Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #26 Skrevet 15. september 2016 Er det kun tariffavtalene som tilsier at arbeidsgiver skal tilrettelegge for de med barn? Er du ikke organisert? Hva ER det du jobber med, som er så lite familievennlig? Skaff deg ny jobb, spør du meg! Anonymous poster hash: be9c7...35b http://www.virke.no/virkehjelperdeg/juridiskbistand/juridiskefagartikler/sider/barnehagestart,-skolestart-og-planleggingsdager.aspx Anonymous poster hash: 736c5...39a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #27 Skrevet 15. september 2016 Hun kan komme noen vei tror jeg. Hun kan rett og slett "skulke" jobben, og vise til at hun må være hjemme pga. planleggingsdag. Sjefen kan jo prøve å sparke henne, men om det går til rettssak vil han aldri vinne, for han er vel pliktig til å legge til rette for henne. Om han ikke gjør det er det vel diskriminering? Anonymous poster hash: 6917b...a7b Diskriminering? Tuller du, eller? Diskriminering å ikke innvilge ønske om fri? Hun kan skulke og risikere å få sparken istedet. Minimum en skriftlig advarsel for fraværet. Og jeg kan garantere at arbeidsgiver ikke kommer til å være spesielt fleksibel neste gang. Dere som mener at det er sjefens ansvar at ansatte har barn og må tilrettelegge for dem, jobber dere offentlig? Anonymous poster hash: 5aa0b...383
Superdolly Skrevet 15. september 2016 #28 Skrevet 15. september 2016 Det du kan gjøre (som jeg kommer på): - Far tar denne dagen. - Leie en barnevakt. - Spørre besteforeldre, tanter, onkler eller venner. - Spørre barnas venners foreldre. Det er dessverre ikke en selvfølge at du får fri selv om det er planleggingsdag, og som foreldre må man som et minimum være innstilt på å dele på disse dagene. Akkurat som med barns sykdom, man deler på dagene.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #29 Skrevet 15. september 2016 Skjønner at arbeidsgivere kvier seg for å ansette damer med barn når mannens lønn blir brukt som argument for at mor må ha fri alle disse ekstra dagene... Anonymous poster hash: 16ebb...d55
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #30 Skrevet 15. september 2016 Det er din jobb å sørge for barnepass. Hvis du ikke har familie eller venner som vil gjøre jobben gratis og ikke har sørget for å få ferie de dagene må du enkelt og greit betale noen nok til at de vil gjøre jobben. Prøv å tilby et par huset for dagen så er det sikkert noen som er villige. Anonymous poster hash: 222d2...0e7
Hjertefru Skrevet 15. september 2016 #31 Skrevet 15. september 2016 Diskriminering? Tuller du, eller? Diskriminering å ikke innvilge ønske om fri? Hun kan skulke og risikere å få sparken istedet. Minimum en skriftlig advarsel for fraværet. Og jeg kan garantere at arbeidsgiver ikke kommer til å være spesielt fleksibel neste gang. Dere som mener at det er sjefens ansvar at ansatte har barn og må tilrettelegge for dem, jobber dere offentlig? Anonymous poster hash: 5aa0b...383 Siden du spør så gjør jeg det. Det må jeg si at jeg er glad for når jeg leser denne tråden. Min arbeidsgiver er veldig flink å tilrettelegge, hvis ikke hadde jeg ikke kunnet jobbe fullt (turnusjobb).Kan arbeidsgivere i det private bare se bort fra at arbeidsgivere har barn? Behandle dem eksakt som single barnløse? At de ikke har plikt etter loven til en viss tilrettelegging er kanskje riktig, men god personalpolitikk kan det umulig være.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #32 Skrevet 15. september 2016 Jeg jobber på sykehus og det er ingen selvfølge at f eks leger får fri til planleggingsdag. Kan ikke stenge posten fordi det er planleggingsdag et sted. Anonymous poster hash: fe8b6...99c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #33 Skrevet 15. september 2016 Siden du spør så gjør jeg det. Det må jeg si at jeg er glad for når jeg leser denne tråden. Min arbeidsgiver er veldig flink å tilrettelegge, hvis ikke hadde jeg ikke kunnet jobbe fullt (turnusjobb). Kan arbeidsgivere i det private bare se bort fra at arbeidsgivere har barn? Behandle dem eksakt som single barnløse? At de ikke har plikt etter loven til en viss tilrettelegging er kanskje riktig, men god personalpolitikk kan det umulig være. De fleste arbeidsgivere er velvillige til å gi ferie eller permisjon på planleggingsdager hvis man søker i god tid, men noen ganger passer det virkelig ikke. Tenk om hi for eksempel jobber i samme barnehage som har planleggingsdag og derfor skal på et viktig sikkerhetskurs den dagen eller at hun er skuespiller og har generalprøve på et nytt stykke den dagen. Anonymous poster hash: 222d2...0e7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #34 Skrevet 15. september 2016 Jeg jobber i kommunal bhg og vi har samme planleggingsdager som skolen. Og vet allerede før sommeren hvilke dager det er planleggingsdag i høst. Siden jeg jobber i bhg så er det mannen som må ta fri planleggingsdagene, da jeg må på jobb... Anonymous poster hash: 7f2f7...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå