den helt til hodepinen er uutholdelig fordi den smaker så dårlig og da har den mindre effekt enn om man tar den med en gang. Har imigran i tablettform nå når jeg er gravid. Har du fått hentet den ut forresten? Sist jeg spurte på apoteket for et par uker siden fikk jeg beskjed om at det var tomt for den i hele Norge. Det samme var det i sommer, så har vært mangel på den lenge. Om du ikke har fått hentet den ut, og apotekene fremdeles er tomme kan du kanskje vurdere å prøve en annen form av medisinen? Så slipper du gjerne smaken..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Beste migrenemedisinen jeg har prøvd, men jeg har mye, og tok i perioder 4-6 sprøyer i uka. Ble vanvittig sår i nesa. Måtte kutte de ut. Anonymous poster hash: 23b2e...e61
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Jeg synes også den smaker veldig ekkelt, men heller vond smak i munnen enn et skikkelig migreneanfall! For meg virker den veldig bra. Anonymous poster hash: 6d3d2...943
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Reagerer du på sprøytene? Legen min advarte meg om at jeg sannsynligvis kom til å bli dårlig av den, for det var veldig vanlig. Men jeg sovner innen 10 minutter, så den kan aldri brukes med mindre jeg er hjemme og kan sove Anonymous poster hash: 27b6e...95e Får en grusom følelse i kroppen, som om man holder på å dø. Må legge meg rett ned etter å ha satt den, stikket svir som et vepsestikk. Mrn så lenge det tok smerten i hodet var det verdt det. Men som sagt, har ikke brukt Imigran siden jeg begynte på Betablokkere, nesten som å få et nytt liv. Brukte først Inderal/Propal, men ble veldig trøtt av dem. Må tas hver kveld som forebyggende Lykke til. Anonymous poster hash: c922c...25b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 Får en grusom følelse i kroppen, som om man holder på å dø. Må legge meg rett ned etter å ha satt den, stikket svir som et vepsestikk. Mrn så lenge det tok smerten i hodet var det verdt det. Men som sagt, har ikke brukt Imigran siden jeg begynte på Betablokkere, nesten som å få et nytt liv. Brukte først Inderal/Propal, men ble veldig trøtt av dem. Må tas hver kveld som forebyggende Lykke til. Anonymous poster hash: c922c...25b At den svir er veldig sant. Første gangen jeg satt den, så skvatt jeg sånn at jeg dro den rett ut igjen før all medisinen var gått inn. Anonymous poster hash: 27b6e...95e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 Datteren min har brukt det. Virket bra på migrenen, men hun blir også veldig kvalm og "smaken" på den var nok skyld i mye oppkast. For i sommer ble de tomme på alle apotek her og vi fikk sprøyter i stede. Ny verden! 👏👏 Ho vil aldri bytte tilbake sier ho. 😄😄 Sprøyta svir som fy, men virkningen kommer så mye raskere, ikke noe vond smak og hun føler seg ikke så "full" som hun ble etter å ha tatt nesesprayen. Beste av alt, en sprøyte stopper hele anfallet, før kunne det komme tilbake i opptil tre døgn når det først kom. 👍👍👍 Dyr medisin, men så verdt det! 👍👍👍 Anonymous poster hash: d50a2...1d4
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 Har noen erfaring med migea da? Anonymous poster hash: dd021...5c4
Modesty Blaise. Skrevet 17. september 2016 #19 Skrevet 17. september 2016 tråden er ryddet for dobbeltposter MB, moderator
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #20 Skrevet 17. september 2016 Takk for alle svar Ser det kanskje er est misnøye med den, men jeg skal gi de et forsøk. Før jeg fikk barn hadde jeg migrene veldig ofte. Kom meg aldri til spesialist, og fikk bare Naproxen av forrige legen min. De hjalp jo egentlig ikke stort på den bankende smerten. Etter at barna kom har jeg nå anfall kanskje hver 3.mnd og det er jo selvfølgelig helt til å leve med. Anfallene derimot, er 100 ganger verre. I tillegg til hodepinen får jeg taleproblemer, blir lyssky og må bare sove. Jeg blir veldig kvalm og til slutt spyr jeg som en gris. Så jeg må prøve noe når det kommer neste gang Anonymous poster hash: 47d80...71c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #21 Skrevet 17. september 2016 Helt super!!! Anonymous poster hash: 72227...d03
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #22 Skrevet 17. september 2016 Sønnen min på 9 år bruker dette ved anfall. Han pleide å kaste kraftig opp flere ganger og vri seg i smerte. Nå har han vondt og må hvile et mørkt rom en stund, men han vrir seg ikke i smerte og han kaster ikke opp. Så konklusjonen for vår gutt er at den tar toppen av anfallet, men fjerner det ikke. Anonymous poster hash: 33b78...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå