Gå til innhold

Gonal-F og Orgalutran

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp! Brukte denne kombinasjonen høsten 2013. Stod på 125 IE Gonal F, husker ikke hvor mange dager. Fikk ut 16 egg, 11 blei befrukta,  7 klarte seg videre. Blei lett overstimulert. Husker jeg hadde en voldsom hodepine og var mye sliten/trøtt, og blei selvsagt veldig oppblåst/stinn pga tendens til overstimulering. Mislykket ferskforsøk, to mislykka fryseforsøk med enkle egg, dernest fryseforsøk med innsett av to egg fryst i samme strå, som resulterte i en gutt født juni 2015. To egg igjen fra dette første uttaket, som nå ligger fryst i samme strå og venter.

Hvor hører du til og når skal du til pers?

Anonymous poster hash: d07b2...289

Takk for svar, hyggelig å lese at det endte godt etter noen forsøk;)

Samme dosen som jeg skal ha da. Hadde jo vært topp om vi fikk ut så mange egg. De vet ikke hvorfor vi ikke blir gravide, og jeg har 30 dagers syklus og (tilsynelatende) eggløsning hver mnd. Så spent på evnt. overstimulering. Men har kanskje ikke noe å si om man i utgangspunktet har regelmessig syklus..

Vi hører til St.Olav og har planlagt uttak i uke 42. Er ufattelig spent, og syns tida går veeldig sakte nå. Hehe..

Anonymous poster hash: e32a3...a1c

Takk for svar, hyggelig å lese at det endte godt etter noen forsøk;)

Samme dosen som jeg skal ha da. Hadde jo vært topp om vi fikk ut så mange egg. De vet ikke hvorfor vi ikke blir gravide, og jeg har 30 dagers syklus og (tilsynelatende) eggløsning hver mnd. Så spent på evnt. overstimulering. Men har kanskje ikke noe å si om man i utgangspunktet har regelmessig syklus..

Vi hører til St.Olav og har planlagt uttak i uke 42. Er ufattelig spent, og syns tida går veeldig sakte nå. Hehe..

Og hvor hører du til forresten?:)

Ja, dette blir spennende tider :-) Hvorvidt man blir overstimulert har ikke noe med om man har naturlig syklus eller ei. Er nok i utgangspunktet vanligere å IKKE bli overstimulert enn å bli det.

Jeg får behandling ved sykehuset i Haugesund.

Ønsker dere masse lykke til i uke 42 :-) Oppdater gjerne!

Anonymous poster hash: d07b2...289

Annonse

Okej, det er godt å høre. Satser på at detta går finfint:)

Veldig spennende fremover ja, og litt "skummelt"🙈 Men ser veldig frem til å komme i gang, endelig skjer det noe😉 Jeg skal oppdatere her inne vettu, takk for lykkeønskninger!☺️

Brukte disse i fjor, uttak på dag 10, og innsett på dag 13 pga helg i mellom. Fikk ut 14 egg, 8 ble befruktet. Ble ikke gravid på det forsøket, ble gravid på tredje fryseforsøk.

Hadde ingen bivirkninger av sprøytene, annet enn litt kvalme den første dagen.

Lykke til :)

Endret av Pobie

Brukte disse i fjor, uttak på dag 10, og innsett på dag 13 pga helg i mellom. Fikk ut 14 egg, 8 ble befruktet. Ble ikke gravid på det forsøket, ble gravid på tredje fryseforsøk.

Hadde ingen bivirkninger av sprøytene, annet enn litt kvalme den første dagen.

Lykke til :)

Takk😊

Nå ser jeg at jeg har vært anonym på flere av innleggene, men jeg som er trådstarter.

Har vært litt rundt omkring på nettet og lest, og ut i fra svarene her og, så der det ut som vi kanskje bør forberede oss på at det må mer enn et forsøk til. Har forsåvidt vært og det altså, men har håpet og trodd mer de siste ukene enn jeg har turt siste året.. Hehe.. Så føler meg veldig optimistisk akkurat nå. Bare å krysse alt vi har for at det er dette som skal til☺️

Du høres litt ut som meg Solan85. Jeg har alltid hatt "normale" sykluser hver måned, begynte ikke å telle lengde før vi skulle prøve å bli gravid, men er ca 30 dager pluss/minus. Alle prøver på begge var normale, og gynokologen var overbevist om at vi skulle bli gravid naturlig, men henviste oss til ivf pga alder. Ved utredning privat mente ivf legen at kroppen min gjorde alt det den skulle for å produsere egg, men at egget ikke ble produsert riktig/ ikke løsnet som det skulle... Noen av legene mener jeg har lett pcos, andre ikke...

Uansett.... På andre ferskrunde gikk jeg på gonal-f/orgalutran og deretter lutinus. Ca15 egg ut, husker ikke hvor mange befruktet, men ett var perfekt. Dessverre ingen på frys. De var usikre på om de skulle sette det inn pga fare for overstimulering, men de tok sjangsen. Det er jeg veldig glad for, for sitter her med en skjønn kar på snart 1 år:)

Jeg hadde litt oppblåsthet rett før uttak og i dagene etter, men det gikk fort over.

Mitt tips etter to ivf runder er at man skal ta det med ro og la ivf prosessen bli det viktigste. Første runde var jeg på jobb etter uttak, hadde masse besøk og stresset rundt. (Ikke vellykket til tross for superbra eggkvalitet) På andre runde, som var suksess, så var jeg sykemeldt fra uttak til ca 1 uke etter. (Første og eneste gang jeg har vært sykemeldt) Hadde ingen på besøk, lå og hvilte mest mulig, gjorde bare det mest nødvendige på jobb, og ryddet minimalt. Spiste sundt osv.

Det var i hvertfall min historie. Håper prosessen hos deg blir bra. Lykke til!

Du høres litt ut som meg Solan85. Jeg har alltid hatt "normale" sykluser hver måned, begynte ikke å telle lengde før vi skulle prøve å bli gravid, men er ca 30 dager pluss/minus. Alle prøver på begge var normale, og gynokologen var overbevist om at vi skulle bli gravid naturlig, men henviste oss til ivf pga alder. Ved utredning privat mente ivf legen at kroppen min gjorde alt det den skulle for å produsere egg, men at egget ikke ble produsert riktig/ ikke løsnet som det skulle... Noen av legene mener jeg har lett pcos, andre ikke...

Uansett.... På andre ferskrunde gikk jeg på gonal-f/orgalutran og deretter lutinus. Ca15 egg ut, husker ikke hvor mange befruktet, men ett var perfekt. Dessverre ingen på frys. De var usikre på om de skulle sette det inn pga fare for overstimulering, men de tok sjangsen. Det er jeg veldig glad for, for sitter her med en skjønn kar på snart 1 år:)

Jeg hadde litt oppblåsthet rett før uttak og i dagene etter, men det gikk fort over.

Mitt tips etter to ivf runder er at man skal ta det med ro og la ivf prosessen bli det viktigste. Første runde var jeg på jobb etter uttak, hadde masse besøk og stresset rundt. (Ikke vellykket til tross for superbra eggkvalitet) På andre runde, som var suksess, så var jeg sykemeldt fra uttak til ca 1 uke etter. (Første og eneste gang jeg har vært sykemeldt) Hadde ingen på besøk, lå og hvilte mest mulig, gjorde bare det mest nødvendige på jobb, og ryddet minimalt. Spiste sundt osv.

Det var i hvertfall min historie. Håper prosessen hos deg blir bra. Lykke til!

Dette hørtes ganske likt ut ja, men hos oss er det evnt nedsatt sædkvalitet de tror er grunnen. Men prøvene hans er allikevel så gode at det i teorien skulle gå helt fint på egenhånd. Uansett hva det er håper jeg det er dette som skal til😊

Så artig å høre at det var vellykket for dere!☺️ Dette blir utrolig spennende. Vi har bedt om ferie begge to uka etter uttak/innsett, og har planer om hyttetur på fjellet. Så håper vi får innvilget det, for da bør det være gode muligheter til å bare slappe helt av😉 Kjenner meg sjøl såpass at jeg vet at stressnivået mitt kommer til å stige betraktelig når detta går i gang, hvertfall første runden. Så har trua på å ta det litt med ro, som du sier. Har heldigvis en sjef som er veldig forståelsesfull og veldig spent på dette selv, så får nok så rolige dager som mulig om jeg må jobbe også😊 Tusen takk for gode tips!☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...